Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon herstelling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon herstelling

    Mijn mark 2 heeft een defecte kaarrlezer en herstelling kost 510€. Veel geld dus maar zouden jullie dit laten herstellen?

  • #2
    Re: Canon herstelling

    Hangt voor mij af van de "houdbaarheid" van het toestel.
    De mijne heeft ondertussen 196.000 clicks en ik weet dat de sluiter vandaag of morgen zal blokkeren.
    Een sluiter vervangen is niet aan de orde dus in mijn geval zou ik die (kaartlezer)kosten zeker niet doen!
    Stel dat er zo'n 100.000 clicks op zitten dan is het wel het overwegen waard want het is nog steeds een bijzonder toestel!
    Veel succes!

    Alain

    Comment


    • #3
      Re: Canon herstelling

      Welke Mark II ?, er zijn ondertussen al redelijk wat camera's van Canon met een MkII erachter ;-)

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon herstelling

        5D mark 2. Hij heeft zeker minder dan 50.000clicks en ook geen gebruikerssporen. Ik ben mij ook niet bewust van de verschillen met de 3 want dat zou dan de volgende zijn voor mij. Bij eennieuwe heb ikterug garantie nu niet.

        Comment


        • #5
          Re: Canon herstelling

          De waarde van de herstelling komt ongeveer overeen met wat je nog zou kunnen krijgen voor een 5D MKII.

          De 5D MKIII heeft vooral een veel beter autofocussysteem (veel meer AF-punten, sneller en een betere spreiding over het beeld), en die presteert ook wat beter op hoge iso.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon herstelling

            This is a video made by Camera Hogs to demonstrate how to repair a bent pin and pin replacement. It was first intended just for my records but I find it usef...


            5D II cardreader is gesoldeerd en dus wordt er door de meeste repair centers een kompleet moederbord vervangen, vandaar de 510 Euro.
            Reparatie/ vervangen van de reader zelf wordt ook aangeboden, even zoeken via google

            Comment


            • #7
              Re: Canon herstelling

              Oké bedankt, zou een mooi alternatief zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Canon herstelling

                Tegenwoordig vind je makkelijk een 5D III tweedehands, en de overstap van 5D II naar 5D III is zeker de moeite.

                Als je natuurlijk je mk II voor weinig geld kan herstellen kan dat ook, maar in feite heb je nu een goed excuus om over te stappen naar iets beter
                Succes!
                Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                Comment


                • #9
                  Re: Canon herstelling

                  Terug contact gehad met canon en andere oplossing is niet mogelijk. Weet iemand een concreetadres voor reparatie? Tot nu nog geengevonden via Google. De meeste sturen het zelf op. Mark ||| kan ik vinden vanaf 1600€ 2dehands wat k nog wat veel vind.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon herstelling

                    Als er een pinnetje geplooid is en niet gebroken kan je misschien proberen het te rechten zonder de camera te demonteren ?
                    In elk geval, als je er geen kosten wil aan doen (waarin ik je gelijk geef) is hij niets meer waard en kan je hem evengoed zelf opengooien .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon herstelling

                      Je hebt gelijk, had ik beter gedaan maar hij ligt bij de hersteldienst en kost nu 75€ om hem terug te krijgen! Als ik het zelf probeer en het mislukt is het 575€ Of vuilbak.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon herstelling

                        Oorspronkelijk geplaatst door SACH Bekijk bericht
                        Je hebt gelijk, had ik beter gedaan maar hij ligt bij de hersteldienst en kost nu 75€ om hem terug te krijgen! Als ik het zelf probeer en het mislukt is het 575€ Of vuilbak.
                        Daarom ga ik rechtstreeks naar de service firma, dan weet je direct waaraan en waaraf.
                        Ik heb genoeg materiaal voor CPS (dan herstellen ze sneller) maar zelfs zonder kan je daar waarschijnlijk terecht.
                        Trouwens nog maar één keer een herstelling gehad aan Canon materiaal in meer dan 10 jaar (en dan nog in garantie).

                        Officiële Canon hersteldiensten zijn Techrepair in Bergen-op-Zoom en DSP in Nederweert.
                        De Franse hersteller had een adres in Noord-Frankrijk maar dat vind ik niet meer terug op de site van Canon.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon herstelling

                          Oorspronkelijk geplaatst door SACH Bekijk bericht
                          Terug contact gehad met canon en andere oplossing is niet mogelijk. Weet iemand een concreetadres voor reparatie? Tot nu nog geengevonden via Google. De meeste sturen het zelf op. Mark ||| kan ik vinden vanaf 1600€ 2dehands wat k nog wat veel vind.
                          Rofa repair (https://www.rofarepair.nl/). Heb ik goede ervaring mee gehad.
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon herstelling

                            Oorspronkelijk geplaatst door SACH Bekijk bericht
                            Mark ||| kan ik vinden vanaf 1600€ 2dehands wat k nog wat veel vind.
                            NOS zou 1600 zelfs nog veel teveel zijn.
                            Dit zijn de recente uitslagen op ebay https://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...I&_sacat=31388

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon herstelling

                              update^zelf pinnetje rechtgezet en toestel werkt perfect!

                              Comment

                              Working...
                              X