Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5183

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] 5183

    Ik heb begrepen van Raymond dat het hier veel te stil is, ik gooi er dan ook maar eentje tussen en ik hoop op héél veel bijval

  • #2
    Re: 5183

    Als je deze foto ziet dan denk je onmiddellijk aan "lang geleden" en dan niet enkel in tijd Misschien wat moeilijk doch zo zit ik nu eenmaal in mekaar (lijd soms teveel aan fantasie) zeggen ze.
    De periode van de diesels heel goed in zijn sfeer gepresenteerd
    Transport is de minst bekeken en beschreven categorie en bij de hoeveelheid aan aanbod vraag ik me dikwijls af hoe dit mogelijk is ???
    Thanks Bernazu
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: 5183

      bijval +1 :-)
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: 5183

        Fijne omzetting.

        Comment


        • #5
          Re: 5183

          Mooie foto hoor, echt waar.
          Iemand die nog nooit dicht bij deze grote knaap heeft gestaan zal direct onder de indruk zijn van de kracht dat deze locomotief uitstraalde.
          S' Avonds kwam de laatste goederentrein in Menen aan, moest er halt houden om dan de hoofdsporen te kruisen naar het opstelspoor waar we in Menen de ledigen wagons klaar gezet hadden om die achteraan de trein vast te haken.
          Niet zo'n banaal werkje als je weet dat bij de machinist de O/chst (onderstationschef) plaats moest nemen om oogcontact met mij (als rangeerder op de laatste wagen) te houden bij het achteruitrijden.
          Als de wagens van Menen aan de trein waren vastgemaakt moest dan nog de remproef gedaan worden en pas als deze geslaagd was mocht dan van mij vertrekken.
          Was de remproef niet geslaagd dan lieten we de lucht aan de laatste wagon ontsnappen en sloten de remmen van alle wagens. Maar dat is maar één keer in mijn tijd voor gekomen, gelukkig want dan moeten we de defecte wagen zoeken eruithalen, of met toestemming afgezonderd toch laten meerijden.
          Op de foto ziet u het type 51 in een van zijn laatste livreien en met het type nummer 51.
          Vroeger waren de machines nog soberder geverfd en hadden ze het typenummer 200. Toen hete die loc 200.083 en zo heb ik ze nog een tijdje zien rijden.
          Jammer dat die reuzen weg zijn, het waren werkelijk indrukwekkende locomotieven.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: 5183

            Geeft mooi de indrukwekkendheid van deze locomotief weer.

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: 5183

              Mooie foto.
              https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

              Comment

              Working...
              X