Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje videomixer optreden filmconcert

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje videomixer optreden filmconcert

    Hello,

    In maart help ik voor de derde keer mee met een filmconcert van de harmonie. De filmmuziek van een tiental films wordt er live gebracht en tegelijk ondersteund door beelden op een groot videoscherm geprojecteerd achter het orkest.

    Per muzieknummer worden dan bijvoorbeeld 6 aparte video fragmenten aangemaakt van de film in kwestie. Per videofragment voorzie ik enkele seconden overlap. Zo hebben we vb. 5 ankerpunten per film en de overlap laat ons toe om het fragment exact op te starten op het teken van de dirigent. Zo loopt de muziek en de film perfect synchroon zonder dat de dirigent moet overdreven remmen of sleuren aan de groep.

    De videofragmenten maken is geen probleem, daar heb ik wel ervaring mee in het verleden. Het mixen tijdens het concert is een ander verhaal...

    Technisch komt erop neer dat ik 3 kanalen moet kunnen mixen naar een beamer. Vb. Fragment 1, 3 en 5 zet ik klaar in kanaal A, Fragment 2 , 4 en 6 zet ik klaar in kanaal B. Tot slot hou ik in kanaal C een dropback scherm klaar om tussen de nummers te projecteren (powerpoint, jpg's,...). Door zo actief te mixen krijgen we continue beeldvulling achterin en zien de toeschouwers totaal niets van controle of besturing.

    In het verleden hing ik daarvoor 3 laptops aan een hardware videomixer van Roland, en dat ging perfect. Maar dat toestel is in de lokale verhuurfirma niet meer ter beschikking. Waarschijnlijk werd dat zo weinig gebruikt dat dit niet meer zinvol was om in het gamma op te nemen.

    Nu ben ik softwarematig hetzelfde aan het proberen met het programma AV Mixer (https://neuromixer.com/products/avmixer-lite). Via USB kan ik een oude DJ-midicontroller aan de PC hangen en vlot te starten en te faden. In theorie een perfect oplossing, maar het probleem is dat de software te vaak crasht en dat de output (ondanks krachtige PC) te haperig is.

    Heeft er iemand een idee van betere software of een simpeler oplossing? Een occassie roland kost 1.200 euro, dat heb ik er niet voor over om de 2 jaar zo'n concert te geven, wetende dat techniek tegen dan weer veranderd is.
    Is er nog ergens zo'n Roland te huur?

    Grtn.

    Jurgen
    Last edited by JuLi; 7 januari 2018, 09:23.
    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

  • #2
    Re: vraagje videomixer optreden filmconcert

    Hello,

    Een reactie op mijn eigen post... ;-) voor latere nut. We zijn voor de software oplossing gegaan in combinatie met een nieuwe Geforce GTX 1050Ti schermkaart. En dan softwarematig mixen met Vmix in de basis HD versie (64 euro). Schitterend programma .

    Gr.
    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

    Comment

    Working...
    X