Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring keukenblad beton

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ervaring keukenblad beton

    Iemand ervaring met keukenblad in beton? Wij willen voor onze nieuwe keuken misschien een betonnen werkblad kiezen, maar we stellen ons vragen over de vlekgevoeligheid. Bij Betonal hebben ze een vlekbehandeling die een betere bescherming biedt: https://www.betonal.be/interieurexte...en-werkbladen/

    Kan iemand met een betonnen aanrecht hier meer informatie over geven? Werkt dit goed? Moet je de behandeling nadien herhalen?
    Canon EOS 5D Mark III - Zeiss 21mm f/2.8 Distagon

  • #2
    Re: ervaring keukenblad beton

    Beton is altijd een beetje poreus, maakt niet uit hoe je het behandelt.
    Met beton wil je juist dat gebruikssporen zichtbaar zijn. Vetvlekken komen en slijten dan terug weg, net zoals je met blauwe steen hebt.


    Als je werkblad spotless moet zijn, dan moet je keramiek (composiet) of graniet nemen.

    Comment


    • #3
      Re: ervaring keukenblad beton

      Volgens mijn bescheiden mening bestaan er impregneerproducten voor dit doel.
      Destijds gebruikte ik deze producten ook om MDF mee te fixeren voorafgaand aan een vernis- of lakafwerking.
      Het product op zich is zo dunvloeibaar als water.
      Je brengt het gewoon met de borstel aan, waarop het in de ondergrond dringt (bij mij was het vooral om het diktevlak van de MDF te doen)
      Daar hardt het product uit en vormt zo een ondoordringbare opperlaag.
      Je kan op die wijze de MDF perfect gladschuren op de diktezijdes, terwijl je anders kunt bezig blijven met schuren.

      Vraag anders een keer na bij een firma die bvb polierbetonproducten verwerkt...

      Comment

      Working...
      X