Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

    Opgelet, de accu's die ze deze keer verkopen bij den Aldi zijn geen low selfdischarge accu's.
    Ze hebben er vele jaren degelijke accu's verkocht voor een redelijke prijs, maar het lijkt erop dat dat afgelopen is.
    In de folder staat wel dat ze "opgeladen en klaar voor gebruik" zijn, maar dat klopt niet.
    Op de verpakking van de accu's zelf is dat ook nergens terug te vinden.
    Zoals gewoonlijk test ik de accu's in de Maha lader, en 1 van de 4 cellen was al meteen leeg bij de ontlaadtest, de volgende kwam op 165mAh.
    De andere zijn nog aan het ontladen, maar de spanning is al zo laag dat ze ook heel snel leeg zullen zijn, maar ik zie nu al dat het geen zin heeft om ze verder te testen, want met gewone nimh-accu's die altijd leeg zijn op het moment dat ik ze nodig heb kan ik toch niets aanvangen...
    Ik heb een screenshot gemaakt zodat ik in de winkel gemakkelijker kan uitleggen waarom ik ze terugbreng.



    Na de "2400mAh" Tronic AA accu's van de Lidl die nog niet de helft van de beloofde capaciteit leverden raad ik nu ook af om deze Top Craft accu's te kopen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

  • #2
    Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

    Bedankt, BB! Zoals we gewoon zijn van jou: nuttige informatie!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

      Beste dank voor het vermelden ! weeral geld uitgespaard !

      Comment


      • #4
        Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

        Dank U Black Bandit. Dit is een nuttige tip.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

          Eerlijk gezegd, voor 3,99€ per set. [emoji53]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

            Bedankt Bl@ck Bandit,

            Ik kocht in den Aldi enkel batterijen en fotopapier.
            Nu vallen de batterijen al weg (en het fotopapier ben ik vorige maand in Aldi Nederland moeten gaan kopen).

            Op de TRONIC's van de LIDL stond een laadstroom van 480mA vermeld, en aan de glitterkleur kon je ook al vermoeden dat het geen topproduct was.
            Heb toch 2 pakjes gekocht, zal ze ook eens door de MAHA draaien.

            Comment


            • #7
              Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

              Voor mij niets anders dan KLIK

              Comment


              • #8
                Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Op de TRONIC's van de LIDL stond een laadstroom van 480mA vermeld, en aan de glitterkleur kon je ook al vermoeden dat het geen topproduct was.
                Heb toch 2 pakjes gekocht, zal ze ook eens door de MAHA draaien.
                De glitterversie van de Lidl AA accu's heb ik gisteren zien liggen, maar ik heb er geen meegebracht.
                Ik heb ze wel even vast genomen en voor zover ik het zo kan beoordelen voelden ze zwaarder aan dan de "2400mAh" versie die ze een tijdje geleden hebben verkocht.
                Misschien zijn ze nu wel goed...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Voor mij niets anders dan KLIK
                  Idem dito! Beste batterijen die ik ooit gehad heb...
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Idem dito! Beste batterijen die ik ooit gehad heb...
                    Ook de enige die ze bij Philips gebruikten in hun medische toestellen Francis,
                    zelfde witte maar dan met soldeerlipjes ook te koop bij Arjan Kon.
                    De zwarte met meer vermagen zijn ook niet slecht maar hebben
                    naar mijn persoonlijke ondervinding wat meer last van zelfontlading,
                    en ik heb de indruk dat (ondanks de hogere energie inhoud) ik er niet langer mee
                    doe dan met de witte 1.900 mAh.
                    Last edited by Guest42; 31 december 2017, 06:42.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

                      Bedankt BB voor de info.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        De glitterversie van de Lidl AA accu's heb ik gisteren zien liggen, maar ik heb er geen meegebracht.
                        Ik heb ze wel even vast genomen en voor zover ik het zo kan beoordelen voelden ze zwaarder aan dan de "2400mAh" versie die ze een tijdje geleden hebben verkocht.
                        Misschien zijn ze nu wel goed...
                        Zou je kunnen voelen hoeveel "elentriek" er in zit?

                        En on topic: ik gebruik ook al jaar en dag de witte eneloops, maar deze topics gaat nu eenmaal over de laatste aanbieding van dunaldi. Bart heeft in het verleden voldoende bewezen dat goeie kwaliteit echt niet duur hoeft te zijn, en dat als je goeie aldibatterijtjes te pakken kunt krijgen, je goedkoper af kunt zijn.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          Op de TRONIC's van de LIDL stond een laadstroom van 480mA vermeld, en aan de glitterkleur kon je ook al vermoeden dat het geen topproduct was.
                          Heb toch 2 pakjes gekocht, zal ze ook eens door de MAHA draaien.
                          De laadstroom is 1/10 van de accucapaciteit. Volgens de laadstroom die je (of de Lidl) opgeeft, zou de capaciteit dan 4800mAh zijn. AA baterijtjes van 4800mAh zou ik ook wel willen.

                          Hier in de Spaanse Lidl staat op de verpakking van de glitter-penlights dat de accucapaciteit 480mAh is.

                          Ik ben benieuwd hoeveel de MAHA zal opgeven als accucapaciteit. Het beste resultaat dat de MAHA me ooit opgaf, was 2650mAh voor een nieuwe GP van 2800mAh.
                          Last edited by notex; 31 december 2017, 09:56.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Voor mij niets anders dan KLIK
                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Idem dito! Beste batterijen die ik ooit gehad heb...
                            Wil geen andere meer als deze. Helaas voor de concurrentie.
                            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opgelet: Aldi Top Craft accu's van 30/12/17 = geen low selfdischarge

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              De laadstroom is 1/10 van de accucapaciteit. Volgens de laadstroom die je (of de Lidl) opgeeft, zou de capaciteit dan 4800mAh zijn. AA baterijtjes van 4800mAh zou ik ook wel willen.

                              Hier in de Spaanse Lidl staat op de verpakking van de glitter-penlights dat de accucapaciteit 480mAh is.

                              Ik ben benieuwd hoeveel de MAHA zal opgeven als accucapaciteit. Het beste resultaat dat de MAHA me ooit opgaf, was 2650mAh voor een nieuwe GP van 2800mAh.
                              Pas op, batterijen met een lage C waarde zijn dan weer wel meer geschikt voor toestellen die bijna constant op de lader staan,
                              zoals een draagbare telefoon bv.

                              Comment

                              Working...
                              X