Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schouderstrap, geluk bij een ongeluk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schouderstrap, geluk bij een ongeluk

    Vandaag liep ik door een zeer zompig weiland in Friesland met mijn D600 en 24-120F4 (dus een flink gewicht) om mijn schouder gehangen en wilde ik mijn camera tevoorschijn halen.
    Wie schetst mijn verbazing toen mijn camera los raakte van het metalen verbindingsstuk en 1 meter voor mijn voeten in de bagger belandde.
    Er was een metalen staafje met klinkeind zover versleten dat deze door het gaatje in de houder geperst was geworden. Gelukkig liep ik in de bagger en was een reinigingsronde met een doek genoeg om de camera weer gebruiksklaar te maken, zelfs geen zonnekap ingedeukt. Strap (Quick Strap), kostte destijds iets van 35 euro, heb ik weggesmeten. Moet er niet aan denken als dit op straat was gebeurd.
    http://www.smuttynose.nl

  • #2
    Re: Schouderstrap, geluk bij een ongeluk

    Dat is geluk bij een ongeluk.
    Ik heb eens naar mijne gekeken, en dat is ongeveer hetzelfde systeem.
    Dat is dus het zwakke punt van dit systeem.

    Hoe oud was die van jouw??

    Comment


    • #3
      Re: Schouderstrap, geluk bij een ongeluk

      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
      Dat is geluk bij een ongeluk.
      Ik heb eens naar mijne gekeken, en dat is ongeveer hetzelfde systeem.
      Dat is dus het zwakke punt van dit systeem.

      Hoe oud was die van jouw??
      plm 5 jaar. was deze. Ik zou die van jou maar aan een grondig onderzoek onderwerpen om dit voor te zijn.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Schouderstrap, geluk bij een ongeluk

        Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
        Moet er niet aan denken als dit op straat was gebeurd.
        Met een beetje geluk is er dan nog niets aan de hand. Mijn D700 + 70-200 2.8 viel eens op straat, terwijl ik hard liep, omdat de statiefkoppeling van de lens losliet, waar de strap aanzat. Alleen wat krasjes.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Schouderstrap, geluk bij een ongeluk

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Met een beetje geluk is er dan nog niets aan de hand. Mijn D700 + 70-200 2.8 viel eens op straat, terwijl ik hard liep, omdat de statiefkoppeling van de lens losliet, waar de strap aanzat. Alleen wat krasjes.
          Wonderbaarlijk. Ontzettend veel geluk gehad
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Schouderstrap, geluk bij een ongeluk

            Ik had een shoulderstrap, met (toen) hetzelfde systeem als TS. Ook bij mij vloog door slijtage (van de karabijnhaak) mijn Canon 7D met flitser op een harde ondergrond, met enige schade als gevolg.
            Ik kreeg die schade volledig vergoed van de fabrikant, het Duitse Sunsniper. Het onderdeel dat de shoulderstrap verbindt met de camera werd gratis vervangen en ik kreeg daarbij een extra shoulderstrap als compensatie. Volgens mij bleek het systeem met de karabijnhaak onbetrouwbaar, want de nieuwe straps hebben nu ander systeem om de camera aan de strap te bevestigen.
            EOS 5DIV+BG-E20; EOS 6D+BG-E13; EF70-200 L F4 IS USM; EF24-105 L F4 IS USM; EF 50 1.8 II, EF100 L F2.8 IS USM; 2x EX 580 II; ThinkTank Navigator; etc.

            Comment

            Working...
            X