Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dashcam?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dashcam?

    Hello,

    Ik denk mezelf een dashcam aan te schaffen. Doe redelijk wat kilometers, en het verkeer wordt er echt niet beter op, en zie dagelijks taferelen die evengoed slecht konden aflopen. De winterse toestanden van deze week waren toch weer een leerschool van hoe het niet moet... ;-)

    Ik wil zowel voor- en achter de camera gebruiken. Ik wil inbouwen met vaste bedrading.

    Hebben jullie tips? Is dat goed zelf te doen?

    thx.

    Jurgen
    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

  • #2
    Re: Dashcam?

    Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
    Hello,

    Ik denk mezelf een dashcam aan te schaffen. Doe redelijk wat kilometers, en het verkeer wordt er echt niet beter op, en zie dagelijks taferelen die evengoed slecht konden aflopen. De winterse toestanden van deze week waren toch weer een leerschool van hoe het niet moet... ;-)

    Ik wil zowel voor- en achter de camera gebruiken. Ik wil inbouwen met vaste bedrading.

    Hebben jullie tips? Is dat goed zelf te doen?

    thx.

    Jurgen

    Beste systeem met twee kanalen is nog steeds Blackvue. Met een beetje handigheid moet dit zelf te installeren zijn. Best er een batterij bijnemen om tijdens stilstand de batterij van de wagen niet nodeloos te moeten aanspreken. Niet goedkoop, naar gelang het type zit je tussen de 3 à 400€. Voor een Powermagic mag je er nog een 100 à 150€ bijtellen. Laat je dit installeren, dan mag je rond de 800 à 900€ rekenen.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Dashcam?

      Als het spotgoedkoop moet zijn :
      Bij de HUBO verkopen ze nu action cams met de adapterkabel erbij om hem als dashcam te gebruiken @ 36€.
      Koop daarbij een powerpack van 10.000mAh @ 20€ bij de Action, en je kunt aan de slag. Met een 10.000mAh batterij kan je een actioncam minstens 8 uur laten werken. Je zal eerder beperkt zijn door je geheugenkaartje van 32Mb waarop slechts 4 uur kan worden opgenomen in HD.
      Ik heb verleden week zo een actioncam gekocht om eens te vergelijken met een GoPro.
      De kwaliteit is natuurlijk niet hetzelfde (meer vervorming aan de zijkanten door gebogen vertikale lijnen), maar de scherpte komt dicht in de buurt.
      Je kan het uur mee opnemen in het beeld, maar snelheid en positie natuurlijk niet. Dan heb je een webcam met ingebouwde GPS nodig die 20 keer duurder is.
      Ook de openingshoek van 120° vind ik iets te klein, maar dat is ook zo bij veel echte dashcams.
      De bedrading is enkel een kabeltje van 2mm dik met aan de camera een micro-USB stekker, en aan de andere kant een USB stekker.
      Last edited by notex; 13 december 2017, 10:16.

      Comment


      • #4
        Re: Dashcam?

        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
        Beste systeem met twee kanalen is nog steeds Blackvue. Met een beetje handigheid moet dit zelf te installeren zijn. Best er een batterij bijnemen om tijdens stilstand de batterij van de wagen niet nodeloos te moeten aanspreken. Niet goedkoop, naar gelang het type zit je tussen de 3 à 400€. Voor een Powermagic mag je er nog een 100 à 150€ bijtellen. Laat je dit installeren, dan mag je rond de 800 à 900€ rekenen.
        Euhhh ... hoge prijzen zo te zien voor de plaatsing.

        Buiten Blackvue is er ook nog Thinkware F800 Pro en DOD RC500S als het zonder scherm en met twee camera’s moet zijn.
        Wel de 2ch kit nemen bij allen.

        Wat beeldkwaliteit betreft vind ik persoonlijk DOD nog beter in het donker.
        Van de Thinkware heb ik al goede reviews gelezen en deze zal ik eerstdaags eens uitproberen se.

        En een kleine tip in het algemeen, uw eigen snelheid kunnen bewijzen door de ingebouwde GPS kan zeer nuttig zijn.
        Koop liever meteen iets deftig als het ook als bewijs moet dienen.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Dashcam?

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Euhhh ... hoge prijzen zo te zien voor de plaatsing.

          Buiten Blackvue is er ook nog Thinkware F800 Pro en DOD RC500S als het zonder scherm en met twee camera’s moet zijn.
          Wel de 2ch kit nemen bij allen.

          Wat beeldkwaliteit betreft vind ik persoonlijk DOD nog beter in het donker.
          Van de Thinkware heb ik al goede reviews gelezen en deze zal ik eerstdaags eens uitproberen se.

          En een kleine tip in het algemeen, uw eigen snelheid kunnen bewijzen door de ingebouwde GPS kan zeer nuttig zijn.
          Koop liever meteen iets deftig als het ook als bewijs moet dienen.
          Thx ik zag tot nu niet in waarom gps nodig was, daarom dus. Ik wil vooral een toestel met voor- en achterzicht dat altijd aanstaat, waar ik nooit moet naar omkijken, behalve bij discussie. Blackvue en Dod ben ik al online tegengekomen. M'n garage wil ze installeren, dat heb ik net nagevraagd.
          | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

          Comment


          • #6
            Re: Dashcam?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            En een kleine tip in het algemeen, uw eigen snelheid kunnen bewijzen door de ingebouwde GPS kan zeer nuttig zijn.
            Ben je zeker dat dit kan gebruikt worden als bewijs? Ik heb al meermaals het tegenovergestelde vernomen uit verzekeringskring...?

            Comment


            • #7
              Re: Dashcam?

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Ben je zeker dat dit kan gebruikt worden als bewijs? Ik heb al meermaals het tegenovergestelde vernomen uit verzekeringskring...?
              Vorig jaar een zwaar ongeval gehad en politie wist dat ik een dashcam had ... ze meldden meteen dat ik dat kon gebruiken om mijn onschuld te bewijzen.
              Ze hebben de beelden opgevraagd om voor te leggen aan het parket en de rechtbank.
              Aan mijn verklaring hebben ze zelf als gereden snelheid deze genomen dat op de beelden zichtbaar was.
              Op elk document staat als getuige “zie beelden dashcam” en ook de verzekering kreeg de beelden.
              Ook voor de vergoeding van letsels is dit handig, geen mogelijke discussie met tegenpartij.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Dashcam?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Vorig jaar een zwaar ongeval gehad en politie wist dat ik een dashcam had ... ze meldden meteen dat ik dat kon gebruiken om mijn onschuld te bewijzen.
                Ze hebben de beelden opgevraagd om voor te leggen aan het parket en de rechtbank.
                Aan mijn verklaring hebben ze zelf als gereden snelheid deze genomen dat op de beelden zichtbaar was.
                Op elk document staat als getuige “zie beelden dashcam” en ook de verzekering kreeg de beelden.
                Ook voor de vergoeding van letsels is dit handig, geen mogelijke discussie met tegenpartij.
                Ah super! Bedankt voor de toelichting

                Comment


                • #9
                  Re: Dashcam?

                  We leren bij. Ik wordt steeds meer voorstander.
                  | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Dashcam?

                    Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
                    Thx ik zag tot nu niet in waarom gps nodig was, daarom dus. Ik wil vooral een toestel met voor- en achterzicht dat altijd aanstaat, waar ik nooit moet naar omkijken, behalve bij discussie. Blackvue en Dod ben ik al online tegengekomen. M'n garage wil ze installeren, dat heb ik net nagevraagd.
                    Ben benieuwd wat ze in jouw garage vragen voor de plaatsing van het systeem. Een handige Harry zou dat kunnen in een half uur. Een mede ///M freak die hetzelfde type wagen rijdt als die van mij beweert dat hij er niet langer aan werkte.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Dashcam?

                      Er zijn verschillende manieren om een kabel te leggen ... met kabelhouders die men kleeft (lelijk), door ze achter een paneel te foefelen of onder een rubber, maar men kan draden ook zodanig bevestigen dat er niets rammelt of trilt, ze niet de delen van airbags kruisen en dergelijke.
                      Dat zal voornamelijk het grootste verschil in tijd (en prijs) zijn.
                      Ik ben zelf zeer maniak op dat gebied en verkies toch de best mogelijke oplossing.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Dashcam?

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Er zijn verschillende manieren om een kabel te leggen ... met kabelhouders die men kleeft (lelijk), door ze achter een paneel te foefelen of onder een rubber, maar men kan draden ook zodanig bevestigen dat er niets rammelt of trilt, ze niet de delen van airbags kruisen en dergelijke.
                        Dat zal voornamelijk het grootste verschil in tijd (en prijs) zijn.
                        Ik ben zelf zeer maniak op dat gebied en verkies toch de best mogelijke oplossing.
                        Tja. Ik ga het ook laten doen. Ik plan mijn nu nieuwe auto op te rijden en wat mijn garage doet is altijd picobello en correct in prijs.
                        | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Dashcam?

                          Hello,

                          Voila na de commentaren van gisteren en na heel wat reviews te hebben gelezen heb ik net een DOD RC500s besteld, met bijhorende voedingskabel DOD DP4, en een Lexar van 128gb.
                          Via Cameranu.nl had ik beste voorwaarden (combipakket).

                          Dankjewel voor de reacties.

                          Jurgen
                          Last edited by JuLi; 14 december 2017, 07:32.
                          | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Dashcam?

                            Hopelijk veel plezier ermee en dat je die nooit “echt” nodig moet hebben.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment

                            Working...
                            X