Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje ?

    Hallo ben in bezit van de Sony A7ll en zou me een prime groothoek willen aan schaffen , ik denk aan de Batis , Loxia of eventueel andere !
    Wat zijn de beste primes-lenzen voor dit type toestel , graag jullie advies gevraagd !

    Mvg
    Pierre

  • #2
    Re: Vraagje ?

    beste primes-lenzen
    Schrap beste eens uit je fotografische woordenboek, want dat bestaat nu eenmaal niet.

    Alles voldoet, zolang jij ermee je beoogde beelden mee weet te creëren.

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje ?

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      beste primes-lenzen
      Schrap beste eens uit je fotografische woordenboek, want dat bestaat nu eenmaal niet.

      Alles voldoet, zolang jij ermee je beoogde beelden mee weet te creëren.
      Ik werk met een Samyang 14 mm FE op Sony A7RII, en die voldoet aan mijn eisen betreffende groothoek objectief

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje ?

        Zijn de aangehaalde lenzen dan zo slecht dat ze niet worden gekocht ? (batis ,loxia)of weten de sony liefhebbers beter ,ben alleszins benieuwd !
        Samyang 14 mm FE is een prima lens , kwaliteit , Prijs waarvoor dank ! (Hutje)


        Mvg
        Pierre

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje ?

          Nog weer z'n woord welk niet thuis hoort in het fotografische woordenboek "slecht".

          Je kan natuurlijk ook op sites als Flickr zoeken naar groepen / foto's die gemaakt zijn met beoogde objectieven, daar kan je je dan een "beeld" vormen... wel zal je door bepaald bewerkingen heen moeten kijken.

          Als je meer wilt weten over de karakteristieken van het objectief kan je je laten bedriegen op sites als bijvoorbeeld DxO

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje ?

            Aan welke brandpuntsafstand denk je?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Vraagje ?

              Met een Zeiss lens kun je sowieso niet veel verkeerd doen, maar de vraag is idd over welk brandpunt je het hebt, 21mm?
              Ik ben grote prime fan (zie handtekening), maar voor zo'n breedhoek lijkt de Sony 12-24 me toch ook wel handig en die schijnt erg goed te zijn.
              Er is zo veel breedhoek keuze voor Sony E-mount: Laowa, Irix, ...
              Kleine raad: pas je topic titel mss even aan naar iets duidelijks, iedereen stelt hier "vraagjes", dan ga je mss meer gerichte reacties krijgen.
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • #8
                Re: Vraagje ?

                Brandpuntafstand ; ,Batis 18, 25 Loxia 21, voigtlander 15, Laowa , irix enz , Ben juist benieuw naar de ervaringen van Sony A7 reeks liefhebbers die een van deze combo's in hun bezit Hebben ! in ieder geval bedankt voor jullie raad en bijstand ,voorts wens ik iedereen het allerbeste in 2018 en fijn einde jaar !

                mvg
                Pierre

                Comment


                • #9
                  Re: Vraagje ?

                  Dat snap ik, maar ik denk dat er hier nog niet zó veel (actieve) A7 reeks gebruikers zijn, dus als dat nog kan zou ik toch proberen de titel wat duidelijker te maken, ik bekijk zelf meestal ook enkel de topic's waar ik zelf interesse in heb.
                  Ik kan verder geen gebruikservaring delen aangezien mijn breedhoeklens de Canon FD 20mm SSC is, best een goeie lens voor hoeveel/waarvoor ik ze gebruik, maar in tegenstelling tot de langere lenzen toch niet te vergelijken met een moderne breedhoek, deze moet afgestopt worden tot f/8/f/11 om echt scherpe hoeken te geven waar een moderne lens vaak op volle opening al scherp is over heel het beeldveld!

                  Mss heb je hier iets aan als Engels geen probleem is: https://www.dpreview.com/forums/thread/4239117 (en sowieso heel dat forumonderdeel!) of dit forum: http://www.fredmiranda.com/forum/board/56

                  Ook een fijn 2018 gewenst!
                  Groeten, Koen
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraagje ?

                    De colorfoto (duits magazine) 12/2017 heeft 20 zeiss lenzen op de testbank gelegd (daar zaten nogal wat breedhoekslenzen bij) - zowel op APS-C als FF - misschien ben je daar iets mee.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraagje ?

                      We summarize our experience with all the native E-mount and a few manual legacy lenses in the 9-18mm bracket to give you a compact and independent resource for choosing the right super- to ultra-wide-angle lens for your Sony A7 cameras. In this summary we also included some adapted lenses we think are worth mentioning. We … Continue reading Guide to Ultra Wideangle lenses for the Sony A7/A9/A1 Series →
                      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraagje ?

                        Bedankt mannen voor al de nuttige informatie !!!

                        Mvg
                        Pierre

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraagje ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door kruisbek Bekijk bericht
                          Bedankt mannen voor al de nuttige informatie !!!

                          Mvg
                          Pierre
                          Bedankt MANNEN.... bedankt MANNEN !!!!
                          Wat een discremenatie op dit forum , de vrouwen zijn toch zeker minstens evenwaardig ??

                          KRUISBEKske ; zet dat maar vlug recht met deze voor de storm opsteekt !!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraagje ?

                            Mijn excuses , Ik plaats vrouwen op gelijke voet als de mannen vandaar ,maar zal mij verbeteren Bedankt Vrouwen en Mannen !!!








                            Bedankt Vrouwen voor al de nuttige informatie !!! (je mag ook Pierre zeggen)

                            Mvg
                            Pierre

                            Comment

                            Working...
                            X