Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aangeboden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aangeboden

    In de rubriek aangeboden worden er regelmatig topics geplaatst... als je dan reageert om je interesse te betonen krijg je in een aantal gevallen geen enkele reactie meer. Heel recent nog twee pm gestuurd voor een toestel, maar geen enkele reactie terwijl het item nog te koop staat.
    Hebben jullie ook al dergelijke zaken meegemaakt ?
    Als je iets te koop stelt denk ik dat het alleen al uit elementaire beleefdheid nodig is om te reageren... maar ja het zal zo moeten zeker.. wat denken jullie ?
    nikon coolpix s9100

  • #2
    Re: aangeboden

    Ik volg je hierin, maar, veel aanbieders zijn geen echte BDers en komen enkel indien ze iets te koop aan te bieden hebben.
    Voor de rest hebben ze vaak geen interesse om andere subfora om te bekijken. En éénmaal de boel verkocht komen ze pas terug indien ze ergens van af willen.
    Let wel: Niet iedereen is zo, maar er zijn er veel.Onlangs er ene gezien die 3 minuten nadat hij lid werd, materiaal te koop aan bood.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: aangeboden

      Zie je hier dikwijls, spijtig natuurlijk...
      Maar meestal kijk ik dan op 2de hands ook, daar staat ie vaak ook aangeboden dan, daar wordt ie meestal wel op tijd verwijderd

      Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: aangeboden

        Van mij krijg je overschot van gelijk Spikke; de elementaire beleefdheid laat tegenwoordig veel te wensen over !!
        Wat zou de reden zijn ? gemakzucht ; onverschilligheid ?

        Comment


        • #5
          Re: aangeboden

          Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
          de elementaire beleefdheid laat tegenwoordig veel te wensen over !!
          Wat zou de reden zijn ? gemakzucht ; onverschilligheid ?
          Elementaire beleefdheid kent m'n totaal niet meer denk ik, niet alleen kaart Eddy hier een probleem aan dat zich voordoet in het onderdeel aangeboden
          Datzelfde probleem doet zich ook voor in enkele andere topics, daar waar vragen gesteld worden hoe of wat nu juist in elkaar zit en/of hoe het werkt.
          Vooral in deze onderdelen ; Camera's & Accessoires / Fotografie Technisch worden veel vragen gesteld en wanneer er dan de moeite gedaan wordt om op de vraag een duidelijk antwoord te geven vindt men het niet de moeite om een bedankje of antwoordje terug te schrijven.
          Spijtig natuurlijk want omdenduur doen ook anderen geen moeite meer

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: aangeboden

            Er kunnen verschillende redenen zijn.

            Mensen zetten hier een toestel te koop, en dan komen ze hier pas om de week en kijken niet naar hun PB.
            Of ze zijn totaal overweldigd door het aantal reacties.

            Ik heb ooit een auto te koop gezet, en heb het zoekertje na 2 uur gewoon moeten verwijderen. Mijn mailbox liep vol, en telefoon stopte niet.

            Comment


            • #7
              Re: aangeboden

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Er kunnen verschillende redenen zijn.

              Mensen zetten hier een toestel te koop, en dan komen ze hier pas om de week en kijken niet naar hun PB.
              Of ze zijn totaal overweldigd door het aantal reacties.

              Ik heb ooit een auto te koop gezet, en heb het zoekertje na 2 uur gewoon moeten verwijderen. Mijn mailbox liep vol, en telefoon stopte niet.
              ik heb zelf al een aantal keren een artikel te koop gezet en eerlijk gezegd mijn mailbox is nooit volgelopen, maar ik heb wel ALTIJD gereageerd als er een vraag kwam...
              nikon coolpix s9100

              Comment


              • #8
                Re: aangeboden

                Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                ik heb zelf al een aantal keren een artikel te koop gezet en eerlijk gezegd mijn mailbox is nooit volgelopen, maar ik heb wel ALTIJD gereageerd als er een vraag kwam...
                Zo hoort het ook , zelfs op de eenvoudigste vraag een vriendelijk antwoord! en altijd beleefd blijven , daar heb ik altijd respect voor.

                Groetjes
                Maurits

                Comment


                • #9
                  Re: aangeboden

                  Ik heb hier enkele malen iets gekocht of willen kopen en steeds snel en duidelijk antwoord gehad. Het is en blijft natuurlijk altijd niet meer dan enkele persoonlijke ervaringen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: aangeboden

                    Ik heb enkel positieve ervaringen
                    Zowel met mensen voor de verkoop als de aankoop van een item.
                    De prijs indicatie ,discussie daar stel ik mij soms wel vragen bij........
                    Wou onlangs nog een Lee filter aankopen en met de korting lopende in de winkel was de de 2de hands prijs duurder als nieuw!!!!!!!
                    MVG. Hugo

                    Comment


                    • #11
                      Re: aangeboden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                      Ik heb enkel positieve ervaringen
                      Zowel met mensen voor de verkoop als de aankoop van een item.
                      De prijs indicatie ,discussie daar stel ik mij soms wel vragen bij........
                      Wou onlangs nog een Lee filter aankopen en met de korting lopende in de winkel was de de 2de hands prijs duurder als nieuw!!!!!!!
                      Kan best zijn, maar buiten dat je niet in de winkel staat of van het net, is soms niet van nieuw te onderscheiden. En zeker voor accessoires waar geen ouderdom van te bepalen valt. Er worden veel spullen gekocht die één keer of nooit gebruikt zijn.
                      https://ggpics.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: aangeboden

                        Van de verkopers kant bekeken: sommige reacties zijn het antwoord niet waard.
                        Veel voorkomend (niet alleen op BD): vragen waarvan het antwoord duidelijk in de advertentie staat.
                        Of onzinbiedingen zoals "voor €xxx kom ik er onmiddellijk om" waarbij xxx = fractie van vraagprijs.

                        Comment


                        • #13
                          Re: aangeboden

                          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                          Kan best zijn, maar buiten dat je niet in de winkel staat of van het net, is soms niet van nieuw te onderscheiden. En zeker voor accessoires waar geen ouderdom van te bepalen valt. Er worden veel spullen gekocht die één keer of nooit gebruikt zijn.
                          Tja, als je het niet kan zien hoe kan je dan weten dat het maar "enkele keren gebruikt is"? Dat is het probleem nu eenmaal. Trouwens zelfs al is het echt maar 1x gebruikt, duurder dan nieuw is er toch wel over.

                          Het zou al helpen al er direct een prijs bijstaat in de advertentie trouwens. Als die er al niet bijstaat....

                          Comment


                          • #14
                            Re: aangeboden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            duurder dan nieuw is er toch wel over
                            En eigenlijk mag je je niet spiegelen aan de prijs incl. BTW zoals de meesten doen, maar naar de prijs excl. BTW. Deze is voor de verkoper ook over te dragen naar de staat.

                            Comment


                            • #15
                              Re: aangeboden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                              En eigenlijk mag je je niet spiegelen aan de prijs incl. BTW zoals de meesten doen, maar naar de prijs excl. BTW. Deze is voor de verkoper ook over te dragen naar de staat.
                              dit geldt natuurlijk enkel voor verkoop tussen handelaars, maar niet voor verkoop tussen particulieren
                              nikon coolpix s9100

                              Comment

                              Working...
                              X