Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Nikon wildlife lens *** AF-S NIKKOR 180–400mm f/4E TC1.4 FL ED VR ***

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Nikon wildlife lens *** AF-S NIKKOR 180–400mm f/4E TC1.4 FL ED VR ***

    Er zal ongetwijfeld een heftig prijskaartje aanhangen maar echt wel een droomlens:


  • #2
    Re: Nieuwe Nikon wildlife lens *** AF-S NIKKOR 180–400mm f/4E TC1.4 FL ED VR ***

    Een antwoord op de reeds lang bestaande Canon 200-400 met ingebouwde extender.
    Dat is een lens van meer dan 12.000 EUR.
    Voor een continu bereik van 200 f:4 tot 560mm f:5.6 - uiteraard met een zeer goede beeldkwaliteit - betaal je een forse prijs.
    In België ben je met 200mm voor wildlife niet veel, eerder iets om op safari te gaan.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Nikon wildlife lens *** AF-S NIKKOR 180–400mm f/4E TC1.4 FL ED VR ***

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Een antwoord op de reeds lang bestaande Canon 200-400 met ingebouwde extender.
      Dat is een lens van meer dan 12.000 EUR.
      Voor een continu bereik van 200 f:4 tot 560mm f:5.6 - uiteraard met een zeer goede beeldkwaliteit - betaal je een forse prijs.
      In België ben je met 200mm voor wildlife niet veel, eerder iets om op safari te gaan.
      Ook mijn idee dat het de antwoord was op de Canon. En dan gelijk maar 20mm wijder te gaan. Ga je daar nu echt iets van merken? Van 180mm in plaats van 200mm?

      Volgens mij heb ik wel eens gehoord van iemand in de foto winkel, die deze lens gebruikte voor vliegtuigen te spotten. Maar dat een winkelier, niet de directeur zo'n lens weet te kopen. Dan moet ergens wel wat meer winst opzitten. Lijkt me sterk dat je in de winkel zoveel verdient, dat je een lens van 6000 euro zo even neertelt.

      Oorspronkelijk geplaatst door http://www.digifotopro.nl/nieuwe-nikon-af-s-nikkor-180%E2%80%93400mm-f-4e-tc14-fl-ed-vr
      De AF-S NIKKOR 180–400mm f/4E TC1.4 FL ED VR is vanaf 8 maart 2018 te koop voor een consumentenadviesprijs van €11.999 incl. BTW.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Nikon wildlife lens *** AF-S NIKKOR 180–400mm f/4E TC1.4 FL ED VR ***

        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
        ... Lijkt me sterk dat je in de winkel zoveel verdient, dat je een lens van 6000 euro zo even neertelt.
        Niet iedereen heeft dezelfde prioriteiten, het is nogal delicaat hierover zomaar te oordelen (het is hier een fotografieforum waar zover ik weet iedereen welkom is onafgezien van rang of stand ).
        Ik ben al fotografen tegengekomen met een dure lens maar zonder auto.

        Deze kost dus wel 12.000, voor iets meer dan de helft heb je dezelfde kwaliteit en lichtsterkte met een prime.
        En voor nog eens de helft tot een kwart een 150-600 met in de praktijk één stop en wat scherpte minder.
        Het is maar waar je je grens legt.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Nikon wildlife lens *** AF-S NIKKOR 180–400mm f/4E TC1.4 FL ED VR ***

          ben wel benieuwd naar de vergelijkingstesten tussen deze lens en de Nikon 200-500 5.6.
          Dan mag deze 180-400 toch wel heel veel beter presteren omdat verschil in geld te verantwoorden.
          Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
          Our English website: www.kaichitravel.com
          Breng eens een bezoekje aan Siberie!

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Nikon wildlife lens *** AF-S NIKKOR 180–400mm f/4E TC1.4 FL ED VR ***

            Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
            ben wel benieuwd naar de vergelijkingstesten tussen deze lens en de Nikon 200-500 5.6.
            Dan mag deze 180-400 toch wel heel veel beter presteren omdat verschil in geld te verantwoorden.
            Ik volg... Liever een D5 met Nikon 200-500 5.6. dan deze lens om die éne stop te winnen.


            YMMV
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Nikon wildlife lens *** AF-S NIKKOR 180–400mm f/4E TC1.4 FL ED VR ***

              Allee, Nikon is er dan toch in geslaagd om Canon na te volgen om een lens op de markt
              te brengen met ingebouwde converter.
              Maar waarom starten ze bij F4 en niet bij F2,8? Want daarover wordt er veel geklaagd bij Canongebruikers van deze lens.
              De gebruikers hadden liever een 200-400 met F2,8 gezien. Ja zou zwaarder zijn, maar voor zo'n lens kan dit toch
              geen probleem zijn.

              Ik gebruik ondertussen de Canon 200-400 sinds een 2-tal jaartjes en moet zeggen dat de leerschool van deze
              lens veel groter is tov een prime lens. Ik heb een 300 F2,8 en die werkt veel makkelijker tov de 200-400 mm
              De kwaliteit van deze lens is schitterend en ik gebruik zelfs een 2,0 converter erbij om een bereik van 400-800 mm te krijgen, en
              wanneer de klimatologische omstandigheden het toelaten is 800mm heel goed te doen. Een voorbeeldje op 800 mm : https://dirkvernemmen.smugmug.com/La...07/i-8B3LP57/A

              Het grootste nadeel die ik ondervonden heb tot op heden?
              - Grotere leercurve
              - Snelle slijtage van de scherpstelmotor (reeds vervangen)

              Ben reeds benieuwd aan welke prijs ze deze gaan lanceren en welke kwaliteit de lens zal geven.

              Groetjes,

              Dirk

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Nikon wildlife lens *** AF-S NIKKOR 180–400mm f/4E TC1.4 FL ED VR ***

                Knappe scherpte

                Peter

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Nikon wildlife lens *** AF-S NIKKOR 180–400mm f/4E TC1.4 FL ED VR ***

                  Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                  Allee, Nikon is er dan toch in geslaagd om Canon na te volgen om een lens op de markt
                  te brengen met ingebouwde converter.
                  Maar waarom starten ze bij F4 en niet bij F2,8? Want daarover wordt er veel geklaagd bij Canongebruikers van deze lens.
                  De gebruikers hadden liever een 200-400 met F2,8 gezien. Ja zou zwaarder zijn, maar voor zo'n lens kan dit toch
                  geen probleem zijn.

                  Ik gebruik ondertussen de Canon 200-400 sinds een 2-tal jaartjes en moet zeggen dat de leerschool van deze
                  lens veel groter is tov een prime lens. Ik heb een 300 F2,8 en die werkt veel makkelijker tov de 200-400 mm
                  De kwaliteit van deze lens is schitterend en ik gebruik zelfs een 2,0 converter erbij om een bereik van 400-800 mm te krijgen, en
                  wanneer de klimatologische omstandigheden het toelaten is 800mm heel goed te doen. Een voorbeeldje op 800 mm : https://dirkvernemmen.smugmug.com/La...07/i-8B3LP57/A

                  Het grootste nadeel die ik ondervonden heb tot op heden?
                  - Grotere leercurve
                  - Snelle slijtage van de scherpstelmotor (reeds vervangen)

                  Ben reeds benieuwd aan welke prijs ze deze gaan lanceren en welke kwaliteit de lens zal geven.

                  Groetjes,

                  Dirk
                  De kwaliteit is inderdaad superb, ik denk dat er weinig lenzen zo goed zijn met een 2x.
                  Mag ook wel voor de prijs natuurlijk.
                  Dat vond ik wel een beetje te veel, trouwens die 3,5kg had ik toch niet kunnen dragen .

                  Wat is er zo moeilijk om te leren ?
                  Ik vermoed de overlap van de zoom met en zonder extender ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Nikon wildlife lens *** AF-S NIKKOR 180–400mm f/4E TC1.4 FL ED VR ***

                    Ik vraag mij af wat Nikon hier te winnen heeft met een lens voor een absolute niche markt.
                    Want dat is zo'n lens toch. Ik zie ze nu niet met de duizenden de deur uitvliegen.
                    Mocht ik al het geld hebben zou ik resoluut kiezen voor een topprime (400f2.8, 500f4 in dit segment).
                    Nikon zou beter eens deftig werk maken om in het standaard zoom gedeelte een echte toplens te maken; de huidige 24-70 f2.8 VR heeft te veel gebreken om als top te worden bestempeld.
                    En boven de 105mm is het ook al jaren koffiedik kijken: geen recente 135 mm of (180) 200 mm.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Nikon wildlife lens *** AF-S NIKKOR 180–400mm f/4E TC1.4 FL ED VR ***

                      Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                      - Snelle slijtage van de scherpstelmotor (reeds vervangen)
                      Ik hoop dat de lens lang in het assortiment blijft zitten. Want als je op een gegeven moment een kapotte scherpstelmotor hebt en dat deze niet meer is. Wegens stopzetten van de lens en dat er teveel zijn vervangen. Dan ben je wel mooi de Lul. En nog extra door de behoorlijk dure lens.
                      Waar een wil is, is een weg
                      ---------------------------------

                      Comment

                      Working...
                      X