Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gezocht: ambachten om te fotograferen, voorbeeld: Ambachtelijke Glasblazerij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Gezocht: ambachten om te fotograferen, voorbeeld: Ambachtelijke Glasblazerij

    Hallo,

    voor mijn eindwerk fotografie ben ik op zoek naar enkele ambachten. Ik zou enkele korte reeksen willen maken over ambachten: de personen en hun ambacht staan hierin centraal. (zie hiervoor ook de vorige reeks met als thema smederij)

    vragen:
    * Hebben jullie namen van personen die nog op een ambachtelijke manier hun taak uitvoeren? Dit kan zowel professioneel als voor hun hobby zijn, liefst in de buurt van Oostvlaanderen
    * Ik ben nog op zoek naar een mentor om mij te begeleiden bij dit thema. Iemand die dit thema als fotograaf van kortbij kent en mij hierin wil ondersteunen?
    * op welke manier kan ik zulke reeks nog verbeteren?

    alvast bedankt voor feedback


    Voor mijn eindwerk dit jaar ben ik reeds bij een glasblazerij langsgeweest. Het thema en de persoon zijn interessant, maar de ruimte is vrij beperkt om afstand te kunnen nemen van de achtergrond, zie foto's.
    graag jullie commentaar aub






















  • #2
    Re: Gezocht: ambachten om te fotograferen, voorbeeld: Ambachtelijke Glasblazerij

    Niemand?

    Comment


    • #3
      Re: Gezocht: ambachten om te fotograferen, voorbeeld: Ambachtelijke Glasblazerij

      Het hoeft toch niet moeilijk te zijn om ambachtslieden te vinden.

      Vlak bij jou in de buurt zal toch wel een slager/slachter, warme bakker, poulier, boer, loodgieter, meubelmaker, metaalbewerker te vinden zijn die bereid is om met je mee te werken.
      Stap er gewoon op af. Nee heb je en ja kun je krijgen.

      In je fotoreeks zie ik heel aardige foto's. Als je een oordeel hier op BD wilt moet je misschien slechts 3 foto's per keer plaatsen. Niet makkelijk om een oordeel over zo'n uitgebreide reeks te geven.

      4,5,6,7,8 vind ik de meest geslaagde. Niet overal is de scherpte optimaal en zodra de brander er bij komt zou ik de hooglichten wat terugbrengen. De laatste foto zou ik zeker weglaten maar dat is persoonlijke smaak (ik vind zo iets spuuglelijk).
      http://www.smuttynose.nl

      Comment

      Working...
      X