Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede lichtgewicht telezoom (tot 400mm) voor mijn Nikon D7100?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede lichtgewicht telezoom (tot 400mm) voor mijn Nikon D7100?

    Hallo,

    Ik heb me tot op heden redelijk goed uit de slag kunnen trekken met mijn Nikon AF-S 70-200 f 4 ED VR. Ik ben zeer tevreden over die lens maar soms is 200 mm wat te weinig en ik zou tot 400mm willen gaan. Nadeel is natuurlijk de prijs en het gewicht. Veel meer dan 1 kilo zou de lens niet mogen wegen om ermee op stap te gaan.
    Ik had reeds gedacht aan de AF-S 80-400 VR 4.5-5.6 maar er zou een nieuwe en lichtere Tamron 100-400 op komst zijn.
    Zijn er nog andere alternatieven van goede kwaliteit die niet te zwaar zijn?

    grts,
    Raf.

  • #2
    Re: goede lichtgewicht telezoom (tot 400mm) voor mijn Nikon D7100?

    Zelf heb ik zowel de AF-S 80-400 als de AF-S 200-500. De eerste weegt net geen 1.600g en de tweede gaat direct al naar ca. 2.300g wat misschien te zwaar is voor jou en begint deze pas op 200mm.
    Ik vind de 200-500 toch net iets scherper als de 80-400 maar zijn beiden fijne lenzen die ik zeker durf aan te bevelen. Zelf ken ik amper tot niks over 3rd party lenzen (muv de Signa 150-600S) dus kan ik geen gebruikerservaringen meegeven.

    Als compactheid en gewicht idd zo belangrijk zijn zou ik zeggen: AF-S 80-400 VR

    Comment


    • #3
      Re: goede lichtgewicht telezoom (tot 400mm) voor mijn Nikon D7100?

      Ik heb tot nu ook nog geen andere dan originele nikonlenzen gehad maar ik heb hier al gelezen dat sommige Sigma en Tamron lenzen ook van goede kwaliteit zijn.
      Voor de Nikon AF-S 80-400 betaal je gauw 2300-2400€ nieuw of 1600-1700€ voor een goede occasie en 1,6 kilo is wat zwaar om mee te sleuren in de rugzak de hele dag. Daarom dat ik eens wou uitkijken naar goede en lichtere alternatieven.
      grts,
      Raf.

      Comment


      • #4
        Re: goede lichtgewicht telezoom (tot 400mm) voor mijn Nikon D7100?

        Mogelijks hebje dit al opgezocht maar de Tamron 100-400 voor Nikon weegt slechts 1.115g:


        En Sigma heeft een 120-300mm


        Sigme heeft ook een nieuwe 100-400mm in hun Contemporary reeks en weegt nagenoeg hetzelfde: 1.160g

        Comment


        • #5
          Re: goede lichtgewicht telezoom (tot 400mm) voor mijn Nikon D7100?

          Bedankt voor deze info.

          De Tamron had ik reeds nagekeken maar ik weet niet of die reeds verkrijgbaar is. En ik zou ook eerst wat test- en ervaringsrapporten willen zien.
          De Sigma had ik niet gezien. Bedankt.
          Sigma begint bij f 5 en Tamron bij f 4.5

          grts,
          Raf.

          Comment


          • #6
            Re: goede lichtgewicht telezoom (tot 400mm) voor mijn Nikon D7100?

            Ik heb een Nikkor AF-S 55-300mm f/4.5-5.6 G DX-ED VR, voor niet al teveel geld een erg leuke lens met voor mij genoeg zoom (op een D300 en D7200). Voor jou zal de 300 mss wat te weinig zijn? Beginnend vanaf 55 is die ook iets veelzijdiger vind ik, kan je die lens ook nog wel voor bepaalde andere onderwerpen dan enkel tele laten zitten zonder constant te moeten wisselen.

            V

            Comment


            • #7
              Re: goede lichtgewicht telezoom (tot 400mm) voor mijn Nikon D7100?

              Je kunt hier geen beoordeling, maar wel enkele korte commentaren over de Tamron vinden: https://www.dpreview.com/news/871084...-6-3-di-vc-usd

              Comment


              • #8
                Re: goede lichtgewicht telezoom (tot 400mm) voor mijn Nikon D7100?

                Ook bedankt voor deze info valvert en NicoR.
                De nikon 70-300 f 4-5.6 heb ik nog van mijn oude 70D, inderdaad lichter en compacter maar de kwaliteit is niet wat mijn 70-200 f 4 nu presteert.
                Ik zoek dus een in kwaliteit vergelijkbare lens als mijn 70-200 f 4 maar die verder gaat (liefst 400 mm). Of zoiets in niet al te zware versie bestaat weet ik niet en dat is net wat ik zoek. De goede telezooms die ik al gevonden heb wegen gauw tussen 1,5 en 3,5 kilo en kosten ook navenant.
                grts,
                Raf.

                Comment

                Working...
                X