Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies voor upgrade van Canon 450D naar ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies voor upgrade van Canon 450D naar ?

    Hallo

    Ik heb al 8 jaar een Canon EOS 450D. Heeft altijd goed dienst gedaan voor meer causal foto's te nemen, maar het laatste jaar ben ik mij wat meer beginnen verdiepen in fotografie en het kriebelt wel voor een nieuw toestel te kopen. Ik denk dat een upgrade ook wel mag na die 8 jaar.

    Ik zoek dus een toestel dat al iets meer gevorderd is en liefst van al blijf ik graag bij Canon. Mijn huidige lens is een 18-55mm. Ik heb zelf al wat zoekwerk gedaan en de Canon EOS 750D of de Canon EOS 80D interesseren me wel. Beide met een 18-135mm lens. Zou vooral gebruikt worden voor landschap fotografie.

    Graag had ik wat advies, is 1 van die 2 interessant voor mij of al overkill? Of zijn er andere modellen die jullie me aanraden.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Advies voor upgrade van Canon 450D naar ?

    Drop de 18-135mm dat doet afbreuk aan de mogelijkheden welke je zult kunnen hebben met andere objectieven op je geprefereerde bodies.

    Heb je zelf al bepaald welke virtuositeiten het doosje moet hebben om ter ondersteuning te dienen? Maar ja, ik zal mijn geld eerder steken in hoogwaardige objectieven en dan kijken welk doosje daarbij van dienst kan zijn. Ook nog wat rondneuzen naar een statief + kop, filters, kaartjes en batterijen.

    Oh en vergeet vooral niet dat landschapsfotografie nog al een breed begrip is....

    Comment


    • #3
      Re: Advies voor upgrade van Canon 450D naar ?

      Zelf heb ik de 760D en ben daar heel tevreden over.
      Naast prime 50mm en 24mm en een Tamron 18-200mm gebruik ik toch ook regelmatig de 18-55mm kitlens.
      Dit vooral omdat het de enige lens is waar beeldstabilisatie op zit (dus uit de hand gebruik ik die).
      De 760D heeft een kantelbaar aanraakscherm en twee aparte regelwieltjes, zodat je oog op het onderwerp blijft terwijl je diafragma/sluitertijd afstelt :-)
      Foto's zijn 6000x4000px en de ISO mag gerust op 1600 staan zonder dat het echt stoort.
      Amateur fotograaf,
      lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

      Comment


      • #4
        Re: Advies voor upgrade van Canon 450D naar ?

        Kijk gewoon voor een recent toestel van canon. Een flipout scherm lijkt me handig als je vanuit een hoge lage positie wil werken zonder plat op je buik te gaan.

        Laat je niet gek maken door iso en megapixels. Voor landschap is iso niet zo belangrijk. Mega pixels zijn enkel belangrijk voor grote prints en om stevig te croppen.
        Als je meestal alles digitaal bekijkt maakt het niet zo veel uit.

        Een betere investering is bv een set filters. Kijk daarvoor bv eens bij cokin.

        Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Advies voor upgrade van Canon 450D naar ?

          Ik ben ook met een 400D begonnen.
          De huidige toestellen in die prijsklasse zijn enorm veel beter zeker qua sensor (maar ik zou er zeker één kopen met de laatste 24Mb sensor met Dual Pixel CMOS Auto Focus, ik denk vanaf de 200D t/m de 80D, dus niet de goedkoopste 1300D).
          Ik zou de 18-55 houden en naargelang je interesses een tele en een groothoek bijkopen.
          Ook de "goedkope" lenzen zijn een stuk beter geworden.
          De EF-S 10-18 ultra-wide bv kost minder dan de helft van wat men voor de 10-22 vroeg, en ze is scherper en heeft stabilisatie.
          Ik denk dat dat ook geldt voor bv de 55-250, alhoewel je ook veel plezier zal beleven aan een tweedehandse 70-200 f:4 L.

          Comment


          • #6
            Re: Advies voor upgrade van Canon 450D naar ?

            Je moet ook kijken naar je eigen ontwikkeling in deze en wat je wensen zijn naar de toekomst toe.
            Als je voelt dat je klaar bent voor een meer professioneel toestel dan is de 80D zeker een must omdat je dan de knoppen en interface hebt van de professionele toestellen terwijl de prijs aanvaardbaar blijft.

            Comment


            • #7
              Re: Advies voor upgrade van Canon 450D naar ?

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              .........................
              De huidige toestellen in die prijsklasse zijn enorm veel beter zeker qua sensor (maar ik zou er zeker één kopen met de laatste 24Mb sensor met Dual Pixel CMOS Auto Focus........................
              Interessant, maar kan je dan ook een 'enorm' verschil zien in het resultaat? En in welke aspecten uit zich dat dan?

              Uit interesse, omdat ik soms denk dat ik mijn 40d ook maar eens moet gaan vervangen

              Comment


              • #8
                Re: Advies voor upgrade van Canon 450D naar ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Jin Bekijk bericht
                Hallo

                Ik heb al 8 jaar een Canon EOS 450D. Heeft altijd goed dienst gedaan voor meer causal foto's te nemen, maar het laatste jaar ben ik mij wat meer beginnen verdiepen in fotografie en het kriebelt wel voor een nieuw toestel te kopen. Ik denk dat een upgrade ook wel mag na die 8 jaar.

                Ik zoek dus een toestel dat al iets meer gevorderd is en liefst van al blijf ik graag bij Canon. Mijn huidige lens is een 18-55mm. Ik heb zelf al wat zoekwerk gedaan en de Canon EOS 750D of de Canon EOS 80D interesseren me wel. Beide met een 18-135mm lens. Zou vooral gebruikt worden voor landschap fotografie.

                Graag had ik wat advies, is 1 van die 2 interessant voor mij of al overkill? Of zijn er andere modellen die jullie me aanraden.

                Alvast bedankt!
                Weet je, een investering in een toestel is dom en waarom?
                Tenzij je een 1DX of een 5D IV koopt zijn de verschillen niet zo erg groot hoor.
                Je bent tevreden met je 450D en die werkt nog goed? Blijf er dan bij en investeer in goede lenzen.
                En ik zweer het je met de 450D en een 17-40L erop gaan je ogen uitpuilen.
                Ik heb die lens nu voor de derde maal aangekocht. eerste verkocht om iets anders te kopen, tweede verkocht om een 16-35 f/4 te kopen en die rolde na amper enkele weken van tafel en we hadden een plechtige uitvaart, en tenslotte terug een 17-40L gekocht.
                Geen van de drie was nieuw en ze presteerden uitstekend op mijn 350D (heb daarmee een HoF gehaald), 40D en 50D.
                Nu gebruik ik die uitsluitend nog op mijn 5D, en WHAUWwww.
                Maar tenslotte je doet wat je niet laten kunt en sla ons advies in de lucht.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Advies voor upgrade van Canon 450D naar ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Weet je, een investering in een toestel is dom en waarom?
                  Tenzij je een 1DX of een 5D IV koopt zijn de verschillen niet zo erg groot hoor.
                  Je bent tevreden met je 450D en die werkt nog goed? Blijf er dan bij en investeer in goede lenzen.
                  En ik zweer het je met de 450D en een 17-40L erop gaan je ogen uitpuilen.
                  Ik heb die lens nu voor de derde maal aangekocht. eerste verkocht om iets anders te kopen, tweede verkocht om een 16-35 f/4 te kopen en die rolde na amper enkele weken van tafel en we hadden een plechtige uitvaart, en tenslotte terug een 17-40L gekocht.
                  Geen van de drie was nieuw en ze presteerden uitstekend op mijn 350D (heb daarmee een HoF gehaald), 40D en 50D.
                  Nu gebruik ik die uitsluitend nog op mijn 5D, en WHAUWwww.
                  Maar tenslotte je doet wat je niet laten kunt en sla ons advies in de lucht.
                  Ik heb helemaal niet gepusht naar peperduur materiaal, ik wou er integendeel net op wijzen dat de huidige versies van de zgn consumerlenzen enorm verbeterd zijn, in de eerste plaats omdat ze de resolutie van de sensoren moeten volgen en dat je nu voor je geld veel meer kwaliteit hebt.
                  Mijn ogen zijn gaan uitpuilen toen ik vorig jaar een M10 kocht met een 22mm f:2, een lensje van niets.

                  En als ik nu eens kritisch kijk naar opnamen van 10 jaar terug (de "rauwe" waarheid in LR) moet ik toch toegeven dat het materiaal verbeterd is.

                  Ik kan geld geven aan een telelens omdat ik graag vogels fotografeer, maar voor de meeste onderwerpen ben ik ervan overtuigd dat gelijk welke uitrusting goed is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Advies voor upgrade van Canon 450D naar ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
                    Interessant, maar kan je dan ook een 'enorm' verschil zien in het resultaat? En in welke aspecten uit zich dat dan?

                    Uit interesse, omdat ik soms denk dat ik mijn 40d ook maar eens moet gaan vervangen
                    Je kan minstens een stop hoger in de ISO gaan bv.
                    Kan je voort met een f:5.6 lens ipv f:4, of f:4 ipv f:2.8 enz, lichter, kleiner en goedkoper.
                    Als je die beperking nooit gevoeld hebt is er niets op tegen om te houden wat je hebt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies voor upgrade van Canon 450D naar ?

                      ikzelf heb net de stap gezet van een 600d naar de 80d.
                      veel vlottere bediening door de meerdere toegewezen knoppen.
                      voor mijn gevoel pak beter in de hogere iso waarden en supersnel focussen , wereld van verschil bij live view en videowerk.
                      Dit laatste was met de 600 bijna niet te doen.
                      snelheid van 7 foto's per seconde ook meer dan dubbel.
                      voor landschapfotografie telt niet natuurlijk , maar de digitale waterpas wel.
                      ps gebruik ook de 18 135m canon hierbij , een l lens zal zeker wel nog iets anders zijn maar doet goed zijn werk.
                      De 10/18 van canon vindt ik een prima lens zeker ook voor landschap.
                      als je van de 450 komt zal het draaikantelscherm ook een groot verschil geven
                      mvg
                      mark

                      Comment


                      • #12
                        Re: Advies voor upgrade van Canon 450D naar ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jin Bekijk bericht
                        Hallo

                        Ik heb al 8 jaar een Canon EOS 450D. Heeft altijd goed dienst gedaan voor meer causal foto's te nemen, maar het laatste jaar ben ik mij wat meer beginnen verdiepen in fotografie en het kriebelt wel voor een nieuw toestel te kopen. Ik denk dat een upgrade ook wel mag na die 8 jaar.

                        Ik zoek dus een toestel dat al iets meer gevorderd is en liefst van al blijf ik graag bij Canon. Mijn huidige lens is een 18-55mm. Ik heb zelf al wat zoekwerk gedaan en de Canon EOS 750D of de Canon EOS 80D interesseren me wel. Beide met een 18-135mm lens. Zou vooral gebruikt worden voor landschap fotografie.

                        Graag had ik wat advies, is 1 van die 2 interessant voor mij of al overkill? Of zijn er andere modellen die jullie me aanraden.

                        Alvast bedankt!
                        Je kunt een hoop redenen aanhalen om wel of niet te upgraden,
                        maar als het kriebelt en je toestel is 8 jaar oud, dan moet er geen reden gezocht worden om toch bij je huidig toestel te blijven ;-)
                        en wie weet, krijg je andere interesse's met een nieuw toestel.

                        Voor mij moet de camera goed in de hand liggen, en daardoor vallen er al toestellen af.
                        Ik zou zeggen neem ze alle twee eens vast en kijk wat het gevoel zegt.
                        De 80D is toch wat groter en zwaarder dan de 750d.
                        misschien is zo de keuze snel gemaakt ;-)

                        Als ik er op google, dan zijn er wel wat verschillen, waardoor ik op het eerste zicht voordeel geef aan de d80 (geen rekening houdend met de prijs)
                        Voordeel voor d80:
                        100% zichtveld t.o.v. 95%
                        beter afgedicht, dus zeker niet slecht als je veel in de natuur rondloopt.
                        Helderder beeld door de zoeker

                        Het 2de schermpje bovenaan heeft toch ook een meerwaarde,
                        het dynamisch bereik is iets beter, maar of dit echt merkbaar is, daar kunnen andere beter over oordelen denk ik ;-)

                        Ik zou zeggen, ga ze eerst eens vastpakken, ook andere in deze prijsklasse en kijk welke er overblijven. ;-)

                        er is hier op BD ook al een draadje geweest over de 2 toestellen,
                        canon-80d-versus-750d

                        Comment


                        • #13
                          Re: Advies voor upgrade van Canon 450D naar ?

                          Zou zeggen, 8 jaar met dezelfde camera ? Proficiat !! Zie ik er hier (mezelf incl.) niet snel doen !
                          Je zal dan ongetwijfeld vertrouwd zijn met het "type" beeld dat je maakt !
                          Aangezien je inmiddels al weet dat vooral landschapsfotografie je ding is, dien je je van hoge"hoge iso" en "snelle focus" niet zoveel aan te trekken! Dacht dat je voor het beste resultaat op n (goed)statief werkt en dat landschappen niet echt snel bewegen !?
                          Naar mijn mening ga je het meeste vooruitgang boeken bij de aankoop van een Fullframe( soms wil je gewoon meer "wereld" in beeld krijgen en heb je niet de kans om afstand genoeg te nemen)!
                          Dit in combinatie met kwaliteitsglas ( ( hoeft in jou geval niet per sé lichtgevoelig te zijn, maar zou wel opteren voor een vast diafragma f4 bvb) Vind bvb de voorstellen van een 17-40 met een 70-200 f4 IS geschikt ! Niet te duur en ook niet te zwaar om rond te zeulen en dit in combinatie met n stabiel/licht statief !( schelen denk ik, ook niet zoveel in filtermaat !) je ziet gewoon het ( grote) verschil ( microcontrast, kleuren, ...!


                          Zou niet voor nieuw materiaal gaan, eerder aanraden om tweedehands te kopen bij een handelaar, waar je nog garantie krijgt !
                          Kan je bvb Robyns in Sint Truiden aanraden, waar je ook een periode dergelijk materiaal mag uittesten gedurende bvb een week, heeft ie niet op stock wat je zoekt dan kijkt hij voor je uit !

                          Niet teveel toeters en bellen inzake je camera maar kan je verzekeren dat een grotere sensor je wereld zal verruimen !!

                          Let wel, je kan geen ef-s opbjectieven gebruiken op een full frame !

                          Succes en vooral veel plezier !!

                          Groetjes
                          Luc
                          Groetjes

                          Lukathi

                          Comment

                          Working...
                          X