Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar is mijn warmte in mijn foto's naartoe??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar is mijn warmte in mijn foto's naartoe??

    Al geruime tijd had ik al het gevoel dat er "iets" aan de hand was met de foto's die ik online plaatste en dan op pc bekeek...

    Maar nu denk ik te weten wat er aan de hand is,
    Als fan van kleurenfoto's die een zekere warmte, of zelfs gloed hebben zijn de oranje tinten érg belangrijk uitt

    En het zijn net deze die vooral fletser worden helaas, en dat is op facebook, insta, 500px, flickr allemaal identiek...

    Voor geen misverstanden te hebben op hetzelfde scherm bekeken maar vergeleken tussen origineel op pc en doezelfde foto geplaatst op bvb 500px, wat toch een foto-site is!

    Op smartphone klopt het wel ....
    Dus mijn vermoeden is dat de foto's aangepast worden voor met smartphone te bekijken door iedere site...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: Waar is mijn warmte in mijn foto's naartoe??

    Het zelfde probleem had ik ook en dit hier op het forum de vraag gesteld hoe dit op te lossen.
    Antwoord was om van Iexplore over te stappen naar Mozilla Firefox en kleuren waren dan na deze tip weer zoals ik de foto's had bewerkt.

    Dit is het topic: http://forum.belgiumdigital.com/f7/k...ve-552164.html
    Last edited by Felix69; 27 januari 2018, 16:34.

    Comment


    • #3
      Re: Waar is mijn warmte in mijn foto's naartoe??

      In welke kleur ruimte posten jullie de foto's? Alleen de sRGB foto's zou ik posten. Foto's in Adobe RGB zullen in bepaalde situaties geïnterpreteerd worden als sRGB. Minder correcte kleuren als gevolg.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Waar is mijn warmte in mijn foto's naartoe??

        Ik geloof ook dat Rogier het bij het rechte eind heeft. Ik herinner me nog een Challenge inzending, nu alweer enkele jaren geleden, waar de kleuren helemaal mis waren, vooral de bruine tinten, maar ook rood. Lag uiteindelijk aan een aRGB kleurprofiel.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Waar is mijn warmte in mijn foto's naartoe??

          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          Het zelfde probleem had ik ook en dit hier op het forum de vraag gesteld hoe dit op te lossen.
          Antwoord was om van Iexplore over te stappen naar Mozilla Firefox en kleuren waren dan na deze tip weer zoals ik de foto's had bewerkt.

          Dit is het topic: http://forum.belgiumdigital.com/f7/k...ve-552164.html
          hey daniel, bedankt voor de hulpvolle info, i had no idea!
          oplossing is idd wss firefox terug installeren voor foto's te bekijken, al vind ik het jammer
          want op internet explorer ben ik echt geinstalleerd als het ware... mijn lijst van favorieten is oneindig bijna (tutorials, dingen die ik niet mag vergeten, enz)

          Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
          In welke kleur ruimte posten jullie de foto's? Alleen de sRGB foto's zou ik posten. Foto's in Adobe RGB zullen in bepaalde situaties geïnterpreteerd worden als sRGB. Minder correcte kleuren als gevolg.
          werk enkel in srgb bij exporteren, aan de rest durf ik mij niet te wagen!


          -MAAR!
          het ergste komt eigenlijk: erg veel mensen werken met internet explorer en zullen dus de foto's van mij minder warm zien...
          eigenlijk teleurstellend dat zoiets nog kan in deze media wereld...

          bedankt aan de helpers!
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Waar is mijn warmte in mijn foto's naartoe??

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            hey daniel, bedankt voor de hulpvolle info, i had no idea!
            oplossing is idd wss firefox terug installeren voor foto's te bekijken, al vind ik het jammer
            want op internet explorer ben ik echt geinstalleerd als het ware... mijn lijst van favorieten is oneindig bijna (tutorials, dingen die ik niet mag vergeten, enz)



            werk enkel in srgb bij exporteren, aan de rest durf ik mij niet te wagen!


            -MAAR!
            het ergste komt eigenlijk: erg veel mensen werken met internet explorer en zullen dus de foto's van mij minder warm zien...
            eigenlijk teleurstellend dat zoiets nog kan in deze media wereld...

            bedankt aan de helpers!
            Favorieten kan FF uit IE importeren. Maar t lost idd alleen voor jou het probleem op, je kan je bezoekers niet dwingen om een bepaalde browser te gebruiken.


            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


            • #7
              Re: Waar is mijn warmte in mijn foto's naartoe??

              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
              -MAAR!
              het ergste komt eigenlijk: erg veel mensen werken met internet explorer en zullen dus de foto's van mij minder warm zien...
              eigenlijk teleurstellend dat zoiets nog kan in deze media wereld...

              bedankt aan de helpers!
              En het kan nog erger, de meeste computerschermen staan ingesteld op 6500 K en meer.
              Standaard zijn deze ingesteld voor bureautoepassingen en het extra blauw zorgt ervoor dat een wit blad (in word bvb) ook echt spier wit toont.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: Waar is mijn warmte in mijn foto's naartoe??

                Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                Het zelfde probleem had ik ook en dit hier op het forum de vraag gesteld hoe dit op te lossen.
                Antwoord was om van Iexplore over te stappen naar Mozilla Firefox en kleuren waren dan na deze tip weer zoals ik de foto's had bewerkt.[/URL]
                Is toch een slechte oplossing: jij ziet het dan goe maar de andere IE gebruikers nog steeds niet goed.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Waar is mijn warmte in mijn foto's naartoe??

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Is toch een slechte oplossing: jij ziet het dan goe maar de andere IE gebruikers nog steeds niet goed.
                  En dan maar de hoop hebben dat die anderen ook met FF werken en dan is al een deel van het doel bereikt. Dat IE de kleuren niet goed
                  kan weergeven is een probleem dat eens door de ontwikkelaars van IE moet opgelost worden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar is mijn warmte in mijn foto's naartoe??

                    En wat met google chrome? Is dat evenwaardig aan FF, toch alleszins beter dan IE volgens mij.
                    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar is mijn warmte in mijn foto's naartoe??

                      Dat ga ik ook es proberen, laat het hier weten

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment

                      Working...
                      X