Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vreemde interpretatie van opdracht door fotograaf?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vreemde interpretatie van opdracht door fotograaf?

    Dit moet je echt zien.
    Ik ga helemaal stuk

    Ok. This is NOT a joke. We paid a photographer, who claimed to be a professional, $2-250 for a family photo shoot. Please see these FOR REAL photos...

  • #2
    Re: Vreemde interpretatie van opdracht door fotograaf?

    Ja man, elk zijn gedacht zeker...

    Comment


    • #3
      Not a joke !!

      Toch niet normaal zou ik zeggen

      Een gezin uit de Amerikaanse staat Missouri dat een fotoshoot had georganiseerd met een professionele fotografe, was stomverbaasd toen het maanden later de afgewerkte foto’s in de bus kreeg. De fotografe verdedigt zich door te zeggen dat ze nooit echt geleerd heeft hoe foto’s te bewerken, maar dat maakt het resultaat niet minder hilarisch.


      en rechtstreeks naar de FB pagina van de getroffene familie ; https://www.facebook.com/pam.richardcoones?fref=nf

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 15 januari 2018, 17:22.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Not a joke !!

        Van dat gazettenverhaal geloof ik hier nu eens geen letter,
        ben ik de enige die dat verhaal in twijfel trekt?
        Ondertussen is dat FB verhaal zo te zien weg gehaald.
        En wat de Nieuwsblad groep betreft, enkel de prijs en datum mag je er geloven....
        Last edited by Guest42; 15 januari 2018, 20:26.

        Comment


        • #5
          Re: Not a joke !!

          FB verhaal is nog altijd te zien hoor Geert

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Not a joke !!

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            FB verhaal is nog altijd te zien hoor Geert

            grts
            Sieg
            Je link geeft hier toch pagina niet beschikbaar hoor.
            Zeg nu eens eerlijk, geloof jij dat?
            Probeer zelf eens tot dat resultaat te komen met een PS bewerking,
            en stel dat je er toe komt, dat doe je toch maar op één foto.

            Comment


            • #7
              Re: Not a joke !!

              Ik had hier al over bericht enkele dagen geleden in een ander draadje.

              Mij lijkt het echt.

              De bewerking is trouwens relatief eenvoudig. Gewoon de techniek van frequency separation doen en overdrijven in de blur stap.
              Alternatief kan je het ook via brushes.

              PS: hier werkt de link wel.

              De website van de fotograaf is hier te vinden http://lhphotos1.wixsite.com/lhphotos
              En daarop kan je zien dat ze er toch wat vreemde bewerkingen en stijl op na houd.
              Hier een foto met zelfde techniek bewerkt op haar website http://lhphotos1.wixsite.com/lhphoto...aItem-ij4gz6u7

              Mijn inziens hebben die mensen niet gekeken naar het werk van de fotograaf voor ze er mee in zee gingen.


              Toen ik het eerst zag heb ik mij een breuk gelachen. Zoiets verwacht je niet.

              Maar nu het al even bezonken is bedenk ik mij dat dit eigenlijk best wel erg is.
              Ik zie dat ook bij opleidingen hier in Belgie dat zelfs na 3 jaar nog veel kennis ontbreekt.
              Mijn eigen opleiding jaren geleden was nu ook niet echt iets waar ik hoog mee moet oplopen (CVO). Het meeste heb ik geleerd in het veld.

              Zonder namen te noemen deze week in gesprek met een collega fotograaf die net zijn opleiding achter de rug heeft van 3 jaar CVO. Hij denkt dat de onscherpte bij een 50mm 1.8 komt door een defect in de lens
              Dan weet je het wel denk ik.
              Last edited by buurmanBert; 15 januari 2018, 22:23.

              Comment


              • #8
                Fotograaf levert unieke 'mislukte' foto's.

                Fotograaf levert unieke foto's, er zijn maar weinigen die dat voor elkaar krijgen.


                Toegegeven, deze fotograaf heeft wel lef. Nadat de Amerikaanse Pam en Dave Zaring een professionele fotosessie met het hele gezin deden, waar ze ook nog eens zo’n 250 dollar voor neertelden, kregen ze een wel heel bijzonder setje foto’s opgestuurd. Volgens de fotograaf had het prachtige, zonnige ...

                Comment


                • #9
                  Re: Fotograaf levert unieke 'mislukte' foto's.

                  Moderator Note: Drie topics over hetzelfde onderwerp: PPP = poor post-processing! Samengevoegd dus.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotograaf levert unieke 'mislukte' foto's.

                    Geloof maar dat deze bewerking bedacht is door de fotograaf en de opdrachtgever. Het is geen foutje of beweerde onkunde maar een grap en een slimme manier om wereldwijd de aandacht op je te vestigen.
                    Ik vind het iets kunstzinnigs hebben, als fervent museumbezoeker ben ik iets dergelijks vaker tegengekomen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotograaf levert unieke 'mislukte' foto's.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      Geloof maar dat deze bewerking bedacht is door de fotograaf en de opdrachtgever. Het is geen foutje of beweerde onkunde maar een grap en een slimme manier om wereldwijd de aandacht op je te vestigen.
                      Ik vind het iets kunstzinnigs hebben, als fervent museumbezoeker ben ik iets dergelijks vaker tegengekomen.
                      Ik vind het best wel gaaf..
                      http://www.smuttynose.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotograaf levert unieke 'mislukte' foto's.

                        Ik krijg een echt wrang/pijnlijk gevoel bij dergelijke fotobewerking.
                        Net of de mensen herstellend zijn van brandletsels...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotograaf levert unieke 'mislukte' foto's.

                          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                          Ik vind het best wel gaaf..
                          Voor mij is heel dat verhaal flauwe zever.
                          We steken enorm veel tijd in het bekijken van die rommel, en vergeten te kijken naar fotografen die echt de moeite zijn.
                          Ben juist terug uit Parijs, voor de tentoonstelling van Irving Penn:

                          Zijn geld méér dan waard.

                          YMMV
                          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotograaf levert unieke 'mislukte' foto's.

                            Het zal nog wel uitkomen dat het "fake news" was. Zelfs de slechtste amateur fotograaf levert zoiets niet af.

                            Het deed mij wat denken aan de restauratie door het Spaanse 80+ jarige besje dat het Christus schilderij "restaureerde".
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotograaf levert unieke 'mislukte' foto's.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                              Voor mij is heel dat verhaal flauwe zever.
                              We steken enorm veel tijd in het bekijken van die rommel, en vergeten te kijken naar fotografen die echt de moeite zijn.
                              Ben juist terug uit Parijs, voor de tentoonstelling van Irving Penn:

                              Zijn geld méér dan waard.

                              YMMV
                              Niets om je druk over te maken: ieder zijn ding.

                              Comment

                              Working...
                              X