Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reparatie Zeiss Ikon Biogon 28 mm f/2.8 lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reparatie Zeiss Ikon Biogon 28 mm f/2.8 lens

    Beste collega's en leden,

    Ik heb deze lens onlangs gekregen zonder voor te hoeven betalen omdat zij niet geheel diafragmeert.
    Ik heb dit op een Contax G2 getest en inderdaad, de lens kan niet meer bediend worden met autofocus.
    Ook manueel diafragmeerde zij maar tot 5.6 hoewel zij dus een veel lichtsterkere lens is.

    Ik ben behoorlijk overmoedig geweest en heb zelf de lens opengelegd om te zien of ik de diafragma-ring
    kon herstellen. Ik lig hier voor me met een hele hoop ringetjes, vijsjes en de eigenlijke lens. Het geheel
    krijg ik niet meer vlot in elkaar en op het internet heb ik proberen vinden hoe je de lens terug in elkaar
    zet maar ik vind geen afdoende informatie.

    Ik weet het, het was overmoedig. Maar heeft iemand van jullie hier kennis van hoe je deze lens terug
    in elkaar zet na ontmanteling? Of waar ik terecht kan voor een herstel van deze lens? Opgelet: het is
    geen ZM lens maar een T* Biogon.

    Alle tips zijn van harte welkom.

    Een beste groet,

    Sara

  • #2
    Re: Reparatie Zeiss Ikon Biogon 28 mm f/2.8 lens

    Oorspronkelijk geplaatst door Skia Bekijk bericht
    Beste collega's en leden,

    Ik heb deze lens onlangs gekregen zonder voor te hoeven betalen omdat zij niet geheel diafragmeert.
    Ik heb dit op een Contax G2 getest en inderdaad, de lens kan niet meer bediend worden met autofocus.
    Ook manueel diafragmeerde zij maar tot 5.6 hoewel zij dus een veel lichtsterkere lens is.

    Ik ben behoorlijk overmoedig geweest en heb zelf de lens opengelegd om te zien of ik de diafragma-ring
    kon herstellen. Ik lig hier voor me met een hele hoop ringetjes, vijsjes en de eigenlijke lens. Het geheel
    krijg ik niet meer vlot in elkaar en op het internet heb ik proberen vinden hoe je de lens terug in elkaar
    zet maar ik vind geen afdoende informatie.

    Ik weet het, het was overmoedig. Maar heeft iemand van jullie hier kennis van hoe je deze lens terug
    in elkaar zet na ontmanteling? Of waar ik terecht kan voor een herstel van deze lens? Opgelet: het is
    geen ZM lens maar een T* Biogon.

    Alle tips zijn van harte welkom.

    Een beste groet,

    Sara
    Tja - zelfs als je alle schroeven en ringen bij elkaar krijgt moet je de lens collimeren (optisch uitlijnen - en dat gaat niet zonder apparatuur)
    Meeste kans heb je hier:

    Voor de reparatie en service van een aantal merken maken wij gebruik van geautoriseerde service partners. Zij kunnen u professioneel ondersteunen bij uw service aanvraag.


    en stel de vraag aldaar.

    YMMV
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment

    Working...
    X