Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Off-shoe flitsen met Nikon D500

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Off-shoe flitsen met Nikon D500

    Hallo allen,

    Ik kocht enkele maanden terug de D500 en bekijk momenteel hoe je off-shoe kunt flitsen via het het creative lighting systeem, dus liefst niet via radiosturing omdat dit geen tweewegsysteem is. Ik bezit 2 sb900 flitsen en een SU-800 commander. Klopt het dat ik dat ik nu die commander nodig heb omdat er geen interne flitser meer zit op mijn D500? Of klopt mijn redenering niet?

    Dank om mee te denken

    Groeten,
    Riho
    Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
    Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

  • #2
    Re: Off-shoe flitsen met Nikon D500

    Wat bedoel je juist met "geen 2 weg systeem"
    Want ttl kan wel werken met sommige triggers zoals de cactus V6 ii

    --
    map.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Off-shoe flitsen met Nikon D500

      Mlap,

      Klopt, was een slordige formulering. Ik heb nog het oude cactussysteem voor studioflitsers zonder ttl en zou dan extra moeten investeren. Vandaar dat ik denk dat ik met wat ik heb enkel via de SU800 kan werken om off shoe via TTL te kunnen werken. Ik hoop echter dat ik fout ben want dan moet ik weer op stap met een stukje extra apparatuur.

      Groeten,

      Riho
      Last edited by Riho; 6 januari 2018, 11:12.
      Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
      Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

      Comment


      • #4
        Re: Off-shoe flitsen met Nikon D500

        Als je 2 sb-900 meeneemt dan zal die extra SU-800 niet echt veel verschil maken, denk ik.
        En het is ook mogelijk om één flash als commander (op het toestel) te gebruiken en de andere als slave hiermee aan te sturen.
        Indien je de beide flashes off shoe wil gebruiken heb je dus inderdaad die SU-800 nodig.

        Comment


        • #5
          Re: Off-shoe flitsen met Nikon D500

          Als ik er slechts een nodig het weegt een extra su800 minder dan een tweede sb900. Vaak wil ik van twee kanten belichten als ik met 2 off-shoe flitsen werk, dan zal de su800 ook nuttig zijn.
          Ik heb die overweging niet gemaakt toen ik mijn D500 kocht. Nu ben ik blij dat ik die su800 heb. Ik gebruikte hem vooral als onderdeel van mijn macro flitsset.

          Bedankt voor de info!
          Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
          Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

          Comment


          • #6
            Re: Off-shoe flitsen met Nikon D500

            Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
            Ik heb die overweging niet gemaakt toen ik mijn D500 kocht.

            Bedankt voor de info!
            Je bent niet de enige, anderen, op forums met ook een d500 zeggen hetzelfde.

            --
            map.
            T.T.
            Last edited by mlap; 7 januari 2018, 15:48.

            Comment

            Working...
            X