Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

achtergrondsysteem merken - sporadisch gebruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • achtergrondsysteem merken - sporadisch gebruik

    Beste forumleden,

    Aangezien ik maar zeer sporadisch thuis portretjes zou maken ben ik op zoek naar een niet al te duur achtergrondsysteem aangezien ik het geen 50-maal zal opbouwen en afbreken. Dan bots je op de merken Bresser (bvb Bresser BR-D24 achtergrond Support + Y-9 Wit Doek 2.5x3m) en vidaXL (bvb vidaXL Achtergrondsysteem met wit doek 600 x 300 cm) .

    Heeft iemand met deze merken/systemen en achtergronddoeken ervaring? Zijn deze systemen stevig genoeg voor indoor gebruik? is het doek dik genoeg om geen doorschijning achtergrond te krijgen?

    Dankjewel.

    mvg,

    Tommy
    Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

  • #2
    Re: achtergrondsysteem merken - sporadisch gebruik

    Ik kocht onlangs dit voor 42 Euro bij Amazon Belgie (verwijst naar amazon.de)
    Neewer® achtergrond subsidiesysteem 2.6 m x 3 m/8.5ft X 10 ft set met Draagtas voor muslins achtergrond, papier and Canvas

    Ik had nog een rol papier die ik hierop ga hangen, maar eender welk doek kan je hierop bevestigen.
    Een oplossing voor heel weinig geld.
    Straatfotograaf in Antwerpen

    Comment


    • #3
      Re: achtergrondsysteem merken - sporadisch gebruik

      Ik heb mij onlangs dit Jinbei achtergrondsysteem aangeschaft (excl. doek) https://www.fotokonijnenberg.be/jinb...-x-3-2-meter-1

      Echt degelijke kwaliteit moet ik zeggen. Deze zijn ook te gebruiken als statief voor een externe flits (moest je bvb zonder achtegrond op locatie gaan fotograferen oid). Overigens nog een stuk steviger dan de Lumopro LP606 die ik reeds in bezit had.
      Nikon D60 + 18-55mm Tokina 12-24mm DX II

      Comment


      • #4
        Re: achtergrondsysteem merken - sporadisch gebruik

        Ik heb er overlaatst eentje gekocht op ebay. Prijs weet ik niet meer maar was echt spotgoedkoop. 2 statieven, een middenbar en bijgeleverd 3 doeken (groen, zwart en wit)
        De doeken heb ik wel moeten vervangen want de kwaliteit was echt maar prul.

        Comment


        • #5
          Re: achtergrondsysteem merken - sporadisch gebruik

          Het bresser systeem vind ik persoonlijk wel zeer goed. Niet iets dat op 1, 2, 3 stuk zal zijn.

          Comment


          • #6
            Re: achtergrondsysteem merken - sporadisch gebruik

            Let wel dat de statieven hoog genoeg gaan.
            Sommige achtergrondsystemen gaan maar tot 2,30 meter en dat kan soms wel wat laag zijn.
            +/- 3 meter hoog is toch aan te raden
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment

            Working...
            X