Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met ingebouwde flitser na gebruik van een triggerset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met ingebouwde flitser na gebruik van een triggerset

    Ik wilde flitsen met een externe flitser los van de camera. IK heb daarvoor de triggerset van Hähnel gekocht. Het werkt perfect. Als ik nu de ingebouwde flitser wil gebruiken gaat de flitser niet meer open. Mijn camera is: Nikon D 750. Mijn externe flits: Nikon 600. Hoe kan ik de ingebouwde flitser terug in orde krijgen?
    Bedankt voor alle hulp !

  • #2
    Re: Problemen met ingebouwde flitser na gebruik van een triggerset

    Instellingen, > handleiding. is altijd een niet éénvoudige opdracht op afstand. We, ik dan toch, heb geen fysieke cam. en de mogelijkheid om de camera te bekijken,dus is het gissen naar ? Maar met de instellingen zou ik beginnen.
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: Problemen met ingebouwde flitser na gebruik van een triggerset

      Kijk eens op blz 180 en 182 van de handleiding waar beschreven staat in welke standen de flitser automatisch of handmatig geopend wordt.
      De pop-up gebeurt niet in alle programmastanden.
      mvg,
      Patric

      Comment


      • #4
        Re: Problemen met ingebouwde flitser na gebruik van een triggerset

        Iets wat ook nogal eens voorkomt is volgende....

        In de flitsschoen op je camera zit een miniscul contactje verborgen onder een soort plaatje/veertje.
        Als je er iets op zet met iets teveel kracht kan het zijn dat het contactje blijft hangen.

        De camera denkt dan dat er een externe flits op staat en zal de ingebouwde flits niet laten opklappen.

        Een oplossing is soms om met een tandenstokertje in de flitsschoen het metalen veertje wat op te tillen.

        Comment


        • #5
          Re: Problemen met ingebouwde flitser na gebruik van een triggerset

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Iets wat ook nogal eens voorkomt is volgende....

          In de flitsschoen op je camera zit een miniscul contactje verborgen onder een soort plaatje/veertje.
          Als je er iets op zet met iets teveel kracht kan het zijn dat het contactje blijft hangen.

          De camera denkt dan dat er een externe flits op staat en zal de ingebouwde flits niet laten opklappen.

          Een oplossing is soms om met een tandenstokertje in de flitsschoen het metalen veertje wat op te tillen.
          Volgens mij werkt dit anders bij een D750.
          Als ik een externe flitser er op zet, werkt deze, ook zonder dat het pennetje naar beneden is.
          Het lijkt alsof het pennetje enkel dient om de flits te borgen.

          Comment


          • #6
            Re: Problemen met ingebouwde flitser na gebruik van een triggerset

            Oorspronkelijk geplaatst door Marieke Bekijk bericht
            Ik wilde flitsen met een externe flitser los van de camera. IK heb daarvoor de triggerset van Hähnel gekocht. Het werkt perfect. Als ik nu de ingebouwde flitser wil gebruiken gaat de flitser niet meer open. Mijn camera is: Nikon D 750. Mijn externe flits: Nikon 600. Hoe kan ik de ingebouwde flitser terug in orde krijgen?
            Bedankt voor alle hulp !
            Even wat duidelijkheid scheppen ;-)

            Gaat de interne flitser nog open als je op het knopje drukt?
            Het knopje varieert van functie als er een externe flitser op staat die aan staat
            Zelfs als de flitser er op staat gaat de interne open als je op het knopje drukt en als de flitser uitgeschakeld is.

            Is de externe flitser ingeschakeld, dan veranderd de functie van het knopje en krijg je een menu op je scherm.

            Komt je flitser omhoog als je op het knopje drukt?
            Normaal hoor je een klik.
            Als ik de flitser met de hand dicht houd, dan hoor ik telkens een klik ( heel duidelijk ) als ik op het knopje druk.
            Last edited by mlap; 27 december 2017, 11:52.

            Comment


            • #7
              Re: Problemen met ingebouwde flitser na gebruik van een triggerset

              Het probleem deed zich voor nadat ik het triggersysteem gebruikt heb. Als ik op het knopje druk hoorde ik de klik maar de flits opende niet. Het leek mij een blokkage . Ik heb eens goed geduwd op het geheel en dan opent de flits !
              Iedereen bedankt voor de tips !

              Comment


              • #8
                Re: Problemen met ingebouwde flitser na gebruik van een triggerset

                Oorspronkelijk geplaatst door Marieke Bekijk bericht
                Het probleem deed zich voor nadat ik het triggersysteem gebruikt heb. Als ik op het knopje druk hoorde ik de klik maar de flits opende niet. Het leek mij een blokkage . Ik heb eens goed geduwd op het geheel en dan opent de flits !
                Iedereen bedankt voor de tips !
                Probleem opgelost
                bedankt om mee te delen

                Comment

                Working...
                X