Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

    Voor portretten e.d. zou ik graag een 85mm aanschaffen en twijfel ik tussen deze 2 modellen. Ik heb vorige week de Canon EF 85mm F1,2L USM II een week lang in mijn bezit gehad en ik ben er helemaal weg van. Wat een lens! Al het goede dat ik erover heb gelezen, bleek ook werkelijk waar. De beelden die je schiet op 1,2 tot 2,8 zijn fenomenaal en lijken als het ware "geshopt" met zo'n "geblurde" achtergrond. Minpunten voor mij waren de soms wat haperende AF, chromatische aberratie en een heel losse scherpstelring (maar dat zal ongetwijfeld aan de ouderdom van de lens gelegen hebben).
    Nu twijfel ik enkel nog met de Sigma 85mm F1,4 Art omdat ik hierover ook heel veel goeds heb gelezen (ook op dit forum) en deze toch volgens vele reviews en testen nog scherpere beelden (bij volledige opening) zou opleveren en ook een sneller AF zou hebben. Ik vind echter nergens direct een zaak waar ik deze lens kan huren zodat ik deze zelf eens kan uittesten. Hebben jullie een idee waar ik deze eventueel kan huren of bij welke fotozaak je deze eventueel voor een dag(en) kan testen? Regio rond Antwerpen (straal 30km) zou ideaal zijn maar elders mag ook.
    Indien er mensen ervaring hebben met deze 2 lenzen ben ik ook altijd benieuwd naar jullie mening.
    Oh ja nog ter info: de lens zou op een Canon 6D gebruikt worden en dit zowel buiten als in de studio.
    Alvast bedankt voor jullie reacties.
    Groetjes, Marchristan.

  • #2
    Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

    Hoi,

    bij gebruik buiten wordt het met beiden oppassen tijdens wat slechter weer.
    Bij geen van beiden zie ik iets van enige afdichting tussen de lens en camera.
    Één verkeerde druppel betekend dan moeilijkheden...
    De Tamron 85mm f1.8 vc heeft dat wel... maar is weer 1.8.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

      Was de nieuwe Canon 85mm IS 1.4L al uit? Of ligt deze boven je budget?
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

        Hoi Rogier,

        deze lens staat in Nederland bij enkele winkels goedkoper geprijsd dan de F1.2 lens.
        Daarnaast heeft deze nieuwe lens IS én een afdichting tussen camera en lens.
        Wellicht is deze dan verder (binnenin) ook beter geconstrueerd om slechtere omstandigheden te doorstaan.
        Kwalitatief weet ik niet, misschien nog te kort op de markt.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

          Bedankt voor de tip want de Canon 1.4 was ik inderdaad vergeten. Deze is inderdaad iets goedkoper dan de 1.2 maar veel verschil is er niet omdat op de 1.2 momenteel een cashback actie is. De IS is inderdaad wel heel interessant. Eens kijken of hier al reviews van zijn... Ik heb ze bij het Konijn zien staan maar heb ze niet getest...

          Groetjes, Marchristan.

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

            Oorspronkelijk geplaatst door adrie Bekijk bericht
            Hoi Rogier,

            deze lens staat in Nederland bij enkele winkels goedkoper geprijsd dan de F1.2 lens.
            Daarnaast heeft deze nieuwe lens IS én een afdichting tussen camera en lens.
            Wellicht is deze dan verder (binnenin) ook beter geconstrueerd om slechtere omstandigheden te doorstaan.
            Kwalitatief weet ik niet, misschien nog te kort op de markt.
            Het ging er mij meer om, dat dit waarschijnlijk een slimmere koop is. Ik zou niet weten waarom Canon een 85mm 1.4 IS L op de markt komt, die slechter is als de huidige 85mm 1.2 II L en de Sigma 85mm 1.4 Art.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

              Heb ondertussen o.a. de review van 'The digital picture' over de Canon 1.4 gelezen en die doet me toch meer neigen naar deze lens. De 4 stops IS vind ik vooral een pluspunt en de weather sealing is altijd geruststellend in geval van vochtige toestanden. Benieuwd naar beelden van deze nieuwkomer... Nog wat verder researchen dus...

              Groetjes, Marchristan.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

                Ik heb eer eentje in de aanbieding ste op deze site, eenmaal uit de doos gehad, en nooit effectief gebruikt, is nog in waarborg met de aankoopfactuur

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

                  Op joetoep is er een overzicht tussen alle drie de lenzen.
                  Misschien heb je er wat aan ?

                  https://youtu.be/ofR2qRcE6aw
                  De eerste keer lukte het nie maar de tweede keer lukte het van de eerste keer.< Canon 80D > < Canon EF-S 24 mm F2.8 > < Canon 70 - 200 mm F4 L USM> <Canon EF-S 10 -18 mm F/4.5-5.6 IS STM> < Sigma DC OS 17-50mm F/2.8 EX HSM >

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zonas Bekijk bericht
                    Op joetoep is er een overzicht tussen alle drie de lenzen.
                    Misschien heb je er wat aan ?

                    https://youtu.be/ofR2qRcE6aw
                    Bedankt Zonas voor de tip maar ik had dit filmpje inderdaad al eens gezien Ja die Canon 1,4L IS wil ik toch echt wel eens testen. Zal nog even wachten worden voor hij beschikbaar in de winkel is vrees ik...
                    Wat die chromatische aberratie bij de Canon 1,2L betreft, kan ik alleen maar bevestigen dat deze er veel last van heeft. Maar wat 'n mooie beelden levert die toch zeg, ik blijf er toch echt wel fan van....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

                      De CA bij de Canon 1,2L heeft me ervan weerhouden deze (tweedehands) aan te schaffen. Was echt wel sterk aanwezig naargelang de omstandigheden. En dat voor die (nieuw)prijs... Shame on you Canon...
                      De SamYang 1,2 heeft hier praktisch geen last van. Het ontbreken van een autofocus is dan weer een nadeel. Misschien dat de Canon 1,4 hierin beter presteert? Maar wat zal de prijs dan weer zijn?
                      De optische prestaties van de SamYang 1,2 zijn zéér goed. De vrij lange slag van de manuele focus maakt deze dan weer minder geschikt voor portretten van onderwerpen die niet stil staan...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

                        Geen auto focus op een matige tele is niet simpel!
                        tel daar nog eens bewegende onderwerpen bij en.............
                        Laat staan dat je dit alles met een 1.2 diafragma wilt vangen?
                        MVG. Hugo

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

                          Bij testen van Dustin lijkt de Tamron SP 85mm f/1.8 VC een betere koop te zijn dan de Canon 85mm 1.4.
                          Canon EF 85mm f/1.4L IS USM | First Look | Photographer Dustin Abbott digs into the image quality from the new Canon EF 85mm f/1.4L IS USM lens, highlighting...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

                            Ja dat filmpje had ik ook al gezien. Ik denk dat ik zowat alle reviews of vergelijken ondertussen heb gezien of gelezen [emoji16] De nieuwe Canon 1.4 komt daar inderdaad niet zo super naar voren als verwacht. Benieuwd wat andere reviews nog gaan opleveren. Ik wacht sowieso tot wanneer deze uitkomt om dan hopelijk zowel deze als de Sigma 1.4 uit te testen. Voor 35mm had ik de keuze snel gemaakt en heb ik de Sigma 35mm 1.4 Art aangeschaft. Kleine tip voor zij die er één wensen aan te schaffen: momenteel loopt er bij Kamera Express in NL een actie waarbij de garantie van o.a. de Sigma Art lenzen verlengd wordt tot 5 jaar.

                            Groetjes, Marchristan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

                              Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                              Geen auto focus op een matige tele is niet simpel!
                              tel daar nog eens bewegende onderwerpen bij en.............
                              Laat staan dat je dit alles met een 1.2 diafragma wilt vangen?
                              Inderdaad. Maar de geslaagde foto's zijn dan weer de moeite waard. Qua resultaten ben ik dan ook zeer tevreden van de Samyang 85mm f 1,2. De inzetbaarheid is omgekeerd evenredig
                              Een goede AF zou het een pak makkelijker maken. Maar dat wist ik op voorhand natuurlijk. Focus peaking helpt al wel voor een stuk. Maar voor de beste resultaten dien je toch via live view scherp te stellen.

                              Comment

                              Working...
                              X