Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kat in een zak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kat in een zak

    Tweedehandslenzen, allemaal goed en wel,.... Maar wie kocht ooit een serieuze kat id zak?

  • #2
    Re: Kat in een zak

    ......verklaar u nader,
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: Kat in een zak

      Luxeprobleem...
      Wil mijn 70-200 f4 IS USM gaan upgraden naar de 70-700 f2.8 IS II USM. Nooit gedacht dat ik zou twijfelen om hem toch nieuw te kopen (kostprijs)... Maarja hier is de twijfel dus... Twijfel aan mezel of ik een eventueel 'probleem' aan de lens niet ga opmerken en een miskoop zou doen...

      Comment


      • #4
        Re: Kat in een zak

        In dat geval zou resoluut voor een nieuwe gaan dan ben je zeker dat je terug naar de winkel kan gaan en je garantie uitvoeren (in geval van problemen)
        Maar wat ga je met je huidige F/4 lens doen, toch niet tweedehands verkopen
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Kat in een zak

          2de hands in de winkel, iets duurder dan particulier maar wel garantie.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Kat in een zak

            Ik koop meestal mijn spullen nieuw.
            Maar toch heb ik wat spullen 2dehands gekocht.
            1 keer was ik bedrogen met een lichtmeter die ik gekocht had in de VS. Bleek bij aankomst niet juist te werken. Er zat zeer veel afwijking op en herstellen was geen optie.

            Verder geen problemen mee gehad en voor zover ik weet werken alle spullen die ik 2dehands gekocht heb nog steeds.
            Kan ik niet zeggen van de lenzen die ik nieuw heb gekocht want daarvan heb ik er al 4 die stuk zijn.
            In conclussie: je moet er geluk bij hebben.

            Comment


            • #7
              Re: Kat in een zak

              Een cashback actie afwachten en kopen bij de reguliere Belgische winkel is een goed idee.

              Maar... ik heb heel wat fotomateriaal gekocht, nieuw en tweedehands, in heel wat vreemde landen, via heel wat sites en eerlijk gezegd nog nooit een kat in zak gekocht, in die zin "iets wat technisch niet ok was". Een occasionele onverwachte douaneheffing is de enige bémol die ik kan melden.

              Je moet wel opletten in het kwadraat, nooit kopen op gevoel, nooit direct klikken op een buitenkansje, contact nemen met de persoon, alle lettertjes lezen, de verzendkosten bekijken, naar de andere objecten van de verkoper kijken, naar de feedback van andere gebruikers, betalen met paypal of mastercard waar het kan. Zo kweek je wel het vingertoppengevoel dat slechte aankopen vermijdt. Ik (ver) koop ook zo weinig mogelijk via 2dehands.be. Slechte ervaringen als verkoper daar, verkopen die afspringen, veel tijdsverlies, en ook gewoon bedrog en phishings.










              Verstuurd vanaf mijn Lenovo P2a42 met Tapatalk
              | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

              Comment


              • #8
                Re: Kat in een zak

                Ik koop wel eens wat tweedehands maar dan enkel via een winkel of via het forum hier.

                Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
                A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

                Comment


                • #9
                  Re: Kat in een zak

                  Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
                  Ik koop wel eens wat tweedehands maar dan enkel via een winkel of via het forum hier.

                  Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk
                  Idem.
                  Sony RX10 Mark IV
                  nog een fijne dag verder!
                  Guido

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kat in een zak

                    Mijn 70-200 2.8 van Sigma (geen OS) kan ik niet écht een kat in een zak noemen maar ik heb me toch lang zitten ergeren aan een trage AF die als hij zin had lawaai begon te maken, een klemmende zonnekap die je er echt met geweld moet op en afnemen. Optisch gesproken is er helemaal geen kritiek op die lens.
                    Uiteindelijk heb ik besloten om hem cadeau te doen aan mijn zoon, samen met mijn D2x, 17-55/2.8 en de 18-200 VR1. Mooi cadeau niet ? Liever dat dan verkopen.
                    Ik heb die lens voor een habbekrats kunnen kopen destijds (dacht iets van een 450 € maar ik wist toch dat ik hem maar sporadisch ging gebruiken).

                    Ik wijk een beetje af van het onderwerp maar een tijd geleden heb ik de Nikon -variante (VRI) gekocht. Ook tweedehands gezien het beperkte gebruik (soms denk ik : was dat nu niet gewoon om de Holy Trinity compleet te hebben ).

                    Om terug te keren naar het topic : zeker als je bij iemand bent waar je de lens mag vasthouden en van dichtbij bekijken (en proberen) en je hebt je ogen niet in je zak dan zou ik me zelf weinig zorgen maken.

                    Blijft ook een feit dat een aantal mensen belachelijke biedingen blijft doen op prima spullen en dat een ongelofelijk lage prijs op internet NOOIT te betrouwen is.

                    Overigens : mijn 18-200 VRI DX mag weg (Nils gebruikt hem niet meer en ik zit volledig op FX), die lens heeft geen 2000 foto's, is niet van nieuw te herkennen, is nieuw aangekocht en ik ben bereid om uit eigen zak een jaar garantie te geven op papier (maar dan enkel via goeie afspraken). Ik geraak hem aan de straatstenen niet kwijt. Ewel dan moet hij maar blijven liggen zeg ik

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kat in een zak

                      [QUOTE
                      Uiteindelijk heb ik besloten om hem cadeau te doen aan mijn zoon, samen met mijn D2x, 17-55/2.8 en de 18-200 VR1. Mooi cadeau niet ? Liever dat dan verkopen.
                      [/QUOTE]

                      Tja kopen is één maar verkopen ? Ik had een item te koop op verschillende fora, buiten enkele belachelijke biedingen, en waarvan ik ook dacht, nou moe dan blijft het maar liggen. na een jaar heb ik hem uiteindelijk cadeau gedaan aan iemand , die nog met een D40 bezig was.En nu kan ik nog genieten van de foto's uit het toestel.En met 2de hand kopen moet je best fysiek gaan controleren, ken je er weinig of niets van, neem iemand mee.Is nog veiliger ook.
                      https://ggpics.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kat in een zak

                        Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                        neem iemand mee.Is nog veiliger ook.
                        Eigenlijk staan we daar weinig bij stil, maar als je iets gaat kopen bij een verkoper
                        die je niet kent, en dat wat kost, dan weet die meestal dat je geld op zak hebt....
                        Iets om tegenwoordig eens bij stil te staan, en toch minstens eens na te trekken hoe zijn/haar beoordeling
                        er uit ziet enz.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kat in een zak

                          En daarom, klein spul <100€ bij particulieren.
                          Duurder spul, liefst in een winkel of tweedehands webshop.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kat in een zak

                            Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                            [QUOTE
                            Uiteindelijk heb ik besloten om hem cadeau te doen aan mijn zoon, samen met mijn D2x, 17-55/2.8 en de 18-200 VR1. Mooi cadeau niet ? Liever dat dan verkopen.
                            Tja kopen is één maar verkopen ? Ik had een item te koop op verschillende fora, buiten enkele belachelijke biedingen, en waarvan ik ook dacht, nou moe dan blijft het maar liggen. na een jaar heb ik hem uiteindelijk cadeau gedaan aan iemand , die nog met een D40 bezig was.En nu kan ik nog genieten van de foto's uit het toestel.En met 2de hand kopen moet je best fysiek gaan controleren, ken je er weinig of niets van, neem iemand mee.Is nog veiliger ook.[/QUOTE]

                            Als je iets tweedehands niet kwijt geraakt, dan is het simpel. Je prijs is te hoog, of de inspanning die de koper moet doen is te hoog tov iets nieuw kopen.

                            Denk maar eens aan meubelen. Die geraak je via websites niet kwijt. De koper moet voor één meubelstuk naar jou komen kijken, en daarna eventueel een verhuis regelen, en dan zijn oud spul wegkrijgen naar het containerpark.
                            Koop je in een meubelwinkel, dan heb je keuze, meestal wordt transport geregeld, en ze nemen nog eens je oude spullen mee.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kat in een zak

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Tja kopen is één maar verkopen ? Ik had een item te koop op verschillende fora, buiten enkele belachelijke biedingen, en waarvan ik ook dacht, nou moe dan blijft het maar liggen. na een jaar heb ik hem uiteindelijk cadeau gedaan aan iemand , die nog met een D40 bezig was.En nu kan ik nog genieten van de foto's uit het toestel.En met 2de hand kopen moet je best fysiek gaan controleren, ken je er weinig of niets van, neem iemand mee.Is nog veiliger ook.
                              Copy/Als je iets tweedehands niet kwijt geraakt, dan is het simpel. Je prijs is te hoog, of de inspanning die de koper moet doen is te hoog tov iets nieuw kopen.

                              Denk maar eens aan meubelen. Die geraak je via websites niet kwijt. De koper moet voor één meubelstuk naar jou komen kijken, en daarna eventueel een verhuis regelen, en dan zijn oud spul wegkrijgen naar het containerpark.
                              Koop je in een meubelwinkel, dan heb je keuze, meestal wordt transport geregeld, en ze nemen nog eens je oude spullen mee./Paste

                              Dan is het simpel, was de prijs voor een D300S aan 350€ en later op Fb e.d. 300€ met gratis een statief- Sherpa, en later met een 18-140-AF-S DX NIKKOR f/3.5-5.6G ED VR teveel ? Of had ik hem van W- Vl naar Limburg moeten brengen. Welke cam, lens en statief koop jij voor 300€, ik lees hier dikwijls, zoek een camera als beginner onder de 500€ , maar waarschijnlijk is het verdacht door de extra's. Voor mij is het simpel, zoals gezegd, ik geef het weg of het blijft liggen, over en out.
                              Last edited by guido.g; 12 december 2017, 13:49.
                              https://ggpics.be/

                              Comment

                              Working...
                              X