Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Franzis filtercollectie voor een prikje (slechts 299 beschikbaar?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Franzis filtercollectie voor een prikje (slechts 299 beschikbaar?)

    Wie de franzis tools zou wensen kan via een download voor 27,94€ een aantal nuttige tools aankopen. De site is wel engelstalig, maar u kan in € betalen (evt. ook via wire ipv. paypal en/of kredietkaart).



    ( ook geldig voor niet-sony gebruikers ).

    De eerste 300 krijgen dit koopje (en ik heb er eentje) - dus max. nog 299 beschikbaar.

  • #2
    Re: Franzis filtercollectie voor een prikje (slechts 299 beschikbaar?)

    Bedankt voor de tip

    Heb juist ook betaald en toen waren er nog maar 34 beschikbaar

    Dus het is/was voor de rappe

    Grts,

    Ronald
    Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

    https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

    Comment


    • #3
      Re: Franzis filtercollectie voor een prikje (slechts 299 beschikbaar?)

      Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
      De eerste 300 krijgen dit koopje (en ik heb er eentje) - dus max. nog 299 beschikbaar.
      Als ze 80% korting geven, dan is de normale prijs veel te hoog ;-)

      Maar wel bedankt om te delen, nu is het tenminste betaalbaar als je er snel bij bent.


      --
      map.
      T.T.

      Comment


      • #4
        Re: Franzis filtercollectie voor een prikje (slechts 299 beschikbaar?)

        die reklame krijg ik elke week aan.. voor xx % minder
        ik denk dat ik ze allemaal heb , behalve 2 of... omdat ik die niet nodig heb.
        vind de soft wel leuk

        Comment


        • #5
          Re: Franzis filtercollectie voor een prikje (slechts 299 beschikbaar?)

          Ikzelf zou er ook nooit dat volle pond aan betalen - maar ik ben hier op 't forum de verwijzing naar Franzis tegengekomen (vandaar dat ik de deal ook gepost heb) - en net zoals Phase One is't een produkt gemaakt in de EU - dus vinden we't de uitzondering waard om er toch een paar € tegenaan te gooien.
          (hopelijk draait deze wel onder wine onder m'n linuxje - is dat niet zo - dan gaat hij samen met C1 op de windoos10-doos - voor 28€ kan je maar voor 28€ kwijt zijn).
          Onze maatschappij is aan't veramerikaniseren - zoveel is zeker - en als't dat niet is dan wordt het tijd dat we chinees leren (bijna had ik geschreven dat een politicus uit het Leuvense dat ook gepoogd heeft - en dat hij er bekaaid van afgekomen is...).

          Comment


          • #6
            Re: Franzis filtercollectie voor een prikje (slechts 299 beschikbaar?)

            LOL. Ten eerste is er een gratis alternatief te vinden bij NIK collection.
            Anderzijds moet je in dit soort aanbiedingen ook niet te veel geloven.
            Ik heb net 320 exemplaren besteld onder een valse naam LOL.
            Ik denk er zo het mijne van.

            Comment


            • #7
              Re: Franzis filtercollectie voor een prikje (slechts 299 beschikbaar?)

              Het is voor hen denk ik belangrijk om hun produkt meer naambekendheid te geven. Het feit dat we hier nu een boompje over opzetten - is voor hen gratis reclame. Ik heb 't al gezegd meestal ga ik niet in op reclame's - maar deze is denk ik wat anders. Heb je bekeken wat in die set zit?
              Dat ding laadt gewoon m'n sony raw's in - van al de beschikbare camera's die ik heb (ok de A9 en de a7RIII zit er nog niet bij - en mijn fotografiebudget is op)...

              Ik ben ondertussen die tools aan't gebruiken en ik merk dat voor 28€ dit echt (naar mijn aanvoelen) een koopje is.

              Uw redenering gaat idd. op voor wie in de adobe-huur-contracten meegegaan is, of wie nog met CS6 zit en de laatste lightroom - niet iedereen is hetzelfde idee toegedaan dat Adobe de enige ware is - voor zij die de andere route uit wensen te gaan, is dit geen verkeerde weg meen ik te mogen concluderen. Het werkt zowel als plug-in als opzichzelfstaand - dat is nog een voordeel tegenover NIK.

              Het is nu eenmaal de koopjesperiode op 't internet - 11/11 in china - en black-friday eind november. Zo af en toe zit er dan is iets tussen waar je echt een zaakje mee kan doen.

              Sta me toe u een paar vragen te stellen omtrend de NIK-tools:

              Hoe lang gaat de NIK collection nog gratis blijven? En is die sedert de overname van google nog doorontwikkeld?
              Ondertussen heeft google die doorverkocht aan't volgende bedrijf - DxO - niet meteen een bedrijf dat gratis software verkoopt lijkt me...

              DxO heeft de Nik Collection van Google overgenomen. Google kreeg die plug-ins voor Adobe Photoshop en Lightroom in handen toen het in 2012 Nik Software overnam, de oorspronkelijke maker van Snapseed. DxO gaat de plug-ins verder ontwikkelen.


              BuurmanBert - u houdt er regelmatig een eigen mening op na, en dat respecteren we - dat helpt ook anderen bij het maken van keuzes - ikzelf ben ook een bijzonder koppige mens (blijf doorgaan met a-mount vb.) - u mag dat dus opmerken van mij - maar u moet dan ook begrijpen dat ik ga proberen bij uw argumenten wat tegengas ga geven.

              Zelf heb ik uiteraard getest of de tools van Franzis lopen onder wine - nog niet gelukt op de 64-bit versie (er is wel een mac-versie van - zij moeten die weg dus niet bewandelen).
              Onder W10-herfst-variant (het is toch altijd fun met al die versies) - doet het wat het moet doen. Een Mac komt er nooit in - dus daar zwijg ik over (Windows is al erg genoeg - we blijven er naar streven dat volledig buiten te krijgen).

              Comment


              • #8
                Re: Franzis filtercollectie voor een prikje (slechts 299 beschikbaar?)

                Google heeft sinds de overname van NIK-software nog 1 extra module in de bundle toegevoegd dus er was wel zeker een (beperkte) doorontwikkeling maar Google wilde enkel de rechter over de app Snapseed verwerven.
                De NIK-collectie zal volgend jaar in de editie 2018 verschijnen en zal dus mogelijks:
                * niet meer gratis zijn maar mss een extra plug-in bij the DXO software
                * allemaal gespeculeer natuurlijk maar gaat editie 2018 nog beschikbaar blijven voor niet DXO-software? Tijd zal raad brengen.

                Zelf ben ik tevreden met de NIK plugins die nog steeds prima werken in de laatste LR Classic CC.

                Comment


                • #9
                  Re: Franzis filtercollectie voor een prikje (slechts 299 beschikbaar?)

                  Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                  ...
                  BuurmanBert - u houdt er regelmatig een eigen mening op na, en dat respecteren we - dat helpt ook anderen bij het maken van keuzes - ikzelf ben ook een bijzonder koppige mens (blijf doorgaan met a-mount vb.) - u mag dat dus opmerken van mij - maar u moet dan ook begrijpen dat ik ga proberen bij uw argumenten wat tegengas ga geven.
                  ...
                  Heb ik helemaal geen probleem mee hoor.
                  Ieder zijn mening. En net door de mix van voor en tegenstanders kom je op de waarheid uit die ergens in het midden zal liggen. Ieder kan er van denken met de input wat hij wil.

                  Even wat los uit de pols meeredeneren...

                  Er is een en ander op til...

                  NIK is idd recent overgenomen door DxO en je weet sowieso dat het niet gratis zal zijn/blijven.
                  Of dat momenteel een probleem is weet ik zo nog niet. De NIK collection is een zeer volwassen product en tot op heden heb ik er nog geen fouten of ongemakken mee gehad.
                  Dus wat mij betreft werk ik misschien nog wel 10 jaar met deze huidige versie.

                  Anderzijds heeft DxO een strategische zet kunnen doen met NIK op te kopen van Google. Als ze dit integreren met hun eigen productlijn dan kunnen ze meer momentum krijgen op de markt van fotobewerking/post processing. Vermoedelijk zal op lange termijn de ondersteuning voor Photoshop wegvallen als strategische zet. We zien ook bij andere producenten dat de aanval ingezet wordt tegen Adobe en de markt opengebroken zal worden want het is daar dat het jeukt.

                  Adobe heeft momenteel gekozen voor een zeer duur prijsmodel waar de beginnende fotograaf niet eens aan wil beginnen. Ook veel hobbyisten hebben het er niet voor over om maandelijks een nier af te staan aan Adobe.
                  Er is vooral een zeer grote markt onder de "enthousiast fotografen" die moet aangebroken worden en die mensen zitten nu een beetje vast in de markt.
                  Doordat de ene producent de andere niet in de ogen kan kijken zullen op lange termijn vermoedelijk verschillende kampen ontstaan waarbij je een keuze zal moeten maken met welke producten u de workflow zal opzetten.
                  En die workflow zal aangepast zijn aan het niveau van de fotograaf maar ook aan zijn geldbeugel.

                  Ik ben best tevreden van de workflow die ik nu gebruik. NIK collection heb ik ook staan maar ik gebruik die niet zoveel omdat ik er mijn eigen stijl niet echt in kwijt kan.
                  Anderzijds is er een grote markt voor mensen die zeer gelukkig zijn met de "effecten" van NIK en die markt is groeiende want niet iedereen is klaar of bereid om de zeer stijle leercurve van Photoshop aan te leren.
                  Die mensen willen een leuke foto nemen en daar een filter over smijten. En klaar is kees.

                  Via de NIK collection heeft Adobe een aanbod voor die groep mensen. Maar dat zal zo niet blijven nu NIK is overgenomen.

                  Adobe heeft echter nog een stok achter de deur en dat is Elements. Een iets minder gekend product maar Adobe kan dit product perfect in de markt zetten als tegenzet op DxO, Corel, Affinity om terug die "enthousiast fotograaf" te bedienen met een prijsgunstig product en niet te moeilijk om aan te leren want dat zal de markt zijn waar het om draait.

                  Finaal zie ik 3 marktsegmenten komen. Eentje voor de beginners, eentje voor de enthousiasts en dan de pro markt. Ik vermoed dat we daar naartoe gaan evolueren.
                  De pro markt zit momenteel verzadigd dus de slag zal nu gaan om de enthousiast.
                  Mogelijks sluit zich nog een andere partij aan om de instappers te bedienen. Ik denk dat aan software uit de jaren 90 (ik ben de naam even kwijt) waarbij je een fotoreeks kon inladen en direct een effect kon kiezen uit een berg voorstellen.

                  Het product dat u naar voor brengt bied een eerdere tijdelijke oplossing in de huidige marktsituatie. Op zich niet verkeerd. Echter vermoed ik dat ze op termijn ook gaan overgenomen worden door 1 van de spelers die RAW processingsoftware aanbied. Corel misschien? Affinity? We zullen zien. Het worden spannende tijden.

                  Comment

                  Working...
                  X