Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor stuk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monitor stuk

    Krijg vandaag een telefoon van Alternate, dat mijn ruil scherm er is, Heb een E-Mail teruggestuurd dat ik geen tweede hands scherm wil. mijn scherm is maar vier weken oud en is al drie weken weg. dat ik mijn scherm terug wil of een nieuw scherm, ook een klacht gestuurd naar test aankoop, en een E-Mail naar ASUS Belgié, bij alternate zeggen ze dat ze daar geen inzicht in hebben, dat kan wel, maar ik wil geen scherm krijgen dat al twee of drie jaar oud is.

  • #2
    Re: Monitor stuk

    Probeer je nu "iets" door het slijk te halen? Denk eerder dat je het in eerste instantie al fout hebt aangepakt.

    Comment


    • #3
      Re: Monitor stuk

      Heb over wat jaren terug ook eens een ruil printer gehad van HP, waar Ik na 7 maanden mee in pan viel, terug kontact met HP genomen en kreeg als antwoord, op een ruil staat maar 6 maand garantie. heb ook aangehaald dat de garantie op de printer die IK gekocht had de garantie nog niet verlopen was. Had hem maar niet moeten aannemen dat was hun antwoord !!!

      Comment


      • #4
        Re: Monitor stuk

        Als ik me niet vergis heb je volgens de wet GEEN recht op een nieuwe monitor.
        De producent is wel verplicht jouw monitor te repareren (tenzij je dingen hebt gedaan waardoor de garantie zou vervallen). Als de producent niet in staat is de reparatie uit te voeren, dan is dat een andere zaak.
        Als je product niet werkt bij aankoop dan zal een degelijke firma dit meestal beschouwen als een DOA (dead on arrival) en een nieuw toestel geven, maar verplicht zijn ze daartoe niet. Alles hangt af van het beleid van de producent en niet van de winkel.
        Ik heb ooit eens een Blu-Ray speler gekocht van Philips. Die is 6 keer (!) in reparatie gegaan ... op de duur waren ze het beu en hebben ze een nieuwe gegeven.
        Hoedanook, 3 weken reparatie is nu niet overdreven - toch zeker niet in deze drukke periode. Hoe frustrerend het ook is maar met azijn vang je geen vliegen en Test Aankoop zal je hier niet (nog niet) kunnen helpen.

        ps. Ik heb mijn monitor van nog geen jaar vorige week opgestuurd voor reparatie. Een Eizo van 1400 euro. **** happens. Reparatiecentrum is in Duitsland en zal wel een tijdje weg zijn ... vervelend, maar ik heb liever dat hij wat langer weg is en dat de reparatie goed is uitgevoerd.
        Last edited by philitalia; 27 december 2017, 09:31.
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: Monitor stuk

          Ik ken helemaal niets betreffend Recht, maar de gewoonte is dat als een apparaat niet kan gerepareerd worden (het is tegenwoordig steeds meer het geval), krijg je het bedrag terug. Dat gaat niet rechtstreeks, maar meestal moet je wachten 1 of 2 maanden. Het is bij mij gebeurd met een apparaat van Carrefour en bij iemand anders met een Laptop van Aldi. Als je het bedrag terugkrijgt, koop je wat je wil. Meestal is voordelig voor jou. In het geval dat je voor een verlenging van de garantie betaald had (5 jaar), de eerste 3 jaren krijg je het 100% terug en van 3 tot 5, een 80%.

          Comment


          • #6
            Re: Monitor stuk

            Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
            Ik ken helemaal niets betreffend Recht, maar de gewoonte is dat als een apparaat niet kan gerepareerd worden (het is tegenwoordig steeds meer het geval), krijg je het bedrag terug.
            Dat gebeurt inderdaad, maar dat is niet de regel. Terugbetaling is zeker geen verplichting onder de standaard garantievoorwaarden en kun je niet eisen - als je een bijkomende verzekering hebt afgesloten dan verandert dat de zaak.
            Dat men zegt dat een apparaat niet meer gerepareerd kan worden hoor je vaker ... als het goedkoper is om een nieuw apparaat te geven dan de werkuren van een reparateur en transportkosten te betalen.
            Mvg Philip

            Comment


            • #7
              Re: Monitor stuk

              Eerst en vooral moet je in België het verschil maken kopen door particulier of door zelfstandige/bedrijf.

              Als zelfstandige heb je geen 2 jaar wettelijke garantie, daar geld enkel de commerciële garantie die meestal maar 1 jaar is.
              Als particulier heb je ook de commerciële garantie, maar ook de wettelijke garantie van 2 jaar.

              De wettelijke garantie:
              Als particulier heb je 2 jaar garantie van de verkoper, die mogen dus niet zeggen " ja maar merk X zegt dat ze maar 1 jaar garantie geven ( dat is dus de commerciële garantie)"
              2 jaar is wel niet zo maar 2 jaar, we wonen tenslotte in België.
              In de eerste 6 maand moet de verkoper bewijzen dat het defect er niet was en het probleem dus bij de gebruiker ligt
              maar vanaf de 7de maand moet de koper bewijzen dat het defect er wel in zat van bij de verkoop ( probeer dit maar eens )
              Gelukkig zijn ze daar meestal soepel in.

              En dan waar de meeste mensen het fout hebben, en denken dat ze weken moeten wachten op hun toestel dat in herstelling is,

              U heeft het recht de kosteloze herstelling of de vervanging van het goed te eisen (te kiezen door de consument, maar in functie van wat mogelijk en redelijk is).
              Enkel ingeval de herstelling of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft u het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van het verkoopcontract te eisen.

              Dus als je toestel stuk is binnen de week en het duurt enkele weken, dan heb je volgens mij recht om een nieuw toestel te eisen.
              zeker als dit al voor de 2de keer zou gebeuren.

              Als het toestel toch weg is voor enkele weken, dan wordt de garantie stop gezet voor deze periode en loopt pas verder als je het toestel terug hebt.

              Hoe het eigenlijk zit met een gebruikt toestel te krijgen als omwisseling, dat weet ik niet, maar de garantie van het eerste toestel loopt volgens mij verder op dit toestel.
              je zou dit kunnen navragen aan de consumentenombudsdienst

              Meer info op

              Comment


              • #8
                Re: Monitor stuk

                Ik weet niet of we nu nog on-topic zijn, maar ik vind dit zeker een interessant onderwerp en dank voor de extra info Mlap.

                Het zit 'm natuurlijk in de bewoording en de wet staat hier weer voor interpretatie open. Met een omschrijving als "in functie van wat redelijk is " en een beetje later over de reparatie die "niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd" kan men alle kanten op.
                Wat is "redelijk" ? Mijn monitor die in reparatie is (waar ik eerder over schreef) is nu al 2 weken weg, maar het reparatiecentrum is in Duitsland. Zeer vervelend, maar ik vind dat - tot nu toe - niet een onredelijke termijn gezien de kerstperiode en wacht ik geduldig af. Misschien ben ik te braaf ?
                Mvg Philip

                Comment


                • #9
                  Re: Monitor stuk

                  deze monitor zijn af fabriek gekalibreerd, had gisteren een E-Mail ontvangen van de winkel dat mijn monitor terug was, Ik deze namiddag naar de winkel, en in eens is het mijn monitor niet. Het is een ruil. Moet Ik niet hebben. Ik wil mijn monitor terug, daar weet ik van hoe houd hij is. Ook de kalibratie is er niet bij, een ruil monitors kan men aan de helft van de waarde kopen. Nu gaan ze kijken of ze die kunnen laten kalibreren; en ook de papieren er van bij steken. heb ook gevraagd dat ze mijn monitor moeten zoeken. hebben mij gezegd dat dat onmogelijk is, deze is in het buitenland. Nu afwachten.

                  Heb ook een E-Mail van ASUS, dat zij geen monitors herstellen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Monitor stuk

                    Gisteren avond hebben ze nog gebeld dat ze een nieuwe monitor gaan bestellen. ze laten mij iets weten dat hij binnen is, Hebben ook gezegd dat ze mijn standpunt begrijpen.
                    Ik ben zeer tevreden over deze winkel, altijd al geweest.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Monitor stuk

                      Dan lijkt alles in orde te komen [emoji847]

                      --
                      map.
                      T.T.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Monitor stuk

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franky S Bekijk bericht
                        deze monitor zijn af fabriek gekalibreerd,
                        Maar niet op jou videokaart, dus als je wil dat jou computer de juiste kleuren weergeeft zal je hem op jou computer moeten kalibreren.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Monitor stuk

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          Maar niet op jou videokaart, dus als je wil dat jou computer de juiste kleuren weergeeft zal je hem op jou computer moeten kalibreren.
                          en dus koopt ge ne monitor, met een kalibratie ingebouwt, waar ge geen lap mee bent.
                          ik koop altijd een gewoon scherm, en heb ne spyder staan, en dat werkt wel

                          Comment


                          • #14
                            Re: Monitor stuk

                            dus die mensen die een EIZO scherm kopen zwieren hun geld dan ook de deur uit ????? of is dar dan niet zo

                            Comment


                            • #15
                              Re: Monitor stuk

                              ge koopt een st..nt duur scherm , en ge hangt dat aan een pc'ke van den ..., waar een kaart insteekt van k.st men botten, dan smijt je geld weg
                              ge koopt een........................... , en ge hangt die aan ne pc met een wreed dure kaart , dan nog hebt ge niks, ( want elke kaart zal een kleur beter weergeven, dan een ander )
                              het systeem is zo goed als de zwakste schakel, en dat is altijd, dan ne niet gecalibreerde pc.
                              wat ben je dan met een gecalibreerd scherm ???
                              en als je dan je scherm moet calibreren op die pc zodat de 2 een goed resultaat geven, wat ben je dan met een gecalibreert scherm ??
                              ik heb hier nen hp 24" staan, met ne ( serieuze ) pc, en ik calibreer dat met ne spyder 5 , dus wat zou ik zijn met een gecaibreert scherm ?? enkel geld weggooien.

                              Comment

                              Working...
                              X