Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Melding kaart niet geformateerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Melding kaart niet geformateerd

    Hallo ,

    Wilt er me iemand helpen om een reeks belangrijke vakantiefotos terug te halen van mijn fotokaartjes (2stuks),na het nemen van de foto's kreeg plots ik de melding"kaart niet geformateerd" en kan ik géén fotos meer bekijken die op de beide kaarten staan?
    Ik heb niks meer geprobeerd nadat ik deze melding zag , dus hoop dat ik deze belangrijke foto's toch terug levend kan krijgen met jullie hulp !
    Je mag me gerust privé mailen ikkewin111965@gmail.com

    Alvast hééél erg bedankt !

  • #2
    Re: Melding kaart niet geformateerd

    Zoek even op het forum naar recovery - en u zal o.a. programma's zoals testdisk vinden (die zijn gratis), en die software gaat niks wijzigen aan uw kaart zelf, en proberen de gerecupereerde beelden te copieren naar een locatie op de schijf van uw toestel.
    Nadien best de kaartjes vervangen door nieuwe - het is het risico niet waard, en meestal keert het probleem nadien terug.

    Comment


    • #3
      Re: Melding kaart niet geformateerd

      Ik ben een leek in dit soort zaken , hoe doe ik dit dan concreet, heb ik dan een kaartlezer nodig ofzo?
      Graag wat meer uitleg wat betreft de stappen die ik moet uitvoeren, want ik wil het niet erger maken dan het al is

      Comment


      • #4
        oRe: Melding kaart niet geformateerd

        Zoveel oorzaken, waar hebben die kaarten voor het nemen van foto's ingezeten, en als dat zo was, altijd eerst terug formatteren in de camera. en soms lukt dat ook niet als je ze in een laptop, pc geformatteerd hebt.Ook nieuwe kaarten eerst formatteren in de camera, dan wordt er een folder gemaakt met de naam van de cam, de eerste folder op de kaart is belangrijk is die weg dan kan de cam. er niet meer in. Welk merk van kaart, Sandisk heeft een recovery, gratis op het net.Er is wel een programma om de kaart terug gebruiksklaar te maken, maar dan zijn de foto's ook weg, als de kaart(en) fysiek nog ok zijn. Maar 2 kaarten tezamen kapot, zou nogal straf zijn hé. NOOIT cam kaarten wisselen met andere apperaten.
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: oRe: Melding kaart niet geformateerd

          Belangrijke foto's bekijken vanaf een kaartje: dat is de grootste fout. Foto's zet je zo snel mogelijk(geback-upt ook) op een computer en die bekijk je.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: oRe: Melding kaart niet geformateerd

            Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
            Zoveel oorzaken, waar hebben die kaarten voor het nemen van foto's ingezeten, en als dat zo was, altijd eerst terug formatteren in de camera. en soms lukt dat ook niet als je ze in een laptop, pc geformatteerd hebt.Ook nieuwe kaarten eerst formatteren in de camera, dan wordt er een folder gemaakt met de naam van de cam, de eerste folder op de kaart is belangrijk is die weg dan kan de cam. er niet meer in. Welk merk van kaart, Sandisk heeft een recovery, gratis op het net.Er is wel een programma om de kaart terug gebruiksklaar te maken, maar dan zijn de foto's ook weg, als de kaart(en) fysiek nog ok zijn. Maar 2 kaarten tezamen kapot, zou nogal straf zijn hé. NOOIT cam kaarten wisselen met andere apperaten.
            Ik denk dat het sandisk kaartjes zijn( zijn van dochter) , kan u me even de link geven van de sandisk recovery?
            Hoeveel kans is er dat ik met dit recovery programma de fotos kan terug halen?
            Is er ook kans dat ik iets verkeerd doe met dit programma en de foto's op één of andere manier zelf naar de knoppen help? Want ik ben géén handige harry op dat vlak.

            Alvast bedankt voor de hulp !!

            Comment


            • #7
              Re: Melding kaart niet geformateerd

              Weet ge , ja ik weet het, het is normaal zeker dat een topic starter na het stellen van een probleem, niets meer van zich laat horen, nog van de handelingen voor of na het probleem. En de suggesties aangeboden ook niet bevestigd of ontkend worden. Krijg soms het gevoel, wat nut heeft het nog om te reageren. Is er een verkeerde handeling gebeurt of niet, we gaan het niet weten, en zo kan niemand er wat van opsteken.
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: Melding kaart niet geformateerd

                Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                Weet ge , ja ik weet het, het is normaal zeker dat een topic starter na het stellen van een probleem, niets meer van zich laat horen, nog van de handelingen voor of na het probleem. En de suggesties aangeboden ook niet bevestigd of ontkend worden. Krijg soms het gevoel, wat nut heeft het nog om te reageren. Is er een verkeerde handeling gebeurt of niet, we gaan het niet weten, en zo kan niemand er wat van opsteken.
                Héél graag duidelijk maken waarover je het hebt !!

                Comment


                • #9
                  Re: Melding kaart niet geformateerd

                  Oorspronkelijk geplaatst door trachy Bekijk bericht
                  Héél graag duidelijk maken waarover je het hebt !!
                  Toch niet moeilijk, staat er toch, wat is de oorzaak, handelingen voor het mankeren van de kaart, of is die zomaar out of de bleu kapot gegaan, fysiek schade ( bv verbogen ) en hoe is het opgelost.
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Melding kaart niet geformateerd

                    Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                    Toch niet moeilijk, staat er toch, wat is de oorzaak, handelingen voor het mankeren van de kaart, of is die zomaar out of de bleu kapot gegaan, fysiek schade ( bv verbogen ) en hoe is het opgelost.
                    De oorzaak is niet geweten ,kaarten werden geformateerd op de camera, de kaartjes zijn altijd goed opgeborgen geweest in doosje
                    DUS de oorzaak is nog niet opgelost.
                    Oorzaken en oplossingen komen niet altijd zomaar out of THE bleu !!!!
                    Het gaat er me nu over hoe ik de fotos kan recupereren , ze staan nog op de kaartjes vermoed ik , nu wil ik ze veilig proberen te recupereren, DIT IS MIJN VRAAG .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Melding kaart niet geformateerd

                      Beste Trachy,

                      U heeft google - u heeft de zoekengine van deze site. Zoek eerst. Doe zelf wat moeite, stel gericht vragen en dan volgt onze interesse vanzelf.
                      Bovenaan rechts is een invulvakje - tik daar wat in - en klik dan op dat vergrootglas. En bekijk of er iets relevant uitkomt. Is dat niet - wijzig dan de zoektermen. Als u engels verstaat - bestaan er tal van programma's die dat kostenloos kunnen oplossen. En daar staan er een paar van beschreven.

                      De oorzaken staan ook al beschreven - opnieuw zoek op het forum. BD betaalt voor die hosting en die zoek-engine dus gebruik 'm - dat kost wat moeite, maar je wordt daar zelf slimmer van - van te zoeken. Ik ben wat dat betreft het wat beu dat men tegenwoordig geen inspanningen wil doen. We willen u helpen - op voorwaarde dat u zelf ook enige inspanning wil leveren.

                      Begin met te lezen wat op 't forum staat - en vraag gericht meer informatie mbt. wat niet duidelijk zou zijn. Een gebraden kip op de markt - daar moet u ook voor betalen - helaas...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Melding kaart niet geformateerd

                        Als je de kaart wil inlezen op je PC,en je camera het niet meer herkent,dan probeer je best met een kaartlezer,in win via deze pc.,en kijken of je kaart herkend wordt.
                        Ik lees trouwens nooit mijn kaartjes in vanuit de camera.Altijd via kaartlezer.Heb een beetje reserve tov. van die fragiele contacten in de body.
                        Formateren altijd in de camera waarin het gebruikt wordt. Bij mije Kingston altijd in m'n 5d (groen gekleurd),mijn sandisk (rood) altijd in mijn 1D.Maar dat zijn niet van die superkaarten van xx GB.Vandaar dat ik er een groot aantal heb.
                        Gebruik je één van die recovery programma's,dan scannen die normaal wat er leesbaar is op je kaartje,maar ga je ze niet wissen.Je kunt ze dan nadien kopieren naar je PC.
                        Sommige programma's, zoals de vroeger bijgeleverde sandisk recovery,kunnen niet alle kaartjes lezen.Volume van de kaart is een rem dan.Soms wat zoeken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Melding kaart niet geformateerd

                          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                          Als je de kaart wil inlezen op je PC,en je camera het niet meer herkent,dan probeer je best met een kaartlezer,in win via deze pc.,en kijken of je kaart herkend wordt.
                          Ik lees trouwens nooit mijn kaartjes in vanuit de camera.Altijd via kaartlezer.Heb een beetje reserve tov. van die fragiele contacten in de body.
                          Formateren altijd in de camera waarin het gebruikt wordt. Bij mije Kingston altijd in m'n 5d (groen gekleurd),mijn sandisk (rood) altijd in mijn 1D.Maar dat zijn niet van die superkaarten van xx GB.Vandaar dat ik er een groot aantal heb.
                          Gebruik je één van die recovery programma's,dan scannen die normaal wat er leesbaar is op je kaartje,maar ga je ze niet wissen.Je kunt ze dan nadien kopieren naar je PC.
                          Sommige programma's, zoals de vroeger bijgeleverde sandisk recovery,kunnen niet alle kaartjes lezen.Volume van de kaart is een rem dan.Soms wat zoeken.
                          Hartelijk dank voor de info !!!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Melding kaart niet geformateerd

                            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                            Beste Trachy,

                            U heeft google - u heeft de zoekengine van deze site. Zoek eerst. Doe zelf wat moeite, stel gericht vragen en dan volgt onze interesse vanzelf.
                            Bovenaan rechts is een invulvakje - tik daar wat in - en klik dan op dat vergrootglas. En bekijk of er iets relevant uitkomt. Is dat niet - wijzig dan de zoektermen. Als u engels verstaat - bestaan er tal van programma's die dat kostenloos kunnen oplossen. En daar staan er een paar van beschreven.

                            De oorzaken staan ook al beschreven - opnieuw zoek op het forum. BD betaalt voor die hosting en die zoek-engine dus gebruik 'm - dat kost wat moeite, maar je wordt daar zelf slimmer van - van te zoeken. Ik ben wat dat betreft het wat beu dat men tegenwoordig geen inspanningen wil doen. We willen u helpen - op voorwaarde dat u zelf ook enige inspanning wil leveren.

                            Begin met te lezen wat op 't forum staat - en vraag gericht meer informatie mbt. wat niet duidelijk zou zijn. Een gebraden kip op de markt - daar moet u ook voor betalen - helaas...
                            Misschien doe jij beter eerst eens DE MOEITE om te vragen aan bepaalde leden of ze al wel DE MOEITE deden om zelf eerst opzoekwerk te doen , ik ben het WAT BEU dat je uit de hoogte doet met uw GEBRADEN KIP. Alle respect voor de leden die hier het beste voor hebben om mensen te helpen met hun vragen !!!! Laat dit duidelijk zijn. Dus doe normaal mens .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Melding kaart niet geformateerd

                              Trachy,
                              We wensen u veel sukses met uw zoektocht.

                              Comment

                              Working...
                              X