Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightroom reageert niet (Mac)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightroom reageert niet (Mac)

    bij opstarten van LR CC Classic gaat enkele sec. goed maar dan krijg ik 2 min die draaiende strandbal en krijg melding LR reageert niet dit zie afbeelding


    [IMG][/IMG]

    Na die 2 min kan ik zonder problemen verder werken.
    Heb al geprobeerd met GPU aan en uit te zetten, levert géén oplossing.
    Iemand een oplossing ?
    Last edited by IngridVD; 8 november 2017, 13:07.
    groetjes Ingrid


  • #2
    Re: Lightroom reageert niet (Mac)

    Om afbeelding hier te tonen vanuit Dropbox:
    HTML-code:
    https://www.dropbox.com/s/ykj6ixejbrd0q7e/Schermafdruk%202017-11-08%2011.25.35.jpg?dl=0
    schrap ? t.e.m. 0 (alles achter jpg)
    vervang vooraan www door dl
    voeg img-tags toe

    HTML-code:
    [img]https://dl.dropbox.com/s/ykj6ixejbrd0q7e/Schermafdruk%202017-11-08%2011.25.35.jpg[/img]
    dus:



    Heb geen ervaring met CC, maar mogelijk moet Lightroom internet access hebben. Ik zou zeker als ik 'Reageert niet' te zien krijg, afsluiten (Forceer Stop) en opnieuw proberen (ook 'ns rebooten, mocht dat te lang geleden zijn).
    En misschien EtreCheck 'ns laten lopen om te zien of die wat vindt?
    Last edited by LesC; 8 november 2017, 10:44.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Lightroom reageert niet (Mac)

      Les,
      afbeelding is al gelukt
      internet staat steeds aan dus dat is niet het probleem.
      als ik het "reageert niet" afsluit en dan terug probeer krijg ik steeds dat zelfde, kan het beter 2 min laten draaien en dan kan ik verder werken.
      Heb reboot gedaan, lost het niet op.
      Nu die Etrecheck wat doet dat allemaal ?
      groetjes Ingrid

      Comment


      • #4
        Re: Lightroom reageert niet (Mac)

        EtreCheck doet zelf niets, maar levert je een rapport op dat je goed moet bestuderen. Allemaal nogal ingewikkeld op het eerste zicht, alleen maakt EtreCheck het je makkelijk met de 'probleemlijnen' in het rapport in het rood te zetten.
        Mocht je malware hebben opgelopen ergens, zal EtreCheck dat melden (in een rode lijn) en je de mogelijkheid geven dat meteen te verwijderen. Maar ik ben 'ns benieuwd wat er hier aan de hand is. EtreCheck zal die diagnose stellen.
        (en niks om bang van te zijn; op de Apple Discussion Forums vragen we altijd aan gebruikers die een dergelijke probeem -onverwachte of herhaalde crash- melden om eerst EtreCheck te laten lopen. Zo weten we meer.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Lightroom reageert niet (Mac)

          Ok, LesC, ik zal dit ff downloaden, maar dan best alles uit zetten zekers ?

          gr Ingrid
          groetjes Ingrid

          Comment


          • #6
            Re: Lightroom reageert niet (Mac)

            EtreCheck heeft sowieso wat tijd nodig om een diagnose te stellen en het rapport te genereren. Achteraf zie je in een van de eerste regels Performance: excellent, good... Ik heb gemerkt dat die quotering kan bepaald worden door de tijd die EtreCheck nodig had om z’n werk te doen, en dat is langer als er nog andere programma’s staan te draaien. Dus best openstaande programma’s afsluiten en even wat anders gaan doen. Nee, niet ondertussen Facebook of je mail checken op dezelfde computer. Maar meer dan 5 min denk ik niet dat het bij mij al geduurd heeft.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Lightroom reageert niet (Mac)

              Heb al met Adobe gemaild en de LR verwijdert en terug geïnstalleerd via de CCM, via progs op je computer en manueel zonder resultaat. heb wel telkens met MAC terug opgestart.
              Heb nu Mac OS Sierra. 8GB werkgeheugen.
              Vind het raar dat het op MacBookAir niet heb, daar eens uitgetest met een 10 tal foto's en back-up gemaakt en geeft niet dat probleem.
              Iemand enige oplossing
              groetjes Ingrid

              Comment


              • #8
                Re: Lightroom reageert niet (Mac)

                Ik ervaar een gelijkaardig probleem. LR Classic CC crasht van zodra ik naar de ontwikkelmodule ga. Mijn volledige Mac G5 (OS X 10.11.6) bevriest. Ik heb CC en LR al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Een test gedaan met aan nieuwe catalogus. RAM geheugen vervangen... Niets helpt. OP mijn Mac Book Pro werkt alles (voorlopig...) nog normaal.

                Er is blijkbaar wel iets mis. Cfr. https://forums.adobe.com/thread/2396778

                Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

                Gr. Paul

                Comment


                • #9
                  Re: Lightroom reageert niet (Mac)

                  Ik denk dat dit duidelijk bij Adobe zit.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lightroom reageert niet (Mac)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Paul4545 Bekijk bericht
                    Ik ervaar een gelijkaardig probleem. LR Classic CC crasht van zodra ik naar de ontwikkelmodule ga. Mijn volledige Mac G5 (OS X 10.11.6) bevriest. Ik heb CC en LR al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Een test gedaan met aan nieuwe catalogus. RAM geheugen vervangen... Niets helpt. OP mijn Mac Book Pro werkt alles (voorlopig...) nog normaal.

                    Er is blijkbaar wel iets mis. Cfr. https://forums.adobe.com/thread/2396778

                    Iemand een idee hoe we dit kunnen oplossen?

                    Gr. Paul
                    Paul,
                    jij hebt blijkbaar groter probleem dan ik.
                    Ik kan gewoon werken met m'n Mac en na 2 min kan ik gewoon verder werken met LR, maar had het toch ergens ook opgelost gezien ;-)
                    groetjes Ingrid

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lightroom reageert niet (Mac)

                      Gevonden!

                      In de voorkeuren van Lightroom, onder prestaties, het gebruik van de GPU uitschakelen. Probleem opgelost!

                      ;-)

                      Paul

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lightroom reageert niet (Mac)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Paul4545 Bekijk bericht
                        Gevonden!

                        In de voorkeuren van Lightroom, onder prestaties, het gebruik van de GPU uitschakelen. Probleem opgelost!

                        ;-)

                        Paul
                        allé, goed vr jou, bij mij niet geholpen
                        groetjes Ingrid

                        Comment

                        Working...
                        X