PDA

Volledige versie bekijken : SD - Workshoot Sportfotografie op zondag 10 december 2017 om 12.00 uur.

Bachus1909
8 november 2017, 11:30
SD - Workshoot "Sportfotografie"

Rugby wedstrijd te Leuven

Zondag 10 december 2017 om 12.00 uur

Op zondag 10 december 2017 om 12.00 uur geven we een workshoot “Sportfotografie” te Leuven op de terreinen van Rugby Club Leuven te Leuven, Koetsweg 204 B.

Coördinaten N 50.52.38.67 en O 4.44.40.41

http://i32.photobucket.com/albums/d17/Bachus1909/ALLERLEI/sized_Terrein%20rugby%20Leuven%2001.jpg (http://s32.photobucket.com/user/Bachus1909/media/ALLERLEI/sized_Terrein%20rugby%20Leuven%2001.jpg.html)

Tussen de huizen is een doorgang alwaar dan de parking is gelegen en het veld.

We worden om 12.00 uur in de cafetaria verwacht waar de voorzitter van de club, Jan Coupé, ons kort een inleiding zal geven over de regels van rugby zodat we het spel beter kunnen begrijpen en volgen.

http://i32.photobucket.com/albums/d17/Bachus1909/ALLERLEI/sized_rugby-scrum%2002.jpg (http://s32.photobucket.com/user/Bachus1909/media/ALLERLEI/sized_rugby-scrum%2002.jpg.html)

Om 12.20 uur zal Erik Derycke, hoofdredacteur van Shoot, tevens BD lid en "huisfotograaf" van RC Leuven, ons tips meegeven voor het fotograferen van deze boeiende sport.

http://i32.photobucket.com/albums/d17/Bachus1909/ALLERLEI/sized_tackle%2001.jpg (http://s32.photobucket.com/user/Bachus1909/media/ALLERLEI/sized_tackle%2001.jpg.html)

Fotograferen kan met elke camera, maar een goede autofocus is een belangrijke hulp.
Een telelens die tot 400 mm gaat (op een full-frame) is ideaal. Voorbeelden zijn de telezoomlenzen 100-400 mm, 150-600 mm, 200-500mm en 70-300mm (op een cropcamera)
De beste instellingen voor je toestel worden uitgelegd.

Bijkomende info:

- Te voorzien bij regenweer, een hoed voor de camera en lens en aangepaste kledij.

- Eventueel een opklapbaar campingstoeltje met 3 poten

We zullen twee wedstrijden (van 2x 40 minuten elk) volgen van de Senioren 1 en 2.
SEN 2 begint om 13.00 uur en SEN 1 begint om 15.00 uur en beide spelen ze tegen Rugby Club Mons uit Bergen (Divisie 2 van de nationale competitie)

Tussen de pauze is er gelegenheid om vragen te stellen.

Na de matchen, rond 16.30 uur is er een nabespreking in de kantine.

De inkom is gratis.

Voor inschrijving reageer je hier gewoon met het aantal personen dat je komt.

Bachus1909
8 november 2017, 11:32
Lijst van de inschrijvingen

01 Erik Derycke
02 Bachus1909
03 Francis1950
04 Mutley69
05 Jaja
06 Heembeek
07 The digital hunter
08 Comic
09 Zunoel
10 fotodirk
11 pixelboy
12

jaja
10 november 2017, 15:45
Dag Bachus1909,

Zet mij ook maar op de lijst ...

Jaja

Heembeek
10 november 2017, 21:39
Je mag mij ook op de lijst zetten

Peter

The digital hunter
15 november 2017, 12:14
Als het kan zou ik ook graag deelnemen en me dus inschrijven.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Ronald

baloo
16 november 2017, 11:02
Ik moet helaas passen...

comic
17 november 2017, 08:40
Ik wil meedoen.

zunoel
24 november 2017, 14:53
Als het niet stortregent wil ik ook wel meedoen (anders wordt het een kantineshoot :D)

Bachus1909
24 november 2017, 15:00
Als het niet stortregent wil ik ook wel meedoen (anders wordt het een kantineshoot :D)

Dan pas kan je de mooiste shots maken. :G

fotosdirk
5 december 2017, 20:00
Frans,

Ik heb mijn fototoestel en lenske terug, zou dus ideaal zijn om zaterdag te testen of alles terug in orde is.
Nog een plaatske vrij?

Groetjes,

Dirk

Heembeek
5 december 2017, 20:34
Frans,

Ik heb mijn fototoestel en lenske terug, zou dus ideaal zijn om zaterdag te testen of alles terug in orde is.
Nog een plaatske vrij?

Groetjes,

Dirk't is zondag hé

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Bachus1909
5 december 2017, 21:31
Frans,

Nog een plaatske vrij?

Groetjes,

Dirk

Ben momenteel aan het vergaderen met BD.

Zal je morgen een mailtje sturen.

fotosdirk
6 december 2017, 18:48
Peter,

Dank voor de opmerking.
In mijn agenda had ik het reeds juist geschreven.

Tot zondag en hopelijk een beetje deftig weer.

Groetjes,

Dirk

Heembeek
6 december 2017, 19:02
Peter,

Dank voor de opmerking.
In mijn agenda had ik het reeds juist geschreven.

Tot zondag en hopelijk een beetje deftig weer.

Groetjes,

DirkIk kijk er naar uit (en zaterdag Lowland ?)

Bachus1909
7 december 2017, 09:31
Aan alle deelnemers voor zondag op de SD Workshoot,

De weersvoorspellingen zijn niet zo goed voor zondag maar ze kunnen soms s'morgens nog niet zeggen welk weer het in de namiddag zal zijn.

Als het echt zeer slecht weer is, de terreinen zeer hard bevroren of bij sneeuwval kunnen de wedstrijden worden uitgesteld.

Dat zal hier dan onmiddellijk worden medegedeeld en zal ieder persoonlijk nog een PB krijgen.

De laatste berichten zullen hier zondag morgen worden geplaatst zodat niemand ingeval van zeer slecht weer een onnodige verplaatsing zal doen.

erikdr
8 december 2017, 19:56
Bj de huidige weersverwachting voor zondag (overdag tussen 3 en 8 graden, afwisselend buien en opklaringen) zullen de wedstrijden en dus de shooting day kunnen doorgaan. Zorg in elk geval voor aangepaste kleding en bescherming voor je camera en lens. Naast de gebruikelijke warme dranken in de kantine zal er zal ook een stand met glühwein zijn.

Om in de sfeer te komen een filmpje met de beste momenten van Nigel Owens, een van de beste referees in het spel:
https://www.youtube.com/watch?v=0d7oy8F4FgQ

pixelboy
9 december 2017, 07:42
Ik kom ook.

Pixelboy

jaja
9 december 2017, 16:15
Hallo,

Ik, moet helaas verstek laten gaan wegens snipverkouden ... :(

Jaja

Bachus1909
9 december 2017, 20:52
Laatste weersberichten voor morgen zondag in Leuven

Vanaf 12:00 uur tot 19:00 uur geven ze van 5° tot 7°

Dus geen vriezen en geen sneeuw.

Ze geven wel regen tussen die uren van 2 liter/m²

Windsnelheden van 50.6 tot 58.2

Dus onze workshoot sportfotografie zal zekers doorgaan.

Morgen vroeg zal ik nog het laatste weerbericht plaatsen.

Bachus1909
10 december 2017, 07:21
Laatste weerbericht

Ongeveer hetzelfde weerbericht als dat van gisteren avond.

Hier rond Lier en in het Antwerpse GEEN gladde wegen.

Ze geven iets sneeuw vanuit Frankrijk maar dat in België overgaat in regen en dan iets warmer.

Dus speelbaarheid van het veld is goed.

Enkel je goed aankleden voor iets neerslag en de koude.

Neem ook iets mee voor uw toestel te beschermen.

Verder zie ik jullie allemaal straks in Leuven. :G

Heembeek
10 december 2017, 07:59
Ik moet spijtig genoeg afhaken voor dit prachtig initiatief. Het spijt me want ik heb er echt naar uitgekeken en alles gisteren al klaar gelegd. Ik wens jullie veel fotoplezier.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

fotosdirk
10 december 2017, 08:09
Frans,

Hier ligt reeds enkele cm sneeuw en het is nog volop bezig met sneeuwen.

Groetjes,

Dirk

Bachus1909
10 december 2017, 08:13
Dirk,

hier regent het zeer licht maar het geeft wel het gevoel van sneeuwwater.

Geen sneeuw te zien hier en de wegen zijn hier goed berijdbaar.

Misschien tot straks!

Frans

Frans,

Hier ligt reeds enkele cm sneeuw en het is nog volop bezig met sneeuwen.

Groetjes,

Dirk

Bachus1909
10 december 2017, 08:33
Weerbericht ter plaatse Lier en omgeving:

Het is hier zeer lichtjes aan het sneeuwen, maar hij blijft niet liggen en is onmiddellijk verdwenen.

Dus de rijbaan blijft hier zeer goed bereidbaar.

The digital hunter
10 december 2017, 08:44
Hier ( Kortenaken ) sneeuwt het momenteel goed maar hij blijft niet liggen.

Dat gaat daar een vettige bedoening worden ;)

Tot straks.

Tenminste ik ga er van uit dat het doorgaat :confused:

Grts,

Ronald

Bachus1909
10 december 2017, 08:53
Ronald,

het gaat gewoon door, heb van de rugby club nog niets gehoord.

Dus gaat alles nog door.

Het laatste bericht dat ik kan posten is om 11:30 uur, dan vertrek ik naar Leuven.

Dus we blijven optimist, tot straks.

Frans

[QUOTE=The digital hunter;4611598
Tot straks.

Tenminste ik ga er van uit dat het doorgaat :confused: [/QUOTE]

Bachus1909
10 december 2017, 09:12
Ronald,

heb nog geen nieuws ontvangen van de rugby club, normaal is het dan dat alles zal doorgaan.

Hier sneeuwt het maar blijft niet liggen.

Rijbanen zeer goed berijdbaar.

Dus de wedstrijden gaan normaal door.

Jet laatste bericht zet ik hier om 11:30 uur, daarna vertrek ik naar Leuven.

Tot straks.

Frans

Tenminste ik ga er van uit dat het doorgaat :confused:

erikdr
10 december 2017, 09:28
Hier in Leuven sneeuwt het lichtjes maar hij blijft niet liggen, volgens Buienradar zal de neerslagzone tegen 12:30 voorbij getrokken zijn.
Het is alleen de ref die beslist of het veld bespeelbaar is maar ik ga ervan uit dat het doorgaat.

comic
10 december 2017, 09:31
Ik woon op 12 km. van Leuven en hier ligt toch al een paar cm. sneeuw, maar ik ga er door komen. Tot straks.

Bachus1909
10 december 2017, 09:46
Aan allen die komen,

ik vertrek nu naar Leuven.

Tot seffens

erikdr
10 december 2017, 09:56
Ik woon op 12 km. van Leuven en hier ligt toch al een paar cm. sneeuw, maar ik ga er door komen. Tot straks.

het is hier nu ook heviger aan het sneeuwen. Ik ga geen voorspellingen meer doen. Aan zij die komen, rijd voorzichtig en tot straks.

zunoel
10 december 2017, 10:00
Hier ziet het er momenteel zo uit en het is nog hard aan het sneeuwen.
Ik ga het niet riskeren om er door te komen.

spijtig misschien een andere keer.

https://dl.dropbox.com/s/b4whb7j8q3itukx/20171210_104848.jpg

HEYLO
10 december 2017, 10:14
Ik ga het niet riskeren om er door te komen. spijtig misschien een andere keer.

Winterbanden is de oplossing. :-) :D

mutley69
10 december 2017, 10:16
De situatie is hier (toch een 3tal cm) - 11:15 - in Kessel-lo gaat 't niet beter zijn. Ongeveer het beeld van Zunoel.
Het zal voor een andere keer zijn.

erikdr
10 december 2017, 10:41
Ik ben net op de club aangekoen en hoor dat de bond zonet alle wedstriyjden heeft afgelast. Excuses. Ik blijf in elk geval hier voor degenen die dit bericht niet meer zien

jaja
10 december 2017, 11:30
Jammer ...
Maar de volgende keer (ik hoop dat die er komt!) kan ik dan wel mee ;)
Erik, bedankt voor het initiatief.

Jaja

Heembeek
10 december 2017, 11:35
Jammer ...
Maar de volgende keer (ik hoop dat die er komt!) kan ik dan wel mee ;)
Erik, bedankt voor het initiatief.

JajaIk ben het volledig eens met Jacques. Top initiatief en ik ben een volgende keer zeker van de partij.

The digital hunter
10 december 2017, 15:19
Jammer genoeg zijn de matchen afgelast :B

Maar dat neemt niet weg dat het toch nog een gezellige,leerrijke ervaring was :G

Altijd fijn om eens een gezicht te kunnen plakken op de leden die je nog nooit gezien hebt :cool:

We hebben eerst een uitgebreide uitleg gekregen over 'het spel' zelf van twee sympathieke mannen van de club zelf.

En daarna hebben we van Eric veel tips gekregen over het waar en wanneer gaan staan rond het veld en de instellingen van de camera(s).

Ondanks dat we geen wedstrijd te zien kregen had ik dit allemaal zeker niet willen missen.

Ik ga hun kalender eens goed bekijken en één van de volgende wedstrijden sta ik daar langs het veld om alles wat ik vandaag geleerd heb om te zetten in hopelijk mooie foto's.;)

Ik wil even de organisatie van dit evenement bedanken voor de moeite en tijd die ze hier allemaal in gestoken hebben.

En van mij een dikke pluim daarvoor :G:G:G

Groetjes,

Ronald

erikdr
10 december 2017, 15:25
De zes dapperen die het winterweer trotseerden kregen in de kantine de uitleg over de spelregels van rugby en tips voor rugbyfotografie. Dat in de praktijk brengen zat er helaas niet in. Het veld was op zich bespeelbaar, maar de bond heeft alle wedstrijden last-minute afgelast omwille van de onveilige situatie op de wegen deze voormiddag. Bachus1909 en ikzelf zullen een nieuwe datum (na de winterperiode) zoeken.

Wie wil oefenen is zeker welkom bij de thuismatchen van dames (zaterdag) of senioren (zondag), de kalender vind je op http://www.rugbyclubleuven.be/index.php/kalender?month=12&year=2017

Bachus1909
10 december 2017, 20:09
Voor deze die het winterweer toch getrotseerd hebben, hebben deze middag dan toch nog iets geleerd inzake de regels en reglementen van de rugby met een hartelijk dank voor een zeer uitgebreide uitleg door onze Sam en zijn kameraad, beide van Rugby Club Leuven.

Ook een woordje van dank aan Erik die een deskundige uitleg heeft gegeven over de meest geschikte lenzen en instellingen van het fototoestel om deze sport te kunnen fotograferen.

Nu weten wat het beste materiaal is, hoe de instellingen zouden moeten zijn en nog meer een zeer deskundige uitleg aangaande de autofocus.

Op RC Leuven lieten ze ons ook weten dat we zeer hartelijk welkom zijn om hun sport te komen fotograferen.
In het bericht van Erik onder #39 kan je zien wanneer ze thuis spelen en wanneer ze trainen, altijd zijn we welkom.

Deze SD Workshoot Rugby zal zeker herhaald worden, maar dan in het voorjaar.

Dus hou het forum “Shooting Days” in het oog.

fotosdirk
10 december 2017, 20:12
Jammer genoeg zijn de matchen afgelast :B

Maar dat neemt niet weg dat het toch nog een gezellige,leerrijke ervaring was :G

Altijd fijn om eens een gezicht te kunnen plakken op de leden die je nog nooit gezien hebt :cool:

We hebben eerst een uitgebreide uitleg gekregen over 'het spel' zelf van twee sympathieke mannen van de club zelf.

En daarna hebben we van Eric veel tips gekregen over het waar en wanneer gaan staan rond het veld en de instellingen van de camera(s).

Ondanks dat we geen wedstrijd te zien kregen had ik dit allemaal zeker niet willen missen.

Ik ga hun kalender eens goed bekijken en één van de volgende wedstrijden sta ik daar langs het veld om alles wat ik vandaag geleerd heb om te zetten in hopelijk mooie foto's.;)

Ik wil even de organisatie van dit evenement bedanken voor de moeite en tijd die ze hier allemaal in gestoken hebben.

En van mij een dikke pluim daarvoor :G:G:G

Groetjes,

Ronald

Ik kan Ronald enkel bijtreden.
Een warm onthaal en een heel deskundige uitleg van Erik.
In enkele uurtjes tijd kregen we een goede voorbereiding op de praktijk.
Ik kijk dus al uit om de theorie om te zetten in de praktijk.

P.S. de computer van mijn auto moest zelden ingrijpen, dus zo slecht lagen de wegen er nu ook weer niet bij.
Ik had zelfs een volledig rijvak bijna alleen voor mij van Aalter naar Brussel

Groetjes,

Dirk

Bachus1909
11 december 2017, 12:29
Deze SD Workshoot Sportfotografie zal zekers opnieuw worden georganiseerd.

We moeten wel rekening houden met de speelkalender van RC Leuven voor hun thuiswedstrijden en voor de evenementen van BD.

Dit alles zal gebeuren na de winterperiode.

De aankondiging werd aangepast, de vooropgestelde datum gaat niet door.

Zullen een andere datum vaststellen ofwel moeten we de damesploeg, die ook zeer goed speelt gaan fotograferen

We zullen nog wel eens proberen van een gewone SD aldaar te organiseren om te oefenen en alle info gekregen van Erik Derycke in de praktijd om te zetten.

Voor de nieuwelingen zal er ook gezorgd worden voor een document met deze info.

http://i32.photobucket.com/albums/d17/Bachus1909/ALLERLEI/SD%20Rugby%2001.jpg (http://s32.photobucket.com/user/Bachus1909/media/ALLERLEI/SD%20Rugby%2001.jpg.html)

Dus hou het forum van de Shooting Days goed in de gaten.