Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtfotografie (sterren): groothoeklens advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nachtfotografie (sterren): groothoeklens advies

    Hallo,

    Ik ben beginnend amateurfotograaf, en een tweetal jaar van een klassieke compactcamera omgeschakeld naar een Nikon D3200.
    Die kwam met een lens AF-S DX NIKKOR 18-55mm f/3.5-5.6G VR II, en daarnaast heb ik nog een bijkomende lens aangekocht Tamron AF70-300mm F/4-5.6 LD Macro 1:2.
    Ook heb ik een statief met een maximale hoogte van 135cm, en een gorillapod slr zoom ballhead voor als ik het grotere statief niet wil meesleuren.

    In januari ga ik voor een tweetal weken naar La Gomera en La Palma, en daar zou ik graag de sterrenhemel en hopelijk een stukje melkweg fotograferen.
    Na het lezen van allerlei artikels meen ik te begrijpen dat ik dan best een groothoeklens gebruik, met een brandpuntafstand van 11mm, en een diafragma van 2.8 of lager, waarbij ik verder wat moet zoeken met een hogere ISO waarde en een lange sluitertijd in combinatie met een statief.

    Zijn er leden die ervaring hebben met volgende lens: Tokina 11-16 F2.8 Pro DX II groothoeklens
    Is deze aan te bevelen voor wat ik ermee wil doen? Dus nachtfotografie van sterrenhemel, en eventueel overdag op plaatsen waar ruimte beperkt is om een groot beeldveld te fotograferen.

    Eventueel goedkopere alternatieven die minstens even goed zijn of mogelijk zelfs beter?
    Het moet vooral een hobby blijven, dus lezen die voor 1.000 euro en meer verkocht worden laat ik passeren

  • #2
    Re: Nachtfotografie (sterren): groothoeklens advies

    Kijk eens op de site van Cameranu.nl in de sectie “blog”.
    Daar kan je een sectie vinden mbt sterrenfotografie en nightscapes.

    Comment


    • #3
      Re: Nachtfotografie (sterren): groothoeklens advies