Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kleurbeheer in Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kleurbeheer in Photoshop

    Volgend op mijn vorig topic wil ik ook een nieuw probleempje voorleggen: ik fotografeer met camera op Adobe RGB en tot hier toe zette ik mijn kleurinstellingen in PS( Bewerken en dan onderaan) ook op Adobe RGB. Sinds gisteren heb ik een nieuw beeldscherm ( BenQ 27 SW2700PT en ik kan in de kleurinstellingen nu ook de optie Monitor RGB kleurprofiel BEnq SW2700PT Colorprofile D6500 kiezen. Moet ik die dan nemen of moet ik verder doen in Adobe RGB 1998? Bedankt voor jullie antwoorden.

  • #2
    Re: Kleurbeheer in Photoshop

    Monitor profiel wordt gebruikt door OS (windows of MAC), je hoeft in principe niets te wijzigen in PS.
    In de "beeldscherminstellingen" (windows) moet wel verwijzen naar juiste profiel, maar dit gebeurt automatisch dacht ik.
    Wordt overschreven indien je je scherm kalibreert.
    www.polartha.com

    Comment


    • #3
      Re: Kleurbeheer in Photoshop

      Je moet eerst uw beeldscherm kalibreren, dat is de belangrijkste stap
      Photoshop hoef je niks in aan te passen aangezien je videokaart na het kalibreren een nieuw kleurprofiel krijgt toegewezen
      Inderdaad wel controleren of dat nieuwe kleurprofiel ook gebruikt wordt, maar normaal gaat dit automatisch
      Hou er ook rekening mee dat je regelmatig opnieuw moet kalibreren, kan je instellen in het kalibratiemenu

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Kleurbeheer in Photoshop

        Bedankt voor jullie antwoorden, een van de dagen ga ik kalibreren.

        Comment


        • #5
          Re: Kleurbeheer in Photoshop

          Dit is ondertussen gebeurd en het resultaat is schitterend.

          Comment

          Working...
          X