Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1.4 autofocus kapot?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1.4 autofocus kapot?

    Heeft er iemand dit al meegemaakt met dit objectief?

    Ineens hapert die soms en wil niet meer scherpstellen. Wanneer ik dan een snokje geef aan de scherpstelring, doet ze het even weer wel om het nadien weer te begeven. :'(
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

  • #2
    Re: Canon 1.4 autofocus kapot?

    bekend probleem 50 1.4, zie google, best zelf repareren

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1.4 autofocus kapot?

      Hè bah... Heb net de reparatie al eens bekeken... Dat is niet de eerste vijsjes losmaken, maar een heleboel uit elkaar halen. Daar durf ik precies niet echt goed aan beginnen...

      Dan las ik op google ook dat de sigma stukken beter zou zijn. Maar die kost meer dan 800 euro

      Gebruiken jullie die 50 veel? Ik zou die eigenlijk wel willen gebruiken, maar dan moet je zo kort op je onderwerp gaan hangen.

      Ik heb ook de 100, maar dat is maar 2.8

      Verder las ik dat de 84 1.8 en 1.4 wel wat zijn.

      Iemand ervaring in deze branche?

      Mijn absoluut favoriete lens is de 70-200 IS. Maar die is nogal zwaar om mee te zeulen voor alles. En ik wou graag eens wat oefenen met een vast brandpunt met groot diafragma. Maar die laat het dan ineens afweten.
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1.4 autofocus kapot?

        De Canon 85mm f1,8 is heel goed en niet te duur, die heb ik zelf ook een tijdje gebruikt.
        Na aankoop van de 70-200 f2,8 L IS II (ter vervanging van het oudere model) werd de 85mm niet veel meer gebruikt omdat de nieuwe 70-200 ook heel goed presteert op f2,8 (dat was bij de oude veel minder goed).

        De nieuwste Sigma 85mm f1,4 is wel beter, maar ook veel duurder, zwaarder en groter.
        En dan is er ook nog de Sigma 135mm f1,8 waarmee je ook heel gemakkelijk een mooie onscherpe achtergrond kan maken en die ongeveer even duur is als de Sigma 85mm f1,4.
        Met de 135mm heb je wel een grotere afstand te opzichte van je onderwerp, vooral op een full-frame kan dat daarom soms de betere keuze zijn voor portretfotografie (afhankelijk van je persoonlijke voorkeur natuurlijk).
        Last edited by Black B@ndit; 21 januari 2018, 12:35.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1.4 autofocus kapot?

          De mijne heeft het ook min of meer begeven. Waarom kijk je niet naar de 50mm 1.8 STM? Deze is goedkoper en ook een mooie lens.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1.4 autofocus kapot?

            @ Rogier: Ja die heb ik ook gehad, maar wou een groter diafragma en nadat ik die heb laten vallen, koos ik dan voor de 1.4

            @ Black B@ndit: Wel ik begrijp niet goed waarom een 50mm aangegeven wordt als portretlens, daar geraak ik dus niet mee weg. Mijn vader had vroeger op zijn analoge minolta enkel een 50mm. Ik vind dat een vervelende brandpuntsafstand om mee te werken. Maar omdat iedereen daar altijd zo lyrisch over is, wil ik dat al lang eens een kans geven en eens enkel met de 50mm op pad. Dat heb ik al vaak geprobeerd, maar het is me nog nooit gelukt, want na enkele shots zet ik er steeds weer een andere op onder het mom: ik zal nu effe een andere nemen, want deze beelden moeten nu wel echt goed zijn, ik doe het volgende keer wel met de 50. Maar zo gaat het elke keer opnieuw.

            Ik probeer karakter te kweken. :-)
            Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1.4 autofocus kapot?

              Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
              ik begrijp niet goed waarom een 50mm aangegeven wordt als portretlens, daar geraak ik dus niet mee weg. Mijn vader had vroeger op zijn analoge minolta enkel een 50mm. Ik vind dat een vervelende brandpuntsafstand om mee te werken. Maar omdat iedereen daar altijd zo lyrisch over is, wil ik dat al lang eens een kans geven en eens enkel met de 50mm op pad. )
              Dat met 1 prime op stap gaan is ideaal om ze beter te leren kennen.
              Het is eerder een ideale portretlens op een camera met een APS-C sensor omdat je dan eigenlijk met een smallere beeldhoek zit die al dicht in de buurt komt van de beeldhoek van een 85 mm op fullframe.
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1.4 autofocus kapot?

                Ik heb tot grote tevredenheid ook een 50 1.4. Geen klachten van en geen technische problemen tot dusver.

                Het probleem zoals jij die omschrijft heb ik wel bij een kitlens (die ik toch niet gebruik). 18-55 dacht ik. Om scherp te stellen moet ik even een draai geven aan de focusring en dan doet de AF het weer. Maar verander ik de compositie dan wil hij weer niet meer opnieuw scherpstellen. Moet ik er weer een draai aan geven. ezv....

                Comment

                Working...
                X