Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude camera BESSA I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude camera BESSA I

    hallo beste mensen
    ik vraag me af wat men camera nog waard is het gaat om de BESSA I al een redelijke oude camera want ik zou hem willen verkopen

  • #2
    Re: Oude camera BESSA I

    Kijk eens op ebay wat die gaan zou ik zeggen. Maar bij zo'n klapcamera gaat heel veel afhangen van de staat van de balg en sluiter.

    Comment


    • #3
      Re: Oude camera BESSA I

      Zoals hierboven geschreven : een toestel in verkoop moet zeker goed werken : scherpstelling , diafragma en sluiter , filmtransport & vlakligging , en een soepele en lichtdichte balg .
      Ook heel belangrijk : welke lens zit erop? een Anastigmat of de betere Tessar ?
      Maar één ding weet ik zeker: een fortuin moet je d'r niet van verwachten , misschien de beste oplossing : een paar 120 filmpjes kopen en zelf de rolletjes volschieten kan zeer leuk zijn

      Comment


      • #4
        Re: Oude camera BESSA I

        Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
        Zoals hierboven geschreven : een toestel in verkoop moet zeker goed werken : scherpstelling , diafragma en sluiter , filmtransport & vlakligging , en een soepele en lichtdichte balg .
        Ook heel belangrijk : welke lens zit erop? een Anastigmat of de betere Tessar ?
        Maar één ding weet ik zeker: een fortuin moet je d'r niet van verwachten , misschien de beste oplossing : een paar 120 filmpjes kopen en zelf de rolletjes volschieten kan zeer leuk zijn
        Dat laatste houdt wel een gevaar in: groot risico dat je het digi-tje niet meer aanraakt...
        https://efbeo.wordpress.com

        Comment


        • #5
          Re: Oude camera BESSA I

          Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
          Dat laatste houdt wel een gevaar in: groot risico dat je het digi-tje niet meer aanraakt...
          LOL. Er is inderdaad een kans dat je zo'n oude camera's leuk gaat vinden En datdie Bessa het begin van een verzameling wordt. Nu zo'n Bessa 1 heeft geen afstandsmeting dus scherpstellen is "op het gevoel". Filmtransport is met een knop en naar een rood venstertje kijken tot het volgende cijfer komt. En een lichtmeter is er ook niet. Maar als de balg en sluiter goed zijn waarom zou je dat niet proberen? Je gaat direct kunnen meepraten over scherptediepte en bokeh.

          Comment

          Working...
          X