Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

WD "My Book live"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • WD "My Book live"

    5 jaar geleden deze schijf van 3tb gekregen bij pensionering, werkte altijd perfect tot upgrade naar windows 10.
    nu kan ik geen schijfletter meer toekennen aan schijf, zodat ik deze niet meer kan benaderen (is wel te zien in verkenner bij netwerk).
    inlichtingen gevraagd bij helpdesk van WD, en daar werd er mij doodleuk gemeld dat deze schijf niet compatibel is met Windows 10,
    en ik beter kon terugkeren naar een vroeger operating systeem. Dus ... 5 j en wegdoen.
    Ik vind het toch straf, dat een bedrijf als WD geen update van software voor deze schijf kan doen, zodat deze bruikbaar blijft

  • #2
    Re: WD "My Book live"

    I have found a solution to this problem, which I also encountered after upgrading to Windows 10 on my Samsung laptop. After much reading online, I called up WD tech support, and got the problem resolved by the tech. assistant in 5 minutes! Turns out in my case Windows 10 was not automatically updating the network locations on my LAN at home, which is how I have the WD My Book Duo set up. She instructed me to download (from the WD downloads section of the WD webpage) a program called “WD Disco...
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: WD "My Book live"

      Werkt bij mij ook niet, toch bedankt,

      Comment


      • #4
        Re: WD "My Book live"

        Antwoord van WD,nadat ik nog een mailtje had gestuurd om mijn ongenoegen over aanpakken probleem had gemeld

        "Het spijt me zeer dat u zich zo voelt over de Western Digital-producten. Ik wil u erop wijzen dat het apparaat in kwestie niet langer in productie is, maar dat de garantietermijn op 22 juli 2015 is verstreken. De My Book Live producten zijn vervangen door de My Cloud productlijn en worden beschouwd als Legacy producten.

        Ik kan u verzekeren dat ik tot uw dienst blijf als u Western Digital een tweede kans wilt geven.

        Comment


        • #5
          Re: WD "My Book live"

          dat is gewoon grof.
          Zelf heb ik ook enkele wd drive's en dat probleem nog niet gehad maar hun antwoord vind ik gewoon grof.
          Is het een vaste schijf of een losse?
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            Re: WD "My Book live"

            Ik heb nog een WD My Book van 500MB die een stuk ouder is en ik af en toe nog aansluit met USB (WIN10 Fall Creators update).

            Net even geprobeerd, die schijf was inderdaad niet zichtbaar in de verkenner.
            Maar wel in Speccy.
            Windows Schijfbeheer opgestart, daar zag ik ze ook. Ik heb er daarmee wel terug een "Stationsletter" aan kunnen toekennen en alles is OK.
            Last edited by palombian; 13 december 2017, 13:30.

            Comment


            • #7
              Re: WD "My Book live"

              Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
              dat is gewoon grof.
              Zelf heb ik ook enkele wd drive's en dat probleem nog niet gehad maar hun antwoord vind ik gewoon grof.
              Is het een vaste schijf of een losse?
              De schijf "My Book Live" is een internetschijf, mijn gewone My Book schijven werken zonder probleem.

              Comment


              • #8
                Re: WD "My Book live"

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Ik heb nog een WD My Book van 500MB die een stuk ouder is en ik af en toe nog aansluit met USB (WIN10 Fall Creators update).

                Net even geprobeerd, die schijf was inderdaad niet zichtbaar in de verkenner.
                Maar wel in Speccy.
                Windows Schijfbeheer opgestart, daar zag ik ze ook. Ik heb er daarmee wel terug een "Stationsletter" aan kunnen toekennen en alles is OK.
                Ik heb er ook nog zo eentje en na deze draad heb ik die ook nog eens opgestart .. was wel zichtbaar maar bij het benaderen van het station werden terug de inlog credentials gevraagd en na die te hebben ingegeven werkt alles terug zoals voorheen ... FWIW ...

                Comment


                • #9
                  Re: WD "My Book live"

                  Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                  5 jaar geleden deze schijf van 3tb gekregen bij pensionering, werkte altijd perfect tot upgrade naar windows 10.
                  nu kan ik geen schijfletter meer toekennen aan schijf, zodat ik deze niet meer kan benaderen (is wel te zien in verkenner bij netwerk).
                  inlichtingen gevraagd bij helpdesk van WD, en daar werd er mij doodleuk gemeld dat deze schijf niet compatibel is met Windows 10,
                  en ik beter kon terugkeren naar een vroeger operating systeem. Dus ... 5 j en wegdoen.
                  Ik vind het toch straf, dat een bedrijf als WD geen update van software voor deze schijf kan doen, zodat deze bruikbaar blijft
                  Ik heb een gelijkaardig probleem. Het lukt me zelfs niet om telefonisch contact te nemen. Het gegeven support nummer komt op een antwoordrobot uit die na 3x overgaan vanzelf afhaakt. Gene Vette.

                  YMMV
                  Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

                  Comment


                  • #10
                    Re: WD "My Book live"

                    Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                    De schijf "My Book Live" is een internetschijf, mijn gewone My Book schijven werken zonder probleem.
                    Je zou denken dat de live niet zo snel verouderd is aangezien ze aan het netwerk hangt.
                    Ik heb een Synology van 2009, werkt nog goed.

                    Het is toch je firewall niet die dit blokkeerd?
                    --
                    map.
                    T.T.
                    Last edited by mlap; 19 december 2017, 14:28.

                    Comment


                    • #11
                      Re: WD "My Book live"

                      FWIW ... Zoals gezegd ..mijn stokoude "My Book" 500Mb, netwerk interface, werkt gewoon zonder enig probleem onder W10, evenals de usb externe HD die men er kan aan hangen. De beheers web site, intern, is echter uitermate primitief ... en de ganse zaak is vrij duidelijk "Linux"-achtig van structuur. Er is/waren een aantal web sites die verder ingingen om deze "My Book" te hacken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: WD "My Book live"

                        Ik heb een Mybookliveduo en een WDmycloud. Werken perfect met W10.

                        Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
                        | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                        Comment


                        • #13
                          Re: WD "My Book live"

                          Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                          Je zou denken dat de live niet zo snel verouderd is aangezien ze aan het netwerk hangt.
                          Ik heb een Synology van 2009, werkt nog goed.

                          Het is toch je firewall niet die dit blokkeerd?
                          --
                          map.
                          T.T.
                          Het is ook niet mijn firewall, heb deze al eens uitgezet, alsook mijn virussoftware, niets helpt. Zij (WD) zeggen dat sinds ze zijn overgestapt op "myliveduo en mylivecloud",
                          de oorspronkelijke My Book Live, niet meer ondersteunt wordt (wat ik raar blijf vinden, en zeggen dat ik terug moet gaan naar bv windows 8, vindt ik er helemaal over)
                          Jan

                          Comment


                          • #14
                            Re: WD "My Book live"

                            Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                            Het is ook niet mijn firewall, heb deze al eens uitgezet, alsook mijn virussoftware, niets helpt. Zij (WD) zeggen dat sinds ze zijn overgestapt op "myliveduo en mylivecloud",
                            de oorspronkelijke My Book Live, niet meer ondersteunt wordt (wat ik raar blijf vinden, en zeggen dat ik terug moet gaan naar bv windows 8, vindt ik er helemaal over)
                            Jan
                            Wat je nog kan proberen.

                            Is de netwerk kabel van de NAS nog wel goed?

                            Is uw Windows toevallig niet draadloos verbonden met een ander netwerk (typisch Telenet homespot)

                            WD discovery installeren (hoewel ik twijfel dat dit iets doet?)

                            Wat als je in verkenner, netwerk, rechtermuistoets, "netwerkverbinding maken" en in plaats van te verkennen, type je gewoon de naam in van uw WD schijf, vb. in mijn geval "\\MyBookLiveDuo" .
                            In mijn geval werkt dat gewoon.

                            Wat als je in verkenner, netwerk, het icoontje van je WD schijf, rechtermuistoets, "openen" doet? Werkt dat dan? Zo ja, kan je dan het bovenstaande niet eens proberen met toegewezen IP-adres dat in dat geval in de browsebalk verschijnt? vb. in mijn geval "\\192.168.111.63". Je moet toch uw NAS kunnen benaderen via het IP adres?
                            Last edited by JuLi; 20 december 2017, 14:23.
                            | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                            Comment


                            • #15
                              Re: WD "My Book live"

                              Ik denk dat het probleem eerder met Windows te maken heeft.
                              Als je er op googeld, zijn er wel meer problemen met verschillende merken van Nassen na upgrade naar windows 10.

                              Eerst uitzoeken of je WD nog echt met "een" netwerk is verbonden.

                              Kun je de WD nog benaderen via de browser?
                              nee? kijk dan in je router of hij daar terug te vinden is.

                              dan ken je ook meteen het ip adres en kun je zoals JuLi aangaf dit ingeven in je verkenner of browser.

                              controleer dat je op in dezelfde werkgroep zit.
                              Last edited by mlap; 20 december 2017, 15:19.

                              Comment

                              Working...
                              X