Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 4 en 6 naast elkaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom 4 en 6 naast elkaar

    Kan ik lightroom 4 en 6 naast elkaar draaien

    Ik heb lightroom 6 aangekocht omdat ik vreesde anders niet meer te kunnen upgraden zonder abonnement,.
    Ik heb nu echter al veel gelezen over problemen bij het installeren en overbrengen van catalogi, daarom zou ik eerst de beiden naast elkaar willen draaien, kan dat. Ik heb een fysieke versie van 6 gekocht omdat ik voor versie 4 een lln versie had en op zeker wilde spelen.

  • #2
    Re: Lightroom 4 en 6 naast elkaar

    Ja, dat kan... wel opletten wat je aanklikt bij de vragen die gesteld worden.

    Raadzaam om je bibje eerst veilig te stellen..

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom 4 en 6 naast elkaar

      Ok bij welke vragen opletten ?

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom 4 en 6 naast elkaar

        alle, want ik weet niet meer in welke volgorde de "vragen" gesteld worden.

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom 4 en 6 naast elkaar

          OK bedankt

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom 4 en 6 naast elkaar

            Ik vermoed dat het gaat over een oudere catalogus in een nieuwere versie openen.
            Ik heb hier (op Mac) LR3, LR4, LR5 en LR6 naast elkaar staan, elk met zijn eigen bestanden. Als ik bv de catalogus van LR3 zou openen in LR6, dat kan, maar dan zou ik achteraf die catalogus niet meer in LR3 kunnen openen.

            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom 4 en 6 naast elkaar

              OK begrepen ! Maar als ik de catalogus van 4 open in 6 zijn dan de bewerkingen verloren ?

              Comment


              • #8
                Re: Lightroom 4 en 6 naast elkaar

                Dat geloof ik niet, nee.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Lightroom 4 en 6 naast elkaar

                  Oorspronkelijk geplaatst door atir Bekijk bericht
                  OK begrepen ! Maar als ik de catalogus van 4 open in 6 zijn dan de bewerkingen verloren ?
                  klopt, maar is niet de catalogus van LR4 maar een dubbel die aangemaakt is
                  ga kijken in de map waar uw catalogus staat en je zal een nieuwe (dubbel) cataloog zien staan, das degene die LR6 opent
                  open de originele met LR4 en je hebt alles terug
                  heb dees ook meegemaakt met de overgang van LR5 naar 7
                  Last edited by GekkouJin; 31 december 2017, 13:29.
                  Leave no footprints, just shoot pictures

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lightroom 4 en 6 naast elkaar

                    Oorspronkelijk geplaatst door atir Bekijk bericht
                    OK begrepen ! Maar als ik de catalogus van 4 open in 6 zijn dan de bewerkingen verloren ?
                    alle bewerkingen blijven behouden.
                    Uw catalogus wordt gekopieerd naar een nieuwe (de oude blijft behouden) maar alle previews worden overgezet naar de nieuwe catalogus.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lightroom 4 en 6 naast elkaar

                      Wat is het nut van zoveel lr's naast elkaar te hebben staan?
                      Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lightroom 4 en 6 naast elkaar

                        Goei vraag

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lightroom 4 en 6 naast elkaar

                          Oorspronkelijk geplaatst door Arc0sS Bekijk bericht
                          Wat is het nut van zoveel lr's naast elkaar te hebben staan?
                          Lees de openingspost en dan weet je het.
                          Hoewel ik geen enkel valabel argument kan vinden om een oude versie aan te houden naast een nieuwe.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lightroom 4 en 6 naast elkaar

                            De posts heb ik gelezen, maar kan er de 'handigheid' niet in zien om deze naast elkaar te hebben.
                            Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lightroom 4 en 6 naast elkaar

                              Wel... daar zal ik 'ns even voor mijzelf op antwoorden; ik heb boven reeds aangegeven dat ik LR3, LR4, LR5 en LR6 nog naast mekaar heb. Ik houd die zolang ze nog werken, en ik nog ruimte genoeg over heb op mijn interne HD.
                              Waarom? Wel, bv
                              - om te kunnen nagaan hoelang bepaalde versies compatibel blijven; het spreekt vanzelf dat ik geen incompatibele versie op mijn computer houd.
                              - om de verschillen tussen de verschillende versies te zien;
                              - om eventueel vragen van gebruikers van vroegere versies te kunnen beantwoorden, of om te kunnen simuleren of iets werkt in een vroegere versie of niet.
                              (zelf gebruik ik LR nog maar nauwelijks)

                              Voldoende?
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X