Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Imac 27 inch....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Imac 27 inch....

    Mijn vrouw haar Imac 27 inch verkoopt de laatste tijd zoveel kuren dat het tijd wordt dat er een nieuwe komt.

    Wachten op de nieuwe die vermoedelijk volgende maand uitkomt is geen optie wegens te duur voor wat hij zal moeten dienen.

    Nu is mij vraag, waar moet ik opletten als ik haar een nieuwe wil kopen?

    Zij is vooral bezig met fotoshop en foto's in het algemeen.

    Alvast bedankt voor de tips en het meedenken.

    Met vriendelijke groeten,

    Ronald
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

  • #2
    Re: Imac 27 inch....

    En wachten op tot de nieuwe uitkomt, want dan
    zakt de prijs van de oude meestal. Of is dit niet bij een Imac?

    --
    map.
    T.T.

    Comment


    • #3
      Re: Imac 27 inch....

      Hoe oud is die iMac en wat zijn de kuren ? De mijne begon ook opeens kuren te vertonen onder de vorm van strandballen maar ik heb daar onlangs een kwartierje mijn schoonzoon aangezet en .... probleem opgelost. Met het stijgen van de fileformaten van de laatste generatie camera's zou ik letten op voldoende extra geheugen. Bij een oude Mac kan dat nog vrij eenvoudig bijgestoken worden, hoeveel zit er nu in ? Misschien is dat een oplossing
      Verder alles goed met jullie twee ? En met de Defender ?
      Ik ga vandaag nog (zet je even neer) bevestigen voor..... 3 maand IJsland.
      Maar ik ben nog altijd bezig met de reeksen van 2011

      Voor de curieuzeneuzen : wij zaten in 2011 samen met Ronald en Frieda op de boot er we hebben elkaar ter plaatse op een grappig toevallige manier wel 10 keren ontmoet

      Comment


      • #4
        Re: Imac 27 inch....

        De nieuwe iMac die eraan komt is de imac pro maar die kost 5000 euro of zoiets. Volgens mij zijn de imacs al vernieuwd sinds de laatste keynote dit jaar want ze hebben nu ook allemaal een usb-c en thunderbolt 3 aansluiting en dat had de vorige generatie niet.

        Waarop letten. Genoeg ram. Je kunt tot 16 gb gaan. Maar waar je vooral moet doen is zeker niet de standaard harde schijf gebruiken want dat is maar een 5400 rpm schijf. Onbegrijpelijk dat ze dit er nog insteken. sowieso voor een fushion drive gaan of misschien een ssd schijf. Die laatste hoeft dan in principe niet zo groot te zijn want met de nieuwe usb-c / thunderbolt 3 aansluitingen ben je beter met een grotere externe schijf.
        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

        Comment


        • #5
          Re: Imac 27 inch....

          Imac upgraden is waarschijnlijk de goedkoopste optie voor jullie, ram geheugen upgraden (best meteen naar maximum gaan) en een clean install op een ssd. Clean install geeft over het algemeen meteen al een heel nieuw leven aan een oudere mac. Heb mijn macbook pro van 2012 nu ook voorzien van een ssd en op de plek van de discdrive is mijn oude harde schijf gekomen (wie gebruikt er nu ook nog cd's?) en dit is een ideale oplossing geweest, enkel het ramgeheugen mag nog eens opgewardeerd worden van 8 naar 16, maar momenteel valt het best goed mee.

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          Hoe oud is die iMac en wat zijn de kuren ? De mijne begon ook opeens kuren te vertonen onder de vorm van strandballen maar ik heb daar onlangs een kwartierje mijn schoonzoon aangezet en .... probleem opgelost. Met het stijgen van de fileformaten van de laatste generatie camera's zou ik letten op voldoende extra geheugen. Bij een oude Mac kan dat nog vrij eenvoudig bijgestoken worden, hoeveel zit er nu in ? Misschien is dat een oplossing
          Verder alles goed met jullie twee ? En met de Defender ?
          Ik ga vandaag nog (zet je even neer) bevestigen voor..... 3 maand IJsland.
          Maar ik ben nog altijd bezig met de reeksen van 2011

          Voor de curieuzeneuzen : wij zaten in 2011 samen met Ronald en Frieda op de boot er we hebben elkaar ter plaatse op een grappig toevallige manier wel 10 keren ontmoet


          Je kan hier blijkbaar ook écht niet wegblijven hé

          Comment


          • #6
            Re: Imac 27 inch....

            Er is pas een paar maanden geleden een nieuwe versie uitgebracht.

            Waarop moet je letten...
            Ga naar de winkel en leg uit wat je doet met die computer.
            Is dat professioneel fotoshoppen en films bewerken? Of af en toe een paar hobbyfoto's?

            Wat is je budget?

            Comment


            • #7
              Re: Imac 27 inch....

              Dag mannen,

              Bedankt voor jullie meedenken en tips

              Na er nog een nachtje over geslapen te hebben en het lezen van jullie meningen.

              Heb ik besloten om voor mijn vrouwke een 27 inch te kopen want die grote van scherm heeft ze nu ook en dat bevalt haar prima.

              Voor de rest ga ik gaan voor:

              3,8 GHz
              Intel core I5 turbo boost tot 4,2 GHz

              16 GB geheugen

              Fusion drive 2 TB

              Radeon Pro 580 met 8GB VRAM

              Aan deze combinatie hangt een serieus kostenplaatje maar het is toch nog een pak minder dan wat de nieuwe Imac die volgende maand uitkomt gaat kosten

              De Imac die ze nu heeft had ik voor haar tweedehands gekocht voor 900 euro en ze heeft er enorm veel plezier aan gehad tot ze problemen kreeg met het geheugen en andere dingen.

              Er is daarna aan 'gewerkt' door iemand die het alleen maar erger gemaakt heeft.

              Maar ja, dat krijg je als je er zelf niets van kent en hoopt een paar euro uit te sparen door niet naar een erkende zaak te gaan,hé

              Die les heb ik nu wel geleerd

              Bedankt voor het meedenken en nog veel fotoplezier

              Groetjes,

              Ronald
              Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

              https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

              Comment


              • #8
                Re: Imac 27 inch....

                Ik kan best begrijpen dat Frieda op 27" wil blijven, eenmaal je dat gewend bent is het onmogelijk om terug te keren.

                Comment


                • #9
                  Re: Imac 27 inch....

                  Oorspronkelijk geplaatst door The digital hunter Bekijk bericht

                  Aan deze combinatie hangt een serieus kostenplaatje maar het is toch nog een pak minder dan wat de nieuwe Imac die volgende maand uitkomt gaat kosten
                  ?? Volgende maand komt er toch geen nieuwe? En die imac pro die is toch vanaf deze maand te koop?
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment

                  Working...
                  X