Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem uitgaande mail Smartphone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem uitgaande mail Smartphone

    Sedert 2 weken overgestapt van Orange nr Proximus voor gsm. Internet en TV Bij Telenet. Wat stel ik nu vast, ben momenteel in Frankrijk, dat ik geen mails kan beantwooorden die binnenkomen via mijn account bij telenet. Blijven dus hangen in uitgaande mail.
    Bij Orange had ik dit dus niet.
    Technische dienst van Proximus geraadpleegd en daar zegt men mij dat het is omdat ik geen e-mailadres heb van skynet of Proximus. Dat vind ik dus nogal straf. Zal dus genoodzaakt zijn terug te keren nr Orange, jammer want Proximus heeft een beter bereik. Een alternatief zou Telenet zijn, maar ik vrees dat zij ook over het algemeen een minder bereik hebben.
    Of het te maken heeft met de provider in het buitenland ??? Hier heb ik enkel SFR en kan dus manueel niet wisselen van provider.
    Het gaat 'm om een IPhone 7 met het recentste IOS 11.
    Herkennen jullie dit probleem? Is er eventueel een andere instelling mogelijk voor uitgaande mail bij de instellingen?
    Dank bij voorbaat!
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Sedert 2 weken overgestapt van Orange nr Proximus voor gsm. Internet en TV Bij Telenet. Wat stel ik nu vast, ben momenteel in Frankrijk, dat ik geen mails kan beantwooorden die binnenkomen via mijn account bij telenet. Blijven dus hangen in uitgaande mail.
    Bij Orange had ik dit dus niet.
    Technische dienst van Proximus geraadpleegd en daar zegt men mij dat het is omdat ik geen e-mailadres heb van skynet of Proximus. Dat vind ik dus nogal straf. Zal dus genoodzaakt zijn terug te keren nr Orange, jammer want Proximus heeft een beter bereik. Een alternatief zou Telenet zijn, maar ik vrees dat zij ook over het algemeen een minder bereik hebben.
    Of het te maken heeft met de provider in het buitenland ??? Hier heb ik enkel SFR en kan dus manueel niet wisselen van provider.
    Het gaat 'm om een IPhone 7 met het recentste IOS 11.
    Herkennen jullie dit probleem? Is er eventueel een andere instelling mogelijk voor uitgaande mail bij de instellingen?
    Dank bij voorbaat!
    Gewoon via internet naar mijn telenet surfen Pol en daar je mail online beantwoorden.
    Wat had je gedacht, dat Proximus je mailbox van Telenet zal verzorgen? Zo goed menen die gasten het niet met elkaar.
    Ofwel begrijp ik dat hier totaal verkeerd.

    Comment


    • #3
      Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

      Probeer je wachtwoord eens te veranderen in "mijn telenet" en daarna op je telefoon....
      Als je IMAP gebruikt zou je ook je account eens van je telefoon kunnen verwijderen en terugzetten

      Zou ook te maken kunnen hebben dat jouw emailadres gebruikt is om spam te verzenden (buiten jouw wil om natuurlijk) en daardoor op een soort blacklist staat (bij Telenet te bevragen)

      Comment


      • #4
        Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

        Wat je ook kan doen natuurlijk is een "universeel" email adres (bijvoorbeeld gmail) aanmaken en dat gebruiken.
        Of je opent een proximus mail adres en je laat je telenet mail forwarden naar dat proximus (of ander universeel) mailadres.

        Comment


        • #5
          Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

          Ik ben zeker geen expert wat betreft emailverkeer, maar mij is altijd verteld dat je thuis zonder problemen kunt zenden en ontvangen, maar als je bv op een andere adres bent, kun je enkel ontvangen. Tenzij je webmail gebruikt, natuurlijk, wat ik dan ook doe als wij jaarlijks aan zee zitten.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

            Het probleem is dat de standaard poort waarschijnlijk geblokkeerd wordt. Bij POP is dit poort 25, maar er is meestal ook een andere poort. Dikwijls is dit poort 587 voor de uitgaande server.
            Kijk eens na of je mail binnenhaalt via POP of IMAP

            --
            map.
            T.T.

            Comment


            • #7
              Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

              Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
              Bij POP is dit poort 25,
              poort 25!!!

              Het gaat over SMTP (POP is mail ophalen) en poort 25 staat bijna universeel geblokkeerd als je van uit een ander netwerk probeert te verbinden, terecht trouwens want niet versleuteld.

              Wat moet nagekeken worden zijn de SMTP settings. Voor Proximus kan je die hier vinden.


              In het kort:
              Outgoing mail server (SMTP) address: relay.proximus.be
              Security: STARTTLS (or TLS)
              Port: 587
              Authentication: Yes
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #8
                Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                poort 25!!!

                Het gaat over SMTP (POP is mail ophalen) en poort 25 staat bijna universeel geblokkeerd als je van uit een ander netwerk probeert te verbinden, terecht trouwens want niet versleuteld.
                Klopt, bedankt om aan te vullen ;-)
                Wat moet nagekeken worden zijn de SMTP settings. Voor Proximus kan je die hier vinden.


                In het kort:
                Outgoing mail server (SMTP) address: relay.proximus.be
                Security: STARTTLS (or TLS)
                Port: 587
                Authentication: Yes
                Maar hier moet de TS de instellingen van Telenet gebruiken aangezien zijn mail van Telenet is ;-)
                En die vind hij terug op https://www2.telenet.be/nl/klantense...ils-versturen/



                --
                map.
                T.T.

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                  Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                  Klopt, bedankt om aan te vullen ;-)

                  Maar hier moet de TS de instellingen van Telenet gebruiken aangezien zijn mail van Telenet is ;-)
                  Gewoon smtp.telenet.be gebruiken i.p.v. relay.proximus.be, de rest blijft hetzelfde.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                    En je wil toch echt niet meer via POP.
                    Doe aub alles via imap!

                    Tweede hint: gebruik de mailadressen van je provider niet, want dan hang je vast.

                    Comment


                    • #11
                      Probleem uitgaande mail Smartphone

                      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                      Maar hier moet de TS de instellingen van Telenet gebruiken aangezien zijn mail van Telenet is ;-)
                      En die vind hij terug op https://www2.telenet.be/nl/klantense...ils-versturen/
                      --
                      map.
                      T.T.
                      Of de inkomende mailserver van Telenet en de uitgaande van Proximus, zou perfect moeten werken.
                      Op elke server natuurlijk aanloggen met elk de eigen login-gegevens van de betreffende account.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Of de inkomende mailserver van Telenet en de uitgaande van Proximus, zou perfect moeten werken.
                        Op elke server natuurlijk aanloggen met elk de eigen login-gegevens van de betreffende account.
                        Geen idee of dit werkt bij Proximus, ik weet wel dat dit niet altijd lukt.
                        Maar de TS heeft geen login bij Proximus, dus dat is geen optie voor hem.

                        Bij one.com kan ik geen mail verzenden met de naam van mijn Scarlet adres.
                        Een paar jaar geleden toch niet.
                        Ik zou het nog eens moeten testen.

                        Bij Scarlet ging dit wel, ze waren heel soepel met aliassen die je in een mailprogramma instelde, en zo kon je mails versturen met een andere domeinnaam.
                        Geen idee of dit nog werkt.

                        --
                        map.
                        T.T.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                          Op verplaatsing ga ik gewoon naar het webadres van skynet, en kan ik ontvangen en zenden zoals thuis.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                            Thuis of weg maakt hier niets uit. Op alles dezelfde instellingen voor versleutelde IMAP en dat werkt overal. Op "free wifi" connectie naar de VPN thuis en dan werkt alles ook probleemloos EN veilig.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                              Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                              Wat je ook kan doen natuurlijk is een "universeel" email adres (bijvoorbeeld gmail) aanmaken en dat gebruiken.
                              Of je opent een proximus mail adres en je laat je telenet mail forwarden naar dat proximus (of ander universeel) mailadres.
                              Ik heb wel nog een skynet adres op de account van mijn vrouw op ons privé adres. Dit adres houdt ik voor mijn privé zaken. Telenet houdt verband met mijn job en al mijn professionele relaties kennen enkel dit adres.
                              Ik kan dus wel elke mail die ik binnenkrijg op mijn telenet account beantwoorden door te over te schakelen naar mijn skynet mail-adres. Dit is echter zeer vervelend gezien ik mijn twee mail-adressen niet door mekaar wil gebruiken. Dit geeft veel verwarring en fouten.
                              Hoe doet ik dat, mijn telenetmails automatisch forwarden naar het skynet adres?
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X