Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijen opladen Canon en Fujifilm en MacBookAir in Mobilhome 12 V

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijen opladen Canon en Fujifilm en MacBookAir in Mobilhome 12 V

    volgende zomer vr de eerst maal met de motorhome op vakantie.
    Ik heb vernomen dat je enkel en allen je batterijen van je camera's kan opladen op het ogenblik dat de motorhome aan de stroom ( 220 V ) gekoppeld is.
    Ik zou toch dagelijks m'n batterijen moeten opladen tijdens het NIET rijden, is eer dan géén mogelijkheid om die dan toch op te laden ?

    Zou ook graag m'n laptop MBA opladen.


    Iemand suggesties ?
    Last edited by IngridVD; 1 december 2017, 19:26.
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Batterijen opladen Canon en Fujifilm in Mobilhome 12 V

    Een kleine omvormer, 12v naar 240v. Meer heb je niet nodig. En je kunt vanalles opladen/verbruiken.
    Wel opletten als je motor niet draait, kun je de batterij leegtrekken.
    Het is niet slecht om daar toch een beveiliging tussen te steken, die houd de spanning van de batterij in het oog, en ontkoppeld de gebruiker voordat de spanning van de batterij te laag wordt.

    --
    map.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Batterijen opladen Canon en Fujifilm in Mobilhome 12 V

      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
      Een kleine omvormer, 12v naar 240v. Meer heb je niet nodig. En je kunt vanalles opladen/verbruiken.
      Wel opletten als je motor niet draait, kun je de batterij leegtrekken.
      Het is niet slecht om daar toch een beveiliging tussen te steken, die houd de spanning van de batterij in het oog, en ontkoppeld de gebruiker voordat de spanning van de batterij te laag wordt.

      --
      map.
      T.T.
      mlap
      ok, bedankt, idd had dit ondertussen ook al zoiets gevonden, zit neit stil ;-) . Nu in deze motorhome zijn er twee batterijen één vr de motor en één vr de faciliteiten in de motorhome, dus denk ik dat de startbatterij niet wordt leeg gehaald. Maar nu kan je ergens te weten komen hoeveel een omvormer verbruikt ? En welke je best dan koopt (Watt)
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: Batterijen opladen Canon en Fujifilm in Mobilhome 12 V

        Misschien interessant ook - Jupio heeft een dubbele lader die je aan 12V kan hangen - geen idee of dat goed genoeg werkt in een auto, maar ik denk wel dat het efficiënter gaat zijn dan eerst naar 230v AC om te zetten om dan weer naar 7,8V DC te gaan.
        (met verwisselbare frontjes - dus een lader voor een hele trits batterijen).
        Heb de mijne bij saake-shop.nl gekocht.

        Comment


        • #5
          Re: Batterijen opladen Canon en Fujifilm in Mobilhome 12 V

          zeker een lader kopen met een sinus omvormer, en niks goedkoop van ... of zoals bovenstaaande ineens een lader die op 12 volt gaat.

          Comment


          • #6
            Re: Batterijen opladen Canon en Fujifilm in Mobilhome 12 V

            Toch maar eerst even informeren Ingrid, sommige mobilhomes zijn al voorzien van een omvormer
            Dus even luisteren bij je verhuurder of er al eentje inzit, mss moet je geen onnodige kosten doen

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Batterijen opladen Canon en Fujifilm in Mobilhome 12 V

              Ingrid, ik zat in net dezelfde situatie afgelopen zomer, een rondreis per mobilhome in de USA. Ik had 2 Fuji camera's en een hele bende batterijen mee. Allemaal opgeladen met deze lader. Kan laden van 220V, 12V sigarettenaansteker én via USB vanaf een powerbank. Om diverse USB toestellen (gsm's, tablets) op te laden had ik dit bij. Is allemaal goedkoper dan eender welke omvormer (wat ik een niet-elegante oplossing vind).
              De mobilhomes die ik ken hebben allemaal meerdere 12V sigarettenaansteker aansluitingen op een apart circuit (batterij) voor verlichting ín de mobilhome. Die 12V aansluitingen zijn steeds beschikbaar, zelfs zonder dat de mobilhome aan het net hangt.
              We hadden ook een generator in de mobilhome maar die hebben we nooit gebruikt. Je moet trouwens meestal extra betalen per uur gebruik van dat toestel.

              Comment


              • #8
                Re: Batterijen opladen Canon en Fujifilm in Mobilhome 12 V

                Mutley69, bedankt vr je tijd en info. Ziet er goed uit, maar dan heb ik enkel vr m'n opladers vr m'n fototoestellen. Ik zou ook m'n laptop willen kunnen opladen, denk dat ik dan beter met een omvormer ben. ben dit vergeten te melden. Ga m'n vraag aanpassen.
                groetjes Ingrid

                Comment


                • #9
                  Re: Batterijen opladen Canon en Fujifilm in Mobilhome 12 V

                  Scherpie, bedankt vr je info en tijd.

                  Waarom Sinus ?
                  goedkoopste is 80 €
                  ik dacht aan deze ?

                  ook met sinus denk ik ???
                  Met de EW3990 150W Omvormer 12V naar 230V met een 2.1A USB poort voorzie je onderweg je apparatuur van stroom. De ingebouwde USB poort zorgt ervoor da...


                  [IMG]
                  Last edited by IngridVD; 1 december 2017, 13:23.
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #10
                    Re: Batterijen opladen Canon en Fujifilm in Mobilhome 12 V

                    Sieg, ook bedankt vr de info, gaan we eens bekijken bij de gegevens vn de mobilhome.
                    Ik betwijfel het, want heb al de vraag gesteld aan verhuurder ivm opladen van batterijen, en gaf antwoord dat we enkel via de stopcontacten konden opladen als we ergens met het net (elektriciteit) verbonden waren. Ik zou dan denken dat ze dan ook er bij zou vermelden dat er een omvormer inzit.
                    groetjes Ingrid

                    Comment


                    • #11
                      Re: Batterijen opladen Canon en Fujifilm in Mobilhome 12 V

                      gbex, bedankt vr je info en tijd. wat die meerdere 12V aansluitingen betreft moeten we eens bekijken, bedankt vr de tip. Maar heb geïnformeerd bij verkoop fototoestellen en daar raden ze af via een powerbank op te laden kan je oplader beschadigen, zijn niet zo stabiel. En moet ook m'n laptop, gsm's opladen maar via netwerk, zijn nog niet voorzien van usb aansluiting vr opladen.
                      groetjes Ingrid

                      Comment


                      • #12
                        Re: Batterijen opladen Canon en Fujifilm en laptop in Mobilhome 12 V

                        na wat zoeken dacht ik aan deze omvormer ?

                        2 x dezelfde denk ik



                        Met de EW3990 150W Omvormer 12V naar 230V met een 2.1A USB poort voorzie je onderweg je apparatuur van stroom. De ingebouwde USB poort zorgt ervoor da...
                        groetjes Ingrid

                        Comment


                        • #13
                          Re: Batterijen opladen Canon en Fujifilm en laptop in Mobilhome 12 V

                          Aha, ook een 12V lader voor een laptop. Had ik ook mee ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Batterijen opladen Canon en Fujifilm en laptop in Mobilhome 12 V

                            Oorspronkelijk geplaatst door gbex Bekijk bericht
                            Aha, ook een 12V lader voor een laptop. Had ik ook mee ...
                            ok, kan deze niet gebruiken is een MacBookAir (Apple)

                            maar als ik nu die omvormer aanschaf die kan ik dan toch voor alles gebruiken of niet ?
                            groetjes Ingrid

                            Comment


                            • #15
                              Re: Batterijen opladen Canon en Fujifilm en laptop in Mobilhome 12 V

                              Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht

                              maar als ik nu die omvormer aanschaf die kan ik dan toch voor alles gebruiken of niet ?
                              https://www.dropbox.com/s/3bsqtzl5y2...54.43.jpg?dl=0
                              Die kan 150W leveren bij 230V, dat is voldoende voor wat je ermee wil doen.
                              Let er wel op dat 150W bij 12V overeenkomt met 12,5A, zonder rekening te houden met de interne verliezen van de omvormer (het zal eerder maximum 13-14A zijn als die op zijn maximum belast wordt).
                              Maar de lader voor een camera-accu zal nooit 150W trekken uit het stopcontact, de lader van een laptop kan wel 100W of iets meer nodig hebben (dat zou op de lader moeten staan).
                              In ieder geval zal je al een grote accu nodig hebben als de omvormer een hele nacht met 150W wordt belast, maar in de praktijk zal je voor het laden van de laptop en een paar camera-accu's wel wat minder stroom nodig hebben.

                              Als er twee accu's in de mobilhome zitten, dan is de ene de gewone "start accu", die wordt gebruikt voor alles wat er tijdens het rijden nodig is.
                              De tweede accu is dan een speciale die er beter tegen kan dat ze wat dieper wordt ontladen, en daar zou als het goed is ook een beveiliging op moeten zitten zodat je die nooit helemaal leeg kan trekken.
                              In de meeste omvormers van 12V DC naar 230V AC zit trouwens ook zo'n beveiliging zodat die uitvalt als de ingangsspanning te laag is.
                              Als dat zo is, dan kan je nog altijd de motor van de mobilhome starten, want die werkt op de andere accu.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X