Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

selecteren en verwijderen geweigerde foto's in lightroom

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • selecteren en verwijderen geweigerde foto's in lightroom

    Hallo,

    Wou gewoon even weten of sommige LR gebruikers dit ook reeds hebben ervaren.

    Ik bekijk en bewerk vaak honderden foto's 1 per 1. De foto's die ik niet wens te behouden vink ik aan als 'geweigerd'. Als alle foto's de revue zijn gepasseerd ga ik over tot het verwijderen van de geweigerde foto's. Ik selecteer alle foto's via 'ctrl A', dan klik ik op de 'x' van geweigerde foto's om de geweigerde exemplaren te selecteren maar LR doet hier niet veel, alle foto's (dus ook die met vlaggetje m.a.w. de bewerkte foto's) blijven in de selectie. Pas als ik een tweede maal op 'x' klik worden enkel de geweigerde foto's in de selectie behouden en kan ik overgaan tot het verwijderen van de geselecteerde foto's. Heel vervelend want overlaatst onoplettend geweest, slechts 1 maal op 'x' geklikt en oeps al mijn foto's waar ik bijna 3 uren had aan gewerkt waren meteen ook verdwenen

  • #2
    Re: selecteren en verwijderen geweigerde foto's in lightroom

    Om geweigerde foto's te schrappen kan je ook "Ctrl+Backspace" doen, ipv eerst foto's te selecteren en filteren.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: selecteren en verwijderen geweigerde foto's in lightroom

      Ik doorloop ook mijn foto's en de mislukte worden gemarkeerd met x (geweigerd)

      Daarna klik ik op het menu Foto en onderaan staat Geweigerde foto's verwijderen (Ctrl+Backspace).
      Als je daarop klikt krijg je netjes een overzicht van je geweigerde foto's (je kan die dan controleren om te kijken of er geen tussen zit die liet mag verwijderd worden).

      Wanneer je bevestigd worden de foto's pas verwijderd.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: selecteren en verwijderen geweigerde foto's in lightroom

        Merci voor de reacties! Die Ctrl+Backspace is een handige en vooral veilige functie (zonet getest), had ik dat maar eerder geweten, ik werk intussen toch al ruim 2 jaar met LR. Zelfs zonder eerst al je foto's te moeten selecteren en dan je geweigerde foto's te filteren (op basis van de vlagstatus) krijg je via die toetsencombinatie meteen alle geweigerde foto's te zien. Stom dat ik dat niet wist, de kans dat ik ook de goede foto's per ongeluk verwijder zal m.i. voortaan veel kleiner zijn

        Comment

        Working...
        X