Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom 6.7 kan foto's van EOS6D2 niet inlezen ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom 6.7 kan foto's van EOS6D2 niet inlezen ???

    Net mijn nieuwe 6Dii aangesloten aan mijn computer en de import gedaan van een paar foto's in LR 6.7.
    Na het klikken op "import" begint LR ogenschijnlijk te importeren maar geeft dan een venster dat de bestanden niet in geopend kunnen worden".
    Dan maar bestanden copieren naar een mapje op de PC en dat mapje proberen importeren.
    En dan krijg ik om te beginnen in het importwindow "Preview unavailable for this file". Als ik alsnog een import start krijg ik een nieuw venster met de melding dat de volgende files niet kunnen geopend worden door LR.

    Iemand die een oplossing heeft voor dit probleem ? (er is geen update beschikbaar op dit ogenblik)
    En, min of meer aanverwant, is het voor CC dan geen probleem ? (intussen moet ik LR Classic zeggen zeker ?)

    Overstappen naar alternatieven die ook die library-faciliteiten bieden is niet meteen voor de handliggend (gezichtsherkenning, trefwoorden....), probleem dus.

    Kan iemand helpen ?

    Luc
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

  • #2
    Re: Lightroom 6.7 kan foto's van EOS6D2 niet inlezen ???

    V.6.7? Dan kun je toch nog een stuk hoger! Ik draai 6.13, maar weet dat als je van 6.12 wil updaten, Adobe je onverbiddelijk richting CC stuurt. Maar d'er is een omweg.
    Je hebt geluk, het kan nog met v.6, maar wel 6.12. Kijk 'ns:



    Lees zeker deze topic: http://forum.belgiumdigital.com/f7/u...om-550123.html
    Last edited by LesC; 1 december 2017, 22:11.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom 6.7 kan foto's van EOS6D2 niet inlezen ???

      Dank voor de snelle reactie! Intussen ("in de rapte") andere topic doorgenomen... mag ik dan updaten naar 6.13 ?
      Toch ook raar dat als ik om updates vraag ik de melding krijg dat er geen zijn ! (vind ik eigenlijk niet kunnen van Adobe maar dat is een ander verhaal)

      Zal wel voor morgen zijn...

      Intussen toch nog voor vandaag geweest... lijkt te werken (tenminste toch al de bestanden die op de PC staan).

      Super bedankt !
      Last edited by ifiamminghi; 1 december 2017, 22:35.
      "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom 6.7 kan foto's van EOS6D2 niet inlezen ???

        Je kunt de 6.13 updater downloaden van die link in de andere topic. Of je kunt beslissen om op 6.12 te blijven, da's alleszins voldoende voor je 6DMkII.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X