Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dit vond ik maar raar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dit vond ik maar raar

    ik ben gisteren naar bartok in hasselt geweest met de vraag of ze mijn ccd sensor wilden reinigen.

    ze wilden dat daar doen tegen 20 euro en op eigen risico. en ik moest hem nog daar laten ook.

    ik vond dit raar en zei dat ge hem bij debeuckelaer kon binnen doen en da het daar meestal gratis was.
    ma da ze liefst hadden dat ge uwe camera binnen deed via de verkoper van het toesel.
    daar wisten ze niks vanaf. "da kan zijn ja" zegden ze een beetje verveeld.


    ik koop mijn camera toch met de veronderstelling een beetje service te krijgen, waarom koopt ge hem dan anders nog in belgië. dat krijg ik daar dus niet. spijtig want ze hebben redelijk goeie prijzen (voor belgie)
    maar als ik mijne sensor moe laten reinigen op eigen riseco dan doe ik het liever zelf. dan heb ik hem tenminste zelf kapot gedaan en niet zij.

    wat vinden jullie hiervan..??

  • #2
    Re: dit vond ik maar raar

    dat het op eigen risico is, is misschien nog wel te begrijpen maar 20euro
    canon 10d, tamron 28-75, sigma 18-50, sigma 135-400, metz 54mz-4, eenvoudig statief en dat alles in een lowepro dryzone 100

    Comment


    • #3
      Re: dit vond ik maar raar

      Oorspronkelijk geplaatst door bennyvc
      dat het op eigen risico is, is misschien nog wel te begrijpen maar 20euro
      Die 20€ kan ik nog begrijpen, maar dat een bedrijf dit op risico van de klant wil doen, dat is een verkeerde houding en kan ik niet begrijpen.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: dit vond ik maar raar

        Pardon? Op eigen risico?!
        "Sorry meneer, maar tijdens het vervangen van de ruitenwissers is onze garage afgebrand, maar u krijgt wel 10% korting als u nu bij ons een nieuwe wagen koopt... Nee, die 10% geldt niet voor de ruitenwissers." STel je voor!
        NaXX

        Comment


        • #5
          Re: dit vond ik maar raar

          OK, vanaf nu reinig ik sensors. Het kost slechts 10 euro per stuk. Het is wel op eigen risico.
          Verder doe ik ook nog alle soldeerwerk in digitale camera's van alle merken. Ik wil zelfs mijn afwasmachine beschikbaar stellen voor het reinigen van lenzen. 5 euro per lens, maar dus ook allemaal wel op eigen risico hé. Dat spreekt voor zich.
          NaXX

          Comment


          • #6
            Re: dit vond ik maar raar

            'T is bij Bartok dikwijls uitkijken met wie ge handelt...er zitten nochthans vriendelijke dames tussen ook zè! Ik wil hier niemand zwart maken, ik ga ook geen namen noemen of persoonsbeschrijvingen geven, maar ik spreek wel uit ervaring...

            Comment


            • #7
              Re: dit vond ik maar raar

              Zelf naar de Beukelaer gaan en uw probleem uitleggen, ze zullen dit zonder probleem direct doen.
              http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

              Comment


              • #8
                Re: dit vond ik maar raar

                Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
                'T is bij Bartok dikwijls uitkijken met wie ge handelt...er zitten nochthans vriendelijke dames tussen ook zè! Ik wil hier niemand zwart maken, ik ga ook geen namen noemen of persoonsbeschrijvingen geven, maar ik spreek wel uit ervaring...
                ja da denk ik nu ook wel. de eerste mevrouw was idd vriendelijk ma ze wist er nie veel van. de volgende was dus e pak minder vriendelijk.
                die man is ook vriendelijk.

                maar mss is rechtstreeks naar de beuckelaer gaan wel het beste. na eens te mailen.

                Comment


                • #9
                  Re: dit vond ik maar raar

                  Wat je moet doen is deze thread uitprinten en meenemen naar Bartok.
                  "Zie eens meneer wat een slechte reclaam ge nu hebt op het grootste internationale (Be + NL) digitale fotografieforum.
                  Gij zult niet veel klanten meer krijgen als ge zo'n service blijft aanhouden."
                  Wedden dat ze bijdraaien?

                  Comment


                  • #10
                    Re: dit vond ik maar raar

                    Absoluut ! Of ermee naar De Beukelaer stappen: die zullen er ook niet mee gediend zijn. Zulke verkopers !

                    't Is toch zot hé: ga je rechtstreeks naar De Beuckelaer, krijg je soms te horen dat dit via je dealer moet verlopen.
                    Ga je dan naar de dealer, weten zij "zogezegd" van niets....
                    Last edited by Alfa Centauri; 26 september 2004, 19:01.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: dit vond ik maar raar

                      20 euro vind ik ook wat aan de hoge kant. Nikon Nederland vraagt er zelfs 37.50 excl. BTW voor.
                      Persoonlijk vind ik het schoonmaken van een CCD/CMOS niet onder de service/garantie vallen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: dit vond ik maar raar

                        Daar ben ik het ook wel een beetje mee eens..

                        Als je een auto koopt wassen ze hem ook niet elke week voor je..
                        En als ze dat wel doen moet je ervoor betalen. (wasstraat)

                        Maar hey, het reinigen van de CCD/CMOS is niet zo heel moeilijk hoor, als je het voorzichtig doet is het geen ondoenlijk karwij ! En zoveel zijn er nu ook weer niet stuk gegaan tijdens het reinigen !
                        Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

                        Comment


                        • #13
                          Re: dit vond ik maar raar

                          Oorspronkelijk geplaatst door mauske
                          Maar hey, het reinigen van de CCD/CMOS is niet zo heel moeilijk hoor, als je het voorzichtig doet is het geen ondoenlijk karwij ! En zoveel zijn er nu ook weer niet stuk gegaan tijdens het reinigen !
                          dat is idd waar, en ik ben helemaal niet onhandig, maar in het boekje van mijn d70 staat er dat je dit best laat doen door een vakman. doe je dit toch zelf dan doe je een inbreuk op je garantie. en dat is het probleem. + 20 euro voor een ccd'ke te reinigen das toch veel hé

                          Comment


                          • #14
                            Re: dit vond ik maar raar

                            Oorspronkelijk geplaatst door immage
                            ik ben gisteren naar bartok in hasselt geweest met de vraag of ze mijn ccd sensor wilden reinigen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door immage

                            ze wilden dat daar doen tegen 20 euro en op eigen risico. en ik moest hem nog daar laten ook.

                            .....................................


                            De enige reden waarom we nog in België kopen, "DE service" , gooien ze ook al in het water.....

                            Beseffen die Belgische handelaars wel dat : (om het cru te zeggen), met alles wat we kopen op internet we al zoveel gespaard hebben dat we een nieuwe 20D kunnen kopen i.p.v. een sensor te laten kuisen voor 20€. En dan doen we nog winst.....


                            'k Heb ooit de fotografie vaarwel gezegd (tijdelijk ) als die handelaars altijd maar begonnen te zagen van : "Mijnheer, dit is een zwart/wit negatief.... dat doen we niet meer." "Daar maken we geen afdrukken meer af. Dat is maar Zwart/wit".

                            Een "120" ??? Mijnheer... wij zijn een fotowinkel, geen garage.

                            En nu begint het opnieuw :
                            Deze zaterdag in Brugge naar DE Brugse fotowinkel geweest om te vragen of ze "pecpads" hadden. ........ of iets om CCD's te kuisen.... ('t ja : je gunt die mensen ook iets hé... ).(Mijn klein gerief : statief, monopod etc.. komt van daar..... )

                            'k weet niet wat er gebeurde : of ze hoorden het in Keulen donderen.

                            Of ze zagen me aan als een psychiatrische patiënt die zich van deur vergist had om bij de apotheker zijn dosis "Pecpads Forte Retard 500mg." " te halen.

                            Ze moeten hun respect verdienen voordat ze mijn centen krijgen


                            of ze hoorden het in Keulen donderen.............
                            En in Keulen zijn ze heel gelukkig..als het hier dondert.



                            Skitch
                            Last edited by Skitch; 26 september 2004, 21:38.
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment


                            • #15
                              Re: dit vond ik maar raar

                              Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
                              'T is bij Bartok dikwijls uitkijken met wie ge handelt...er zitten nochthans vriendelijke dames tussen ook zè! Ik wil hier niemand zwart maken, ik ga ook geen namen noemen of persoonsbeschrijvingen geven, maar ik spreek wel uit ervaring...

                              Vroeg enkele weken terug bij Bartok of ze een setje grijskaarten in huis hadden. De 'vriendelijke dame' wist niet waar ik het over had en moest even verhaal gaan halen bij haar mannelijke collega ...
                              Heb dan maar vertrouwen in de vakman, of zijn het tegenwoordig toch allemaal maar alleen verkopers ?
                              zwart & wit & kleur

                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X