Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A7R III - Lens Comp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A7R III - Lens Comp

    Vraagje voor andere Sony A7R gebruikers.
    Hoe hebben jullie de Lens Compensatie ingesteld?
    Het is onduidelijk of de settings invloed hebben op zowel RAW als JPEG.

    Volgens info dat ik op het www vind, zou enkel de "shading" optie invloed hebben op RAW.
    Dit zou dus betekenen dat je geen lens compensatie in Lightroom meer mag doen als deze optie aan staat.

    Voorlopig heb ik alle lens compensatie in de camera op OFF gezet, en wordt bij import in LR automatisch lens correctie uitgevoerd.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Sony A7R III - Lens Comp

    Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    Vraagje voor andere Sony A7R gebruikers.
    Hoe hebben jullie de Lens Compensatie ingesteld?
    Het is onduidelijk of de settings invloed hebben op zowel RAW als JPEG.

    Volgens info dat ik op het www vind, zou enkel de "shading" optie invloed hebben op RAW.
    Dit zou dus betekenen dat je geen lens compensatie in Lightroom meer mag doen als deze optie aan staat.

    Voorlopig heb ik alle lens compensatie in de camera op OFF gezet, en wordt bij import in LR automatisch lens correctie uitgevoerd.
    Man, man, man: en fotografie kan zo simpel zijn... iso, sluitersnelheid en diafragma...
    Back to basics please...
    https://efbeo.wordpress.com

    Comment


    • #3
      Re: Sony A7R III - Lens Comp

      Oorspronkelijk geplaatst door efbeo Bekijk bericht
      Man, man, man: en fotografie kan zo simpel zijn... iso, sluitersnelheid en diafragma...
      Back to basics please...
      Nuttige reactie. Dank u.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Sony A7R III - Lens Comp

        Hoi,
        Zo leer je elkaar een beetje beter kennen...
        Sommigen willen alleen maar “basic”, die gaan binnenkort weer retour naar rollertjes...
        Anderen willen meer of wellicht zelfs alles van hun camera kennen.
        Gerichte antwoorden daarop zijn hier dus meer op hun plaats.
        Nee, ik weet het niet, sorry. Ik heb geen Sony camera.

        Comment


        • #5
          Re: Sony A7R III - Lens Comp

          Inderdaad, enkel shading (vignetting) wordt in camera gecorigeerd voor RAW.
          Als gebruiker hoef je je daar weinig zorgen over te maken de RAW-converter weet immers dat deze correctie reeds is toegepast en dit niet hoeft te herhalen.
          Als je manuele lens correctie toepast zie je sowieso of vignetting al dan niet moet bijgestuurd worden.

          Goed om weten is dat Sony niet enkel de lensgegevens maar ook het volledige lensprofiel opneemt in zijn RAW-files.
          Zo kan de gebruiker zelf beslissen of hij het meegeleverde profiel gebruikt of datgene voorzien door de RAW-converter.
          Op die manier maakt het niet uit of je lenzen al dan niet ondersteunt worden door RAW-converter, je kunt altijd terug vallen
          op meegeleverd profiel. Weet niet of LR die keuze mogelijkheid al aanbiedt, maar Capture One doet dit al jaren.
          Als Sony gebruiker kun je gratis beschikken over de express versie van Capture One en de pro versie aan een +/- 70% reductie.
          A7riii is een toestel dat Capture one verdient.
          Last edited by polartha; 31 december 2017, 09:56. Reden: typo
          www.polartha.com

          Comment


          • #6
            Re: Sony A7R III - Lens Comp

            Bedankt voor de feedback.

            Ik kan dus gerust de lens compensatie opties in de camera allemaal op auto laten staan.
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment

            Working...
            X