Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

[Affinity] is er alternatief voor DXO-viewpoint-plugin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Affinity] is er alternatief voor DXO-viewpoint-plugin

    Ben bezig om stilaan de wereld van Adobe de rug toe te keren, maar ik zit wel nog met een paar vraagjes.
    Bij LR en Fotoshop kan je de plugin van DXO Viewpoint gebruiken. Deze module laat toe op zeer eenvoudige intuitieve wijze voorwerpen recht te zetten ...
    Ik heb nu al een aardig aantal uurkes zitten zoeken naar een mogelijkheid om zoiets in Affinity te doen. Helaas, ik vind niet echt hoe of wat.
    Zijn er hier mensen onder ons die een alternatief hebben voor DXO Viewpoint in Affinity of kan je die plugin daar ook gebruiken ?
    Spijtig dat je geen trialversie kan ophalen, anders deed ik zelf wat testen ...
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: [Affinity] is er alternatief voor DXO-viewpoint-plugin

    Hoewel ik Viewpoint 3 wel kan toevoegen als plugin (onder het Filters-menu) in Affinity Photo 1.6.6, doet VP3 helaas Affinity crashen. Mac OS 10.13.2 (High Sierra).
    Voor mij niet zo erg, omdat ik de RAW ontwikkeling sowieso in DxO Photolab doe, en daar dus dergelijke correcties al toepas vooraleer een 16-bits tiff naar Affinity Photo te sturen.
    Maar ik volg het mee op, want d'er zijn nog andere plugins die Affinity doen crashen. Ik ben al blij dat ik m'n Nik weer aan de praat heb.

    PS: volgens deze lijst, weliswaar voor Mac (ik vermoed dat er ook een Windows lijst bestaat), zijn de plugins van DxO helaas (nog?) niet compatibel met Affinity Photo.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: [Affinity] is er alternatief voor DXO-viewpoint-plugin

      Om snel lijnen recht te zetten gebruikte ik vroeger (en nu nog dikwijls) het kleine programma ShiftN.



      Niks te plugin, apart openen en resultaat verder bewerken.

      Comment


      • #4
        Re: [Affinity] is er alternatief voor DXO-viewpoint-plugin

        Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Om snel lijnen recht te zetten gebruikte ik vroeger (en nu nog dikwijls) het kleine programma ShiftN.



        Niks te plugin, apart openen en resultaat verder bewerken.
        Tjien dat kende ik niet.
        Ik gebruik al jaren: http://www.epaperpress.com/ptlens/
        Weliswaar betalend, maar werkt feilloos als plug-in en op zichzelf.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: [Affinity] is er alternatief voor DXO-viewpoint-plugin

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Ben bezig om stilaan de wereld van Adobe de rug toe te keren...
          Ik ben curieus: waarom ?

          Comment


          • #6
            Re: [Affinity] is er alternatief voor DXO-viewpoint-plugin

            Simpel, ik wil GEEN cloud-gedoe-abonnement. Momenteel werk ik nog steeds met LR 6.1 en CS6 en die dingen doen momenteel al meer dan dat ik gemiddeld gebruik.
            Evenmin ben ik kontent van hun support. Heb over een jaar een herisntallatie moeten doen, maar dat ging niet meer op de versie die ik ging omdat zij die niet meer ondersteunden en dus kon het serienummer niet meer worden geactiveerd. Wat voor zever is dat. Het is niet omdat je een gekocht pakket hebt met bijhorend serienummer je dat niet meer zou kunnen installeren ook al is er geen support meer voor dat pakket. Trouwens, indien je updateversies hebt gekocht dan wordt bij volledige herinstallatie steeds geduid dat je bij de startversie moet beginnen. Leuk als je dan te horen krijg dat je ze niet meer kan activeren.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment

            Working...
            X