Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Change Lightroom CC Shortcuts

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Change Lightroom CC Shortcuts

    Oké bij Photoshop CC kan men de Shortcuts veranderen, maar in Lightroom kan ik dit niet
    Als ik mijn penseel grote wil veranderen gaat dit met een Qwerty toetsenbord vanzelf maar niet met een AZERTY toetsenbord op een Mac.
    Deze [ / ] bracket bestaan niet op een mac Azerty toetsenbord.

    Heeft Iemand hier een oplossing voor, die met een Mac werkt en Engelstalige Lightroom CC heeft ?
    Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
    Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

  • #2
    Re: Change Lightroom CC Shortcuts

    Ja normaal alt 91 en alt 93 Maar is waarschijnlijk om de tekens te schrijven, ik heb het nog niet uitgeprobeerd. En zelf eens getest, werkt voor geen meter !
    Last edited by guido.g; 20 december 2017, 23:08.
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: Change Lightroom CC Shortcuts

      Een oplossing gevonden in de zin van door van onder in de taakbalk even op Nederlands Verenigde Staten toetsenbord zetten ( querty) en dan door de fn toets ingedrukt houden de twee toetsen naast de P gebruiken die ^ om te verkleinen en $ om te vergroten. En dan natuurlijk na gedane werk niet vergeten terug te zetten. Kan een probleempje zijn om ergens in te loggen.
      https://ggpics.be/

      Comment


      • #4
        Re: Change Lightroom CC Shortcuts

        Bedankt voor de tip, maar deze had ik al gevonden
        hier is nog een oplossing waar ik liever niet aan begin https://www.lightroomqueen.com/custo...ard-shortcuts/
        Ik begrijp nog altijd niet van Adobe waarom andere adobe programma's je wel een Shortcute kan veranderen, maar LR niet.
        Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
        Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

        Comment


        • #5
          Re: Change Lightroom CC Shortcuts

          Klopt, heeft me ook altijd geërgerd. Ik hou van programma's waarbij je zelf je shortcuts kunt instellen en/of veranderen. Photoshop kan dat wel, Lightroom niet.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Change Lightroom CC Shortcuts

            Het betreft hier de haken 'left square bracket' en 'Right square bracket'. Via het venster tekenweergave kan je in de afdeling haken deze twee toevoegen aan je favorieten of ze ergens op je toetsenbord plaatsen. Je kan dit dus oplossen in het OS van je Mac zelf. Weet niet juist meer hoe het moet, maar zag het op een cursus. Misschien de Mac helpdesk bellen. Als je het laatste superkleine toetsenbord van mac gebruikt, dat zonder de numerieke toetsen rechts, dan moet je ook een en ander wijzigen en dat doe je ook zo. Enfin, dit helpt je misschien op weg.
            Straatfotograaf in Antwerpen

            Comment


            • #7
              Re: Change Lightroom CC Shortcuts

              Vroeger, maar dan spreek ik over de periode 1987-1995 was ik nogal bedreven met een programmaatje dat ResEdit heette, en waarmee je dus effectief in de resource fork van de applicatie zaken kon gaan aanpassen. Heb me al geen jaren meer op dat pad begeven... Maar je geeft alleszins een hint hoe je bepaalde characters kunt gaan aanpassen. Hm, moet ik 'ns over nadenken.
              Maar een goed programma zou die mogelijkheid moeten ingebouwd hebben, zoals PS wel, en LR niet.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment

              Working...
              X