PDA

Volledige versie bekijken : aangeboden

spikkesenior
30 december 2017, 09:10
In de rubriek aangeboden worden er regelmatig topics geplaatst... als je dan reageert om je interesse te betonen krijg je in een aantal gevallen geen enkele reactie meer. Heel recent nog twee pm gestuurd voor een toestel, maar geen enkele reactie terwijl het item nog te koop staat.
Hebben jullie ook al dergelijke zaken meegemaakt ?
Als je iets te koop stelt denk ik dat het alleen al uit elementaire beleefdheid nodig is om te reageren... maar ja het zal zo moeten zeker.. wat denken jullie ?

Wim.Vanmaele
30 december 2017, 10:57
Ik volg je hierin, maar, veel aanbieders zijn geen echte BDers en komen enkel indien ze iets te koop aan te bieden hebben.
Voor de rest hebben ze vaak geen interesse om andere subfora om te bekijken. En éénmaal de boel verkocht komen ze pas terug indien ze ergens van af willen.
Let wel: Niet iedereen is zo, maar er zijn er veel.Onlangs er ene gezien die 3 minuten nadat hij lid werd, materiaal te koop aan bood.

bulke41
30 december 2017, 16:09
Zie je hier dikwijls, spijtig natuurlijk...
Maar meestal kijk ik dan op 2de hands ook, daar staat ie vaak ook aangeboden dan, daar wordt ie meestal wel op tijd verwijderd

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Mauritsius
3 januari 2018, 09:09
Van mij krijg je overschot van gelijk Spikke; de elementaire beleefdheid laat tegenwoordig veel te wensen over !!
Wat zou de reden zijn ? gemakzucht ; onverschilligheid ?

Sieg
4 januari 2018, 13:41
de elementaire beleefdheid laat tegenwoordig veel te wensen over !!
Wat zou de reden zijn ? gemakzucht ; onverschilligheid ?

Elementaire beleefdheid kent m'n totaal niet meer denk ik, niet alleen kaart Eddy hier een probleem aan dat zich voordoet in het onderdeel aangeboden
Datzelfde probleem doet zich ook voor in enkele andere topics, daar waar vragen gesteld worden hoe of wat nu juist in elkaar zit en/of hoe het werkt.
Vooral in deze onderdelen ; Camera's & Accessoires / Fotografie Technisch worden veel vragen gesteld en wanneer er dan de moeite gedaan wordt om op de vraag een duidelijk antwoord te geven vindt men het niet de moeite om een bedankje of antwoordje terug te schrijven.
Spijtig natuurlijk want omdenduur doen ook anderen geen moeite meer

grts
Sieg

Tommie1
4 januari 2018, 15:21
Er kunnen verschillende redenen zijn.

Mensen zetten hier een toestel te koop, en dan komen ze hier pas om de week en kijken niet naar hun PB.
Of ze zijn totaal overweldigd door het aantal reacties.

Ik heb ooit een auto te koop gezet, en heb het zoekertje na 2 uur gewoon moeten verwijderen. Mijn mailbox liep vol, en telefoon stopte niet.

spikkesenior
4 januari 2018, 15:52
Er kunnen verschillende redenen zijn.

Mensen zetten hier een toestel te koop, en dan komen ze hier pas om de week en kijken niet naar hun PB.
Of ze zijn totaal overweldigd door het aantal reacties.

Ik heb ooit een auto te koop gezet, en heb het zoekertje na 2 uur gewoon moeten verwijderen. Mijn mailbox liep vol, en telefoon stopte niet.

ik heb zelf al een aantal keren een artikel te koop gezet en eerlijk gezegd mijn mailbox is nooit volgelopen, maar ik heb wel ALTIJD gereageerd als er een vraag kwam...

Mauritsius
4 januari 2018, 17:53
ik heb zelf al een aantal keren een artikel te koop gezet en eerlijk gezegd mijn mailbox is nooit volgelopen, maar ik heb wel ALTIJD gereageerd als er een vraag kwam...

Zo hoort het ook , zelfs op de eenvoudigste vraag een vriendelijk antwoord! en altijd beleefd blijven , daar heb ik altijd respect voor.

Groetjes
Maurits

Spanik
4 januari 2018, 19:04
Ik heb hier enkele malen iets gekocht of willen kopen en steeds snel en duidelijk antwoord gehad. Het is en blijft natuurlijk altijd niet meer dan enkele persoonlijke ervaringen.

Rx-ke
5 januari 2018, 22:34
Ik heb enkel positieve ervaringen:G
Zowel met mensen voor de verkoop als de aankoop van een item.
De prijs indicatie ,discussie daar stel ik mij soms wel vragen bij........
Wou onlangs nog een Lee filter aankopen en met de korting lopende in de winkel was de de 2de hands prijs duurder als nieuw!!!!!!!

guido.g
6 januari 2018, 15:13
Ik heb enkel positieve ervaringen:G
Zowel met mensen voor de verkoop als de aankoop van een item.
De prijs indicatie ,discussie daar stel ik mij soms wel vragen bij........
Wou onlangs nog een Lee filter aankopen en met de korting lopende in de winkel was de de 2de hands prijs duurder als nieuw!!!!!!!

Kan best zijn, maar buiten dat je niet in de winkel staat of van het net, is soms niet van nieuw te onderscheiden. En zeker voor accessoires waar geen ouderdom van te bepalen valt. Er worden veel spullen gekocht die één keer of nooit gebruikt zijn.

trbt555
7 januari 2018, 15:10
Van de verkopers kant bekeken: sommige reacties zijn het antwoord niet waard.
Veel voorkomend (niet alleen op BD): vragen waarvan het antwoord duidelijk in de advertentie staat.
Of onzinbiedingen zoals "voor €xxx kom ik er onmiddellijk om" waarbij xxx = fractie van vraagprijs.

Spanik
7 januari 2018, 16:42
Kan best zijn, maar buiten dat je niet in de winkel staat of van het net, is soms niet van nieuw te onderscheiden. En zeker voor accessoires waar geen ouderdom van te bepalen valt. Er worden veel spullen gekocht die één keer of nooit gebruikt zijn.

Tja, als je het niet kan zien hoe kan je dan weten dat het maar "enkele keren gebruikt is"? Dat is het probleem nu eenmaal. Trouwens zelfs al is het echt maar 1x gebruikt, duurder dan nieuw is er toch wel over.

Het zou al helpen al er direct een prijs bijstaat in de advertentie trouwens. Als die er al niet bijstaat....

Stefan_C
8 januari 2018, 11:28
duurder dan nieuw is er toch wel over

En eigenlijk mag je je niet spiegelen aan de prijs incl. BTW zoals de meesten doen, maar naar de prijs excl. BTW. Deze is voor de verkoper ook over te dragen naar de staat.

spikkesenior
8 januari 2018, 11:35
En eigenlijk mag je je niet spiegelen aan de prijs incl. BTW zoals de meesten doen, maar naar de prijs excl. BTW. Deze is voor de verkoper ook over te dragen naar de staat.

dit geldt natuurlijk enkel voor verkoop tussen handelaars, maar niet voor verkoop tussen particulieren

Stefan_C
8 januari 2018, 11:49
dit geldt natuurlijk enkel voor verkoop tussen handelaars, maar niet voor verkoop tussen particulieren

Eenvoudig gesteld, als ik bij Winkel X een camera koop voor 121 euro, dan heeft die winkel er 100 euro van.
Dan vind ik indien ik van een particulier deze 2de hands overkoop dat ik me aan die 100 euro moet spiegelen, dat is toch de waarde van de camera nieuw.

-Dee-
8 januari 2018, 11:59
Klopt, Stefan, maar voor een particulier is de btw ook een deel van de kostprijs aangezien zij deze niet moeten/kunnen afdragen aan de staat. Dus prijs incl btw vergelijken met deze 2e hands aangeboden lijkt mij dan ook juist.

spikkesenior
8 januari 2018, 12:00
Eenvoudig gesteld, als ik bij Winkel X een camera koop voor 121 euro, dan heeft die winkel er 100 euro van.
Dan vind ik indien ik van een particulier deze 2de hands overkoop dat ik me aan die 100 euro moet spiegelen, dat is toch de waarde van de camera nieuw.

alle dan moet de particulier de btw maar dragen...terwijl hij deze natuurlijk niet kan recupereren... de tweedehandswaarde bij verkoop moet dan ook gericht worden naar de aankoop btw inclusief... een particulier is geen handelaar.

Rogier
8 januari 2018, 20:33

Ergens heb je hier wel een punt vind ik.

pol parasol
8 januari 2018, 21:17
De prijs is wat de consument er uiteindelijk voor betaalt. Dat is een basisprincipe van de markteconomie. Dus altijd inclusief btw.

Spanik
8 januari 2018, 21:21

Neen, de winkelier heeft dat toestel wel aan een andere prijs gekocht, lees een lagere inkoopprijs. Je vergelijkt tweedehands met winkelwaarde.

Rogier
9 januari 2018, 12:37
Ik heb net iets in de koopjeshoek gezien waarbij de vraagprijs hoger of nagenoeg gelijk is aan de prijs die ik tussen de 1 en 2 jaar geleden in de foto winkel zag. Dus deze verkoper bepaalt zijn/haar prijzen ook op huidige winkel prijzen. Was er trouwens niet x aantal jaren terug best wel wat geld te verdienen door prijs stijging van Nikon?

Wim.Vanmaele
9 januari 2018, 12:51
Ik heb net iets in de koopjeshoek gezien waarbij de vraagprijs hoger of nagenoeg gelijk is aan de prijs die ik tussen de 1 en 2 jaar geleden in de foto winkel zag. Dus deze verkoper bepaalt zijn/haar prijzen ook op huidige winkel prijzen. Was er trouwens niet x aantal jaren terug best wel wat geld te verdienen door prijs stijging van Nikon?

Rogier, prijssetting heeft enkel te maken met vraag en aanbod.
Een lens die niet gezocht of weinig gevraagd wordt maar die massal wordt aangeboden, scoort veelal laag. Omgekeerd hoog.

Een mooi voorbeeld van gek handel is: De "Mona Lisa" kost momenteel en fortuin. Da Vinci verdiende er indertijd amper zijn eten mee.

En de verkoper krijgt steeds te weing, terwijl de koper steeds teveel betaalt.
Dit heet: handel drijven of onderhandelen in handelen ...