Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OS X bash scripting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • OS X bash scripting

    Hallo,

    Ik ben volledig afgestapt van Adobe en gebruik nu Picktorial. Dit programma heeft echter geen importfunctie zoals Lightroom. Fotolader van OS X plaatst alles in één map en ik zou graag een folderstructuur willen maken op basis van de EXIF gegevens.

    Het onderstaande script maakt de gevraagde structuur maar doet de rest niet, namelijk het kopiëren van de bestanden in de corresponderende map. Zijn hier op dit forum bash script programmeurs aanwezig die de fout kunnen vinden waarom het kopiëren niet gebeurt ?


    #!/bin/bash
    for image in `ls -1`; do export date=`mdls $image | grep ContentCreationDate | awk '{print $3}'`;
    if [ -d ./$date/ ]
    then
    cp $image ./$date/
    else
    mkdir ./$date/ && cp $image ./$date/
    fi;
    done
    exit

    Alvast bedankt !

    Christof Laeremans
    Christof Laeremans

  • #2
    Re: OS X bash scripting - OPGELOST

    Hallo,

    Via een ander forum is de oplossing gevonden. Hierbij het script dat nu effectief doet wat het moet doen.

    #!/bin/bash
    for image in $(ls *.RAF)
    do export date=$(mdls $image | grep "ContentCreationDate " | awk '{print $3}')
    echo "datum" $date
    echo "naam bestand" $image
    if [ -d ./$date/ ]
    then
    echo "Bestaat al"
    cp $image ./$date/$image
    else
    echo "Bestond nog niet"
    mkdir ./$date
    cp $image ./$date/$image
    fi
    done

    Niet vergeten om het script te bewaren als .sh en het de uitvoerrechten te geven via het commando chmod x+u script.sh
    Christof Laeremans

    Comment


    • #3
      Re: OS X bash scripting - OPGELOST

      Doet deze taal niks met het inspringen van tekst?
      Ik mis de {} voor een taal zonder inspringen. Ik vind het hoe dan ook moeilijk om de code zo lezen.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: OS X bash scripting - OPGELOST

        Neen, inspringen van de tekst is gewoon een hulpmiddel om het visueler te maken voor de programmeur. Bij het kopiëren naar dit forum is het inspringen verloren gegaan.
        Christof Laeremans

        Comment


        • #5
          Re: OS X bash scripting - OPGELOST

          Oorspronkelijk geplaatst door ChristofLaeremans Bekijk bericht
          Neen, inspringen van de tekst is gewoon een hulpmiddel om het visueler te maken voor de programmeur. Bij het kopiëren naar dit forum is het inspringen verloren gegaan.
          Dus geen scripttaal zoals Python wat betreft inspringen. Ik zelf heb maar beperkt gebashed onder Linux. Zijn vele talen waar ik meer bedreven in ben. Maar is Bash een beetje handig?
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: OS X bash scripting - OPGELOST

            Bash vind ik persoonlijk niet gemakkelijk maar zeer handig als je taken moet uitvoeren. Kijk maar eens naar de broncode van een make of Install bestand onder Linux ...

            Het voordeel van Bash is dat je natuurlijk geen extra software nodig hebt om het programma te laten functioneren, zoals java of python. Gewoon het bestand wegschrijven als .sh en uitvoerbaar maken met chmod.

            Geef mij maar C en C++, mooie talen om in te programmeren.
            Christof Laeremans

            Comment


            • #7
              Re: OS X bash scripting - OPGELOST

              Python zit ook gewoon standaard in Linux/Apple. Dus zie dat niet als een nadeel. Maar naast Python heb ik ook ervaring met C# web (aspx) en desktop/console. Java SE en EE. Primefaces / Java FX / console / desktop / web . Heb iets heel klein beetje console geprobeerd in C/C++. Verder ervaring in sql en Pl-sql. PHP. Ben beetje begonnen met Go Lang. Ook ik heb ik dingen gedaan met Java Script tot op beperkte hoogte. Dus ik heb best wel wat van talen beproeft.
              Waar een wil is, is een weg
              ---------------------------------

              Comment

              Working...
              X