Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

manuele m42 lenzen op digitale body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • manuele m42 lenzen op digitale body

    Ik experimenteer wat met oude lenzen op mijn Canon. Nu werk ik enkel met adapters zonder contacten.
    Het fotograferen van stilstaande objecten lukt wel (via de liveview inzoomen tot het scherp is en daarna afdrukken, spiegel wordt dan weggeklapt ...) maar duurt lang en werkt niet zo prettig.
    Nu vroeg ik mij af wat de meerwaarde is van zo'n adapters. Geven deze een signaal als je focus er recht op zit of hoe werkt dit precies?
    Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

  • #2
    Re: manuele m42 lenzen op digitale body

    De echte "oude lenzen" hebben sowieso geen "electrische" contacten dus daar houdt het ongeveer op ... een "domme" adapter gebruiken en terug naar de essentie van MF fotograferen is de enige weg.

    Comment


    • #3
      Re: manuele m42 lenzen op digitale body

      Op Canon had ik vroeger M42 adapters met AF confirmatie. Je kan ook een speciaal matglas steken. Beiden samen maken dat het een stuk aangenamer is met oude lenzen werken.
      | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

      Comment


      • #4
        Re: manuele m42 lenzen op digitale body

        Dank voor de reacties. Ik heb een ander matglas geplaatst, maar had er eerlijk gezegd meer van verwacht (misschien omdat ik een chinese versie heb )
        Ik heb het net eens bekeken en blijkbaar hebben mijn lenzen geen contactjes ... was weer een vraag in een opvlieging
        Toch ben ik blij dat die andere gewoon een AF-confirmatie geven
        Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

        Comment


        • #5
          Re: manuele m42 lenzen op digitale body

          Ik heb ondertussen een 30-tal oude lenzen en op een Sony A6000 is dat een plezier om die te gebruiken ... en sommige lenzen doen hun reputatie wel alle eer aan ... Ik heb ook een "auto" adapter (Fotodiox) om mijn niet eens zo oude EF-S canon lenzen te gebruiken op de Sony maar dat is allesbehalve een succes !

          Comment

          Working...
          X