Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a7riii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a7riii

    Verbeteringen toz van a7rii (zelfde 42mp FF sensor):

    -Revised imaging pipeline designed to improve image quality
    -An additional stop of dynamic range (from 14 stops to 15 stops)
    -Wider native ISO range
    -Faster AF, with 425 CDAF points compared to 25
    -Multi-shot pixel-shift function
    -Full width 4K video without pixel binning
    -Hybrid Log Gamma (HLG) support for HDR video
    -Full HD video now up to 120 fps
    -10 frames per second continuous shooting, up from 5 fps
    -Touchscreen with focus point control and new autofocus point joystick
    -AF On button
    -Higher-res 3.69 m-dot Quad VGA OLED EVF
    -Improved battery life with bigger battery
    -Dual card slots with one UHS-II slot
    -USB-C (USB 3.1 Gen 1) port (in addition to multi/micro USB)
    -Bluetooth added
    -Flash sync terminal

    Bron: http://www.imaging-resource.com/PROD...y-a7r-iiiA.HTM
    www.polartha.com

  • #2
    Re: Sony a7riii

    Wel dikke verbeteringspunten...

    Zelfs de beeldkwaliteit zou nog verbeterd zijn....
    Zal een ongeloofelijk goed toestel zijn...

    Comment


    • #3
      Re: Sony a7riii

      Mooi toestel,maar veel te duur voor mij.Ik zal moeten verder doen met mijn simpele a7I

      Comment


      • #4
        Re: Sony a7riii

        Is nu in preorder voor 3499€, is niet goedkoop maar toch lager dan de lanceerprijs van de a7rii.
        Mogelijk zakt de prijs van de a7rii een beetje.

        Er is ook een nieuwe zoomlens voorgesteld met name de FE 24-105mm F4 G OSS , voorbeelden met deze lens https://www.dpreview.com/sample-gall...-sample-photos


        Lens aangekondigd maar nog in ontwikkeling de FE 400mm F2.8 GM
        www.polartha.com

        Comment


        • #5
          Re: Sony a7riii

          Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
          Is nu in preorder voor 3499€, is niet goedkoop maar toch lager dan de lanceerprijs van de a7rii.
          Mogelijk zakt de prijs van de a7rii een beetje.

          Er is ook een nieuwe zoomlens voorgesteld met name de FE 24-105mm F4 G OSS , voorbeelden met deze lens https://www.dpreview.com/sample-gall...-sample-photos
          Heel mooi bereik en de foto's zien er dik in orde uit...
          Vind ze persoonlijk wel net iets te zwaar om heel de dag mee rond te zeulen...

          Comment


          • #6
            Re: Sony a7riii

            Een combinatie van zeg 1300 gram is toch niet zwaar om de hele dag rond te zeulen?
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Sony a7riii

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
              Een combinatie van zeg 1300 gram is toch niet zwaar om de hele dag rond te zeulen?
              De A7RII + 24-70 GM (met filter en case rond 1600g) vond ik op den duur toch redelijk zwaar om heel de dag te zeulen in >30~35gr

              Zoek eerder rond max. 1 kg iets te vinden

              Comment


              • #8
                Re: Sony a7riii

                Prachtig toestel inderdaad, en die 24-105 is ook wel interessant.
                Maar zoals Dpix al zei: ik wil zelf het toch ook liever wat compacter en lichter houden.

                Voorlopig blijf ik gewoon bij de A7II met een enkele primes en lichtere f/4 zooms, en als ik het echt compacter wil, dan haal ik de grip eraf en gaat de 35mm prime erop .
                En ik denk dat de beelden die met deze set gemaakt worden me wel zullen toelaten om hiermee nog jaren verder te doen .
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Sony a7riii

                  Voorbeeld pixel shift:
                  The Sony a7R III improves upon the high-performance, high-resolving 42.4 MP sensor in the a7R II. Improved dynamic range and a new Pixel Shift mode promises noise-free, sharp shots. But how well does Pixel Shift perform in the real world and in our studio? Color us impressed.
                  www.polartha.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony a7riii

                    Nu pas tijd gehad om hier eens goed naar te kijken, maar dit is echt wel een interessant stukje test van DPR...

                    De beeldkwaliteit gaat er met Pixel Shift nog niet zo'n klein beetje op vooruit. De voorbeeldfoto's maken het verschil met de A7II wel heel duidelijk, en dat was al een dijk van een camera.
                    Verder zegt de test ook wel wat over de algemene kwaliteit van de sensor, bv. wat dynamisch bereik betreft.

                    DPR zelf is blijkbaar ook wel onder de indruk...
                    "All details are clearer, crisper, and there is no hint of moiré anywhere. The last time I saw this jump in clarity was going from a Rebel with kit lens to a 5D with L-series lens, to put this in perspective.
                    This sunset scene still doesn't have enough dynamic range to challenge the a7R III and make shadows visibly noisy.* That's saying a lot.
                    What's more: Sony's recent lenses have enough resolving power to take advantage of this (pixel shift) mode.

                    Are we impressed?
                    How could we not be? Landscape, cityscape and architecture photographers will absolutely love this new feature paired with the already excellent sensor in the a7R III ...
                    The increase in resolution and decrease in aliasing Pixel Shift brings is obvious in both our studio scene and real world result. It's frankly dramatic in the latter."
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony a7riii

                      Met pixel shift moet je wel zorgen dat je geen bewegende elementen hebt in beeld. Zelfs waaiende bladeren kunnen voor problemen zorgen. Er mag echt niks bewegen of je foto is naar de haaien.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony a7riii

                        Klopt, maar ik zie dit niet als een probleem. Je kan er vooraf rekening mee houden en gebruiken wanneer gepast. Het verschil in beeldkwaliteit dat DPR toont vind ik echt wel de moeite. Voor landschappen is dit echt wel de moeite vind ik.
                        Daarnaast heeft ook het dynamisch bereik blijkbaar nog een stevige stap vooruit gezet. Mooi toch ?
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony a7riii

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Klopt, maar ik zie dit niet als een probleem. Je kan er vooraf rekening mee houden en gebruiken wanneer gepast. Het verschil in beeldkwaliteit dat DPR toont vind ik echt wel de moeite. Voor landschappen is dit echt wel de moeite vind ik.
                          Daarnaast heeft ook het dynamisch bereik blijkbaar nog een stevige stap vooruit gezet. Mooi toch ?
                          Heel indrukwekkend maar hoe groot moet je zo'n beeld dan wel niet afdrukken om het verschil te zien?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony a7riii

                            Groot, ja. Tenzij je dit potentieel gebruikt om telelenzen aan de kant te schuiven en gewoon bij te knippen zoals nodig. Resolutie en beeldkwaliteit in het algemeen bij overvloed.

                            Versta me niet verkeerd, ik ga deze niet kopen omdat ik er ook niet de behoefte aan heb, maar qua techniek lijkt me dit toch weer een forse stap voorwaarts.
                            Als dit kan met deze sensor, en als je ziet wat nu kan met de 1" RX10iv, dan weet ik niet of we met z'n allen binnen 10 jaar niet gewoon alles met de gsm zullen vastleggen, met uitzondering van de nostalgici onder ons en diegenen die een echt heel speciale vereiste of doel hebben met hun fotografie.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony a7riii

                              Wat ik belangrijker vind is dat de jpegs vd A7RIII beter zijn geworden. De D850 had eventjes, naar mijn gevoel, de beste jpegs qua detail samen met de Fuji GFX50S(medium format).
                              Maar nu springt de A7RIII er weer over, vooral op hoge ISO behoudt die heel veel detail. Ik vind die zelfs beter presteren dan de Fuji met zijn grotere sensor.
                              Wat mij ook opvalt is hoeveel detail er verloren gaat bij de 5DS en die heeft 50mp.
                              Op lage ISO en in RAW zijn ze allen vergelijkbaar moet ik zeggen.

                              studio shot comparison tool
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X