Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanger voor Canon 1000D - DSLR? Systeemcamera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanger voor Canon 1000D - DSLR? Systeemcamera?

    Hallo! Ik ben geen fotograaf, wel een grafisch ontwerper die het belangrijk vindt om haar producten mooi te fotograferen 😊 Ik heb een jaar of 10 geleden een Canon 1000D (echt instapmodel) gekocht en er nu recent pas echt mee leren werken dankzij een 1-op-1 workshop ☺️ Ik merk nu wel enkele nadelen (ISO 1600 maximum, weinig scherpstelpunten) en overweeg in de loop van 2018 de aankoop van een nieuw toestel. Wat is een waardige opvolger? Ik heb dus geen echt pro toestel nodig - gebruik het alleen voor productfotografie en gezin/vakantie. Ook interesse in aanraders qua compactere alternatieven (hybride camera’s, ik hoor ook veel over een toestel van fujifilm? systeemcamera's?).

    Ik heb momenteel 4 lenzen:
    Kitlens 18-55 mm, 55-250 mm, 50 mm F/1.8, Sigma 17-50 mm f/2.8 - die laatste gebruik ik ik nu meestal.

  • #2
    Re: Vervanger voor Canon 1000D - DSLR? Systeemcamera?

    Als deze echt alleen moet dienen voor productfotografie speelt die iso totaal geen rol en ook niet het aantal scherpstelpunten, je zou makkelijk kunnen werken vanop een statief
    Wat betreft de familie-vakantiekiekjes kan je deze ook heel makkelijk maken met de nieuwste DSLR instapmodellen van Canon, of zelfs een systeemcamera
    Als je bvb voor een Canon 200D zou kiezen dan kan je ook nog je lenzen blijven gebruiken
    Wat Fuji betreft, ik heb daar mijn oordeel over maar laat liever de gebruikers daarvan hier een antwoord schrijven

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Vervanger voor Canon 1000D - DSLR? Systeemcamera?

      Met zo'n mooie reeks lenzen, waarom zou je van merk veranderen?

      Comment


      • #4
        Re: Vervanger voor Canon 1000D - DSLR? Systeemcamera?