Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miele vaatwas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Miele vaatwas

    Wij hebben een Miele vaatwas, meer bepaald een G 661 SC special comfort (niet uit de Makro-line).
    Omdat ik me altijd mispak aan het jaar van aankoop zwijg ik voor alle voorzichtigheid maar het zal wel al 15 jaar zijn dat hij perfect dienst doet (kan dus ook 20 zijn).

    Nu de vraag

    De programmaknop stopt soms op de stand naspelen (klikje geven en het is in orde), ook gaat het bakje van het poeder gaat soms niet open. Mijn eerste gedacht was : programmaknop.
    Nu hoor ik eergisteren over een zelfde probleem met een Miele wasmachine, bleek de voeding te zijn....

    Ik begin te twijfelen. Als ik ze moet binnen doen kan ik beter een nieuwe kopen vrees ik.
    Ik heb weinig problemen om zelf een nieuwe programmaknop te plaatsen

    Hoe pak ik dat best aan ?

  • #2
    Re: Miele vaatwas

    Dit is waarschijnlijk een mechanische programmaknop. Misschien een druppeltje olie op de juiste plaats van het binnenwerk van de programmaknop doen? Hier staat nog een Miele G666 te draaien van vorige eeuw.

    Comment


    • #3
      Re: Miele vaatwas

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Hoe pak ik dat best aan ?
      Die vraag kan je beter stellen aan Luc Clarijs Paul, lid van onze groep Techno Babbel en reeds 20
      jaar technieker bij Deforce in Roeselare.

      Comment


      • #4
        Re: Miele vaatwas

        Nieuwe machine kopen, je gaat een pak water en electriciteit sparen.
        Nu een programmaknop, later een pomp...
        Eens een machine meer dan 10 jaar oud is heb je geluk nodig.

        Als die programmaknop duurder is dan 100€, dan zou ik die zeker niet vervangen en een nieuwe machine kopen.

        Comment


        • #5
          Re: Miele vaatwas

          Ik zou geen kosten doen en kiezen voor een nieuwe, energiezuinige machine.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Miele vaatwas

            Door veelvuldig gebruik en niet altijd mooi recht aan die (mechanische) keuzeknop te draaien was het asje wat verwrongen na jaren.
            Soms bleef die keuzeknop dan inderdaad hangen tegen de uitsparing in de frontplaat. Soms wel, soms niet.
            Eventueel die keuzeknop er afhalen, kijken of er eventueel krasjes op staan en mooi opblinken zodat hij minder hapert tegen de frontplaat.

            Comment


            • #7
              Re: Miele vaatwas

              Op mijn praktijk een Miele droogkast 39 jaar gehad. Ik heb ze weggedaan niet omdat er iets aan scheelde, maar om iets zuiniger te kopen. En ik hoop dat ze er nog iemand plezier mee gedaan hebben. Overigens betwijfel ik of die nieuwe wel veel minder verbruikt.Op een volle trommel doet ze precies langer dan de vorige machine. Veel zal het dus niet uitmaken denk ik.
              Last edited by enero; 4 januari 2018, 09:52.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Miele vaatwas

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Nieuwe machine kopen, je gaat een pak water en electriciteit sparen.
                Nu een programmaknop, later een pomp...
                Eens een machine meer dan 10 jaar oud is heb je geluk nodig.

                Als die programmaknop duurder is dan 100€, dan zou ik die zeker niet vervangen en een nieuwe machine kopen.
                Water kost me omzeggens niks (eigen waterwinning) en de machine draait op enkel nachttarief. Dat is het probleem niet.
                Aan de andere kant zit ik me dan af te vragen waarom ik de helft meer betaal voor een Miele als ik na 10 jaar moet rekenen op "geluk".
                Zomaar aan de kant smijten is totaal geen optie want voor de rest doet het ding 100% zijn werk.

                Comment


                • #9
                  Re: Miele vaatwas

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Ik zou geen kosten doen en kiezen voor een nieuwe, energiezuinige machine.
                  Zie mijn hoger bericht

                  Comment


                  • #10
                    Re: Miele vaatwas

                    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                    Water kost me omzeggens niks (eigen waterwinning) en de machine draait op enkel nachttarief. Dat is het probleem niet.
                    Aan de andere kant zit ik me dan af te vragen waarom ik de helft meer betaal voor een Miele als ik na 10 jaar moet rekenen op "geluk".
                    Zomaar aan de kant smijten is totaal geen optie want voor de rest doet het ding 100% zijn werk.
                    Misschien dan wachten tot er nog eens een storing zou komen.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Miele vaatwas

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Op mijn praktijk een Miele droogkast 30 jaar gehad. Ik heb ze weggedaan niet omdat er iets aan scheelde, maar om iets zuiniger te kopen. En ik hoop dat ze er nog iemand plezier mee gedaan hebben. Overigens betwijfel ik of die nieuwe wel veel minder verbruikt.Op een volle trommel doet ze precies langer dan de vorige machine. Veel zal het dus niet uitmaken denk ik.
                      Ik begrijp je. Mijn Bosch diepvrieskist moet ook rond die leeftijd zijn geweest als ik ze deze zomer provisoir heb vervangen door een Liebherr. Aan de Bosch heeft er al die tijd een teller gehangen (en nu ook) waardoor blijkt dat de besparing significant is. Ik kan getuigen dat Liebherr het geclaimde verbruik waar maakt.
                      Aan de andere kant vind ik dit toch iets anders dan een droogkast, een diepvriezer mag niet kapot gaan als je ergens aan de andere kant van de wereld zit....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Miele vaatwas

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Misschien dan wachten tot er nog eens een storing zou komen.
                        Ook weer juist. Ik heb een absolute hekel aan storingen die af en toe voorvallen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Miele vaatwas

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          Ook weer juist. Ik heb een absolute hekel aan storingen die af en toe voorvallen.
                          Overigens, troost je opapol. Hier zijn in de 21 jaar dat wij hier wonen toch al een drietal nieuwe vaatwassers gepasseerd. De eerste was een Neff, bij de plaatsing van de keuken. Nadien 2x Bosch. En Bosch omdat de persoon die ons voor alles en nog wat komt uit de nood helpen juist Bosch verdeelt. Die mannen beweren allemaal dat dit goed materiaal is, maar ik denk eerder dat het is omdat ze er het meeste aan verdienen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Miele vaatwas

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            Ik zou geen kosten doen en kiezen voor een nieuwe, energiezuinige machine.
                            Een energiezuinige vaatwas, leg uit Leopard.
                            Een vaatwas is een machine waar je hoogstens en op jaarbasis bij dagelijks gebruik
                            20€ kan op besparen, normvergelijk A tegenover A+++
                            Niet te vergelijken met een textiel wasmachine.
                            Last edited by Guest42; 3 januari 2018, 18:05.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Miele vaatwas

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Een energiezuinige vaatwas, leg uit Leopard.
                              Een vaatwas is een machine waar je hoogstens en op jaarbasis bij dagelijks gebruik
                              20€ kan op besparen, normvergelijk A tegenover A+++
                              Niet te vergelijken met een textiel wasmachine.
                              Wil geen polemiek openen, maar 20 euro lijkt mij toch wat weinig: https://www.besteproduct.nl/inbouw_v...er__overzicht_
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X