Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eID :Aanmelden mislukt.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eID :Aanmelden mislukt.

    Ik had hiermee problemen.Aanmelden via eID :Aanmelden mislukt.
    Op een Mac geen probleem,op een Win 10 wel,op een Win XP,soms wel soms niet.
    Zes maanden geleden geen oplossing van de overheidsdienst gekregen;wel herinstalleren,screenshot op sturen etc.Alle raad loste niets op.Dan maar opgegeven.Na een tweetal weken.Via Mac ging het wel,dus.
    Iedereen die met overheidsdiensten te maken hebben,kennen dit scenario wel.
    Vandaag nieuwe poging ondernomen:mooie link gekregen:acces denied.
    Een ander pad gevolgd dan:graag foutmelding en screenshot,welke browser etc.Was dus duidelijk uitgelegd,had al ervaring zes maanden geleden.
    Plots na de kantooruren,terug een mail met duidelijke instructie wat ik in mijn Kaspersky kon uitschakelen,helaas was het screenshot van een paar oudere versies,maar je ziet wel waar het om te doen is.
    Probleem opgelost blijkbaar.
    Wie problemen heeft met eID,in combinatie met Kaspersky:Instellingen:extra:netwerk:versleutelde verbindingen scannen :uitschakelen.En het werkt.
    Wel is blijkbaar je AV minder effectief.
    In andere AV-programma's zal er ook zoiets zitten.Dus wie problemen heeft met eID,kijk daar eens.
    (Want van die mannen of vrouwen daar moet je niet teveel verwachten,behalve deze witte merel die daar vandaag zat.)

  • #2
    Re: eID :Aanmelden mislukt.

    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
    In andere AV-programma's zal er ook zoiets zitten.Dus wie problemen heeft met eID,kijk daar eens.
    Met Avast, Firefox en W7 geen probleem. Lezer aansluiten, naar een website gaan, wachten tot bij inloggen gevraagd wordt de kaart in de lezer te steken, certificaat aanvaarden, code ingeven... done.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: eID :Aanmelden mislukt.

      hier; W10 - google - telenet security pack, geen probleem.
      D 7500 > 16/85 > 70/300>105
      https://www.behance.net/joscaeymae0afa
      Grt. Jos

      Comment


      • #4
        Re: eID :Aanmelden mislukt.

        Het hangt vaak af van de browser en Firefox gaf bij mij nogal wat problemen


        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: eID :Aanmelden mislukt.

          De meeste problemen hadden te maken met certificaten, meestal kon dit opgelost worden met certificaten te vernieuwen en FF terug op te starten. Ondertussen is het hier toch al lang geleden dat ik nog iets anders moest doen dan de aangeduide aanwijzingen volgen.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: eID :Aanmelden mislukt.

            Er was een probleem met de goedkoopste eID lezers van enkele jaren geleden die bij Fnac verkocht werden.
            Dat probleem is nu opgelost.
            De nieuwe , en even goedkope (?), eID lezers van Fnac werken nu goed.
            Misschien heeft TS zo'n oude lezer ?
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment


            • #7
              Re: eID :Aanmelden mislukt.

              Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
              Er was een probleem met de goedkoopste eID lezers van enkele jaren geleden die bij Fnac verkocht werden.
              Dat probleem is nu opgelost.
              De nieuwe , en even goedkope (?), eID lezers van Fnac werken nu goed.
              Misschien heeft TS zo'n oude lezer ?
              Daar had ik in eerste instantie ook aan gedacht.Is inderdaad niet recent,maar aangekocht via hun site.Maar waarom zou hij wel werken via een Mac en Safari?? En kan ik mijn ID inlezen??
              Voor Firefox is een add-on nodig,te downloaden via de link op hun site.Alleen was het gisteren zo,dat er geen verbinding kon gemaakt worden via die link.Vandaag gaat dat wel.
              Op dit ogenblik is het zo:als ik mijn antivirus ,Kaspersky,zoals hierboven beschreven instel:geen probleem via Google of Firefox (na instal van hun add-on).Zet ik mijn antivirus op de standaard instelling:PROBLEEM.
              Ik hoop dat daarmee mijn probleem opgelost blijft en het kan misschien nuttig zijn voor anderen.

              Comment


              • #8
                Re: eID :Aanmelden mislukt.

                Ik log tegenwoordig in via een app op mijn iPhone, ook vanwege de problemen met de kaartlezer.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #9
                  Re: eID :Aanmelden mislukt.

                  Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                  Ik log tegenwoordig in via een app op mijn iPhone, ook vanwege de problemen met de kaartlezer.
                  Die app werkt inderdaad goed, alleen heeft men eerst de kaartlezer nodig om de app te activeren.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: eID :Aanmelden mislukt.

                    Hier relatief weinig problemen, op mac met laatste updates.
                    Behalve: werkt niet op safari, enkel via Firefox. En geregeld moet ik de certificaten verwijderen en opnieuw opstarten om de boel draaiend te krijgen. Op Windows zijn er volgens mij toch minder problemen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: eID :Aanmelden mislukt.

                      Juist nog eens gecheckt met Mac en Safari:geen probleem.Laatste downloads staan erop.Nooit vroeger probleem gehad.
                      Via Win met uitschakelen,cfr. hierboven:geen probleem.Nog via Firefox of Google.
                      Een rechte lijn kan ik erook niet intrekken.Mac en safari doet het bij mij wel,bij jouw niet.
                      Zal zeker altijd een soort van russische roulette blijven ???

                      Comment


                      • #12
                        Re: eID :Aanmelden mislukt.

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Die app werkt inderdaad goed, alleen heeft men eerst de kaartlezer nodig om de app te activeren.
                        Ja, dat klopt.
                        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                        Comment

                        Working...
                        X