Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anti virus op Win10

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Anti virus op Win10

    Hallo,

    Ik heb momenteel Avast Pro op mijn Win10 systeem draaien. Het abonnement loopt af en ik ben niet van plan dit te verlengen.
    Avast Pro bestaat ook niet meer blijkbaar, en ze hebben zelfs laten weten dat de gratis versie nu alles heeft wat de Pro in het verleden had.

    Nu is het eigenlijk nog nodig om op Win10 een separaat AV soft te hebben? Ik lees her en der dat de ingebouwde Defender best zijn werk doet.

    Wat denken jullie?
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Anti virus op Win10

    Gratis Avast werkt prima, nooit enig probleem mee gehad.

    Comment


    • #3
      Re: Anti virus op Win10

      Defender doet het de laatste tijd niet slecht in antivirus tests (AV comparative en AV-Test) - het is ooit anders geweest.
      Ik gebruik het al enige tijd tot mijn volle tevredenheid en met behulp van (hopelijk) mijn gezond verstand. Voornamelijk omdat het zowat de enige gratis scanner is die je niet om de oren slaat met gratis reclame
      Anderzijds heb je gratis alternatieven die het uitstekend doen. Kaspersky en Bitdefender zijn meestal de top 2, Panda en Avira komen iedere keer weer zeer goed uit de testen.
      Toch moet je rekening houden ermee dat de testen soms vreemde uitslagen laten zien van maand tot maand. De winnaar van de ene test doet het in de andere testomgeving of in een volgende test ineens minder goed.
      In het verleden heeft Defender zo eens een positief slippertje gemaakt om de test erna weer naar de lagere middelmoot terug te zakken . Maar sinds enige tijd doet Microsoft het inderdaad zeer goed.

      Comment


      • #4
        Re: Anti virus op Win10

        Defender wordt in de diverse tests altijd lager beoordeeld dan de gratis versies van de Avast, AVG, Avira etc....

        Comment


        • #5
          Re: Anti virus op Win10

          Ik gebruik al verschillende jaren Kaspersky op mijn computers en heb daar nog geen enkel probleem mee gehad.
          Af en toe gooit die een mail weg omdat er iets in zit dat een bedreiging voor de computer zou kunnen zijn, die doet dus zeker nog zijn werk (voor de rest merk ik er heel weinig van dat Kaspersky de boel in het oog houdt).

          Vroeger gebruikte ik Norton en die gaf wel geregeld problemen, die zorgde ervoor dat de computer na een tijd telkens opnieuw héél traag begon te worden, en dat was dan alleen op te lossen door Norton te verwijderen en daarna terug te installeren.
          Met Kaspersky heb ik nooit vertragingen opgemerkt (maar ondertussen zijn de computers zelf ook steeds sneller geworden zodat een minieme vertraging niet meer direct opvalt).

          Ik lees ook geregeld dat de beveiliging van Windows zelf een heel stuk beter is geworden, maar voor alle zekerheid heb ik toch nog liever een extra antivirusprogramma om de boel in het oog te houden.
          Andere antivirusprogramma's zullen hun werk ook wel doen, maar toen ik besliste om Norton buiten te gooien kwam Kaspersky bijna overal als beste uit de tests, en daarom heb ik daar toen voor gekozen.
          Op dit ogenblik zijn er misschien andere programma's die het beter doen, maar tot nu toe ben ik nog altijd tevreden over Kaspersky.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Anti virus op Win10

            Als Telenet klant gebruik ik deze van Telenet zelf, 5€ per maand bij je abo voor drie computers en beschermd vanaf de bron.

            Comment


            • #7
              Re: Anti virus op Win10

              We hebben ervaring met Mc.Afee - en zijn daar niet echt laaiend over, Kasperski (degelijk maar zwaar), en bij Telenet gebruikte men vroeger Norton (en daardoor heb ik 3x de pc van de buren gezien). Bitdefender zou ook degelijk zijn (maar niet van de lichtste).

              Comment


              • #8
                Re: Anti virus op Win10

                Hier alleen Defender en gezond verstand.
                Alleen officiële software en niet downloaden tegen de sterren op.

                Kan men alles voorkomen?
                Alvast niet.

                Met zowel Avast als Kaspersky heb ik in het verleden meer problemen gehad dan wat anders, McAfee eveneens.
                Met Kaspersky heb ik ondervonden dat in W10 niet alle menu’s nog volledig getoond werden en met de andere had ik wel altijd een of ander programma dat niet meer werkte of alles trager werd.

                Recente versies zullen wel al veranderd zijn, maar ik begin daar niet meer mee.

                Als er subiet een nieuwe virus uitkomt en je krijgt die meteen binnen ... dan heb je toch prijs zolang die niet in hun database opgenomen is.
                Net als de meeste virussen op korte tijd ook weer iets aangepast worden.

                En dacht men dat die allen hun database zelf maken?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Anti virus op Win10

                  Kaspersky total security hier sinds enkele jaren. Via UK site bestellen, desnoods met vpn extensie. 10 devices voor geen geld. Ook te installeren op Android toestellen. Ook goede backup module en passwoord beheerder in het pakket.
                  | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Anti virus op Win10

                    Symantec Endpoint Protection.
                    Houd niet alleen 4ussen tegen maar opent ook geen gevaarlijke websites.
                    Is niet meer te vergelijken met de Norton uit de jaren negentig.
                    Dat is op mijn hoofcomputer.
                    Op mijn andere Pc, alleen maar om dinges uit te proberen draait enkel de AV van Microsoft en die vind ik ook goed.
                    Maar de beste AV ben jij, open geen verdachte zaken en let vooral op je mails en dan in het bijzonder die mails die al tien keer de aarde hebben omgereden.
                    De rest is je surfgedrag en wat je download van bijvoorbeeld Softsonic of The Pirate Bay en dergelijke.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Anti virus op Win10

                      Merci voor de reacties allen. Zal voorlopig de gratis Avast nog laten draaien, tot er teveel vervelende pop-up verschijnen.

                      Dan stap op over op de methode van gezond verstand & Defender zoals VerSeg.

                      Trouwens vandaag een tijd met de laptop van mijn vader bezig geweest waarom Norton 360 draait. Wat een rommel is me dat.
                      Systeem was niet vooruit de branden, tot ik dat uitschakelde. Tuurlijk krijg je dan geen virussen meer, je kan je systeem gewoon niet meer gebruiken ;-)
                      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                      Website - 500px - Instagram

                      Comment


                      • #12
                        Re: Anti virus op Win10

                        Ik kan zeggen dat ik toch regelmatig op " gevaarlijke" sites zit waar de kans op virussen wel heel groot is.
                        Ik gebrtuik enkel Windows defender en heb nog geen problemen tegen gekomen.
                        Natuurlijk moet je wel twee keer nadenken als je ergens op klikt en als je een linkt denkt te downloaden en dat blijkt een .exe te zijn weet je al dat dit niet klopt.

                        Mvg
                        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                        Comment


                        • #13
                          Re: Anti virus op Win10

                          Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                          Merci voor de reacties allen. .........knip............

                          Trouwens vandaag een tijd met de laptop van mijn vader bezig geweest waarom Norton 360 draait. Wat een rommel is me dat.
                          Systeem was niet vooruit de branden, tot ik dat uitschakelde.
                          Symantec Endpoint Protection niet vergelijken met Norton 360 hé.
                          Als je met een bepaalde AV nooit meldingen krijgt is het misschien omdat die AV de 4us niet herkent.
                          Avast heb ik gehad, komt hier van z'n leven niet meer in huis.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Anti virus op Win10

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Als je met een bepaalde AV nooit meldingen krijgt is het misschien omdat die AV de 4us niet herkent.
                            Of omgekeerd ... misschien gewoon omdat men voorzichtig omgaat met het internetgebruik.
                            Wie onvoorzichtig is, die riskeert natuurlijk wat meer meldingen. [emoji3]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Anti virus op Win10

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Symantec Endpoint Protection niet vergelijken met Norton 360 hé.
                              Als je met een bepaalde AV nooit meldingen krijgt is het misschien omdat die AV de 4us niet herkent.
                              Avast heb ik gehad, komt hier van z'n leven niet meer in huis.
                              Waar heb ik die 2 met elkaar vergeleken?
                              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                              Website - 500px - Instagram

                              Comment

                              Working...
                              X