Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpstelling wordt niet vast gehouden bij half indrukken van ontspanknop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherpstelling wordt niet vast gehouden bij half indrukken van ontspanknop

    Hoi,

    Ik heb een Sony SLT-A77V.

    Als ik scherpstel op een onderwerp en mijn compositie verander, wordt de scherpstelling niet gelocked ondanks het half inhouden van de ontspanknop.

    Iemand tips?

  • #2
    Re: Scherpstelling wordt niet vast gehouden bij half indrukken van ontspanknop

    Lies,

    ik heb zelf geen Sony, maar op mijn Nikon zijn er verschillende "scherpstelstanden". AF-S of "enkelvoudige servo" blokkeert de scherpstelling als je de ontspanknop half indrukt. AF-C ("continu") of AS-A ("automatisch") zorgen ervoor dat je camera constant blijft scherpstellen.

    Ik vermoed dat je het daar moet gaan zoeken, maar ik kan je niet specifiek helpen met hoe het bij Sony heet.

    Mvg

    Comment


    • #3
      Re: Scherpstelling wordt niet vast gehouden bij half indrukken van ontspanknop

      Heb ook een A77. Lijkt me idd dat hij op AF-C (continuous) staat. Links onder de lens mount zit een klein draaiknopje. Zet dat eens op AF-S (Single)?
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Scherpstelling wordt niet vast gehouden bij half indrukken van ontspanknop

        Bedankt!!! Dat was dus het ‘probleem’

        Comment

        Working...
        X